12 Reacties

18 dagen geleden

Mijn dochter heeft ook dit nooit gekund en sinds kort lukt het haar. Ik heb in het begin haar steeds half slapend weggelegd en sinds kort als ik haar in bed leg met haar knuffeltje lukt het nu zelf. Ik blijf wel ongeveer een 15 minuten bij haar zitten en dan loop ik weg . Met noise op de achtergrond aan

18 dagen geleden

Wij kregen als tip om er voor je kind een fijne ervaring van te maken, zonder jou, dus gebruik van knuffel etc. En vaker op de slaapkamer verblijven zonder dat ze gaat slapen. Maarja.... elke baby is anders. Wees vooral creatief en ga op je gevoel af zou ik zeggen.

17 dagen geleden

Wij hebben met behulp van een slaapcoach binnen 2 weken ons kindje geleerd om zelf in slaap te vallen. We hebben oa de volgende punten aangepast in vergelijking met hoe we het eerst deden: -Ipv beneden de pyjama+slaapzak aantrekken & de fles geven, doen we dit nu op zijn kamer. Dit geeft gelijk meer rust. Kleine aanpassing maar gelijk een groot verschil. -We gebruiken nu de ‘put down put down’ methode. Hierdoor heeft hij geleerd hoe hij zichzelf beter in slaap kan helpen. -vaste tijden om te gaan slapen heeft erg geholpen, we hadden eerst geen goed ritme.

17 dagen geleden

Wij doen bovenstaande tips al maanden en ook andere tips, niks lijkt te helpen hier. Soms gaat het weer even wat beter met pick up put down methode en hoeven we hem niet meer slapend weg te leggen, en dan is er weer een sprongetje of tandjes of slaapregressie en hup , het is weer raak. Wordt ook vaak wakker in de avond en 's nachts een of twee keer. Ik snap je dus, misschien geeft het wat herkenning. Gesprek met slaapcoach leverde vooral op dat sommige babies heel moeilijk in slaap komen, vooral als ze veel alert en nieuwsgierig zijn. Ik hoop dat wanneer hij wat ouder is en meer begrijpt, het gaat begrijpen en zelf slapen beter lukt. Ben nu beetje aan het denken aan een matrasje op de grond of iets dergelijks, dat hij wel in slaap valt bij je en we misschien steeds meer afstand kunnen nemen.

17 dagen geleden

Reactie op michellebeen

Mijn dochter heeft ook dit nooit gekund en sinds kort lukt het haar. Ik heb ...
Hoe oud is zij? En doen jullie er een speen bij?

16 dagen geleden

Geen tips, alleen herkenning. Het komt vast vanzelf goed (hoop ik) haha

16 dagen geleden

Reactie op Berna234

Hoe oud is zij? En doen jullie er een speen bij?
Zij is nu 9 maanden . En heeft wel een speen in voor het slapen. Eenmaal als ze slaapt spuugt ze die uit

16 dagen geleden

Reactie op Elske24

Wij doen bovenstaande tips al maanden en ook andere tips, niks lijkt te hel ...
Heel fijn om dit te lezen, dankjewel 🥰! Het voelt soms een beetje "eenzaam" dit onderwerp, als je vaak om je heen te horen krijgt dat het gek is dat je hem nog steeds in slaap wiegt of dat toch echt moet afleren oid. Maakt ook zo onzeker, zoveel al geprobeerd maar waarom lukt het dan toch niet, als het even lukt is het idd weer een tandje of iets en dan is het weer klaar haha. Het zal vast uiteindelijk ook wel goed komen natuurlijk ❤️

16 dagen geleden

Reactie op demidv

Wij hebben met behulp van een slaapcoach binnen 2 weken ons kindje geleerd ...
Wat fijn om te horen!! Doe je voor elk slaapje een flesje, dus ook overdag, of alleen in de avond?

16 dagen geleden

Reactie op michellebeen

Zij is nu 9 maanden . En heeft wel een speen in voor het slapen. Eenmaal a ...
👍 ja ik ben opzoek naar mogelijkheden zonder speen....kheb te maken met een speenweigeraar 🙈

16 dagen geleden

Reactie op demidv

Wat houdt de put down methode in?

2 dagen geleden

Reactie op demidv

Doe je de eerste tip bij de eerste tekenen van slaap of een zelf gekozen tijdstip?