Voor de verjaardag van m’n dochtertje wil ik graag zelf een Nijntje taart maken met de bakvorm van Hema (zie link hieronder).
Het idee is dat de taart er zo uit komt te zien. Maar dan wil ik er graag rozen of madeliefjes van marzepijn op doen.
Wie heeft ervaring met het maken van deze taart? Ik ben op zoek naar recepten voor het beslag en ook de buitenste witte laag. Alle tips zijn welkom!
Wat een leuk idee!! Ik heb deze nog niet gemaakt. Ik ben nu ook een beetje opzoek naar een leuke taart of ideetjes dus ik lees even mee met jouw vraag! 😊
Ik zou gewoon een recept voor basis biscuit taart of gewoon een basis cake mix ofzo doen, en die misschien door de midden snijden (in de lengte zegmaar) en er dan room en jam ofzo tussen doen?
Voor de buitenlaag zou ik botercreme gebruiken ipv fondant, fondant is super lastig werken vond ik zelf
Je hebt van die smeer messen zegmaar voor botercreme
Ik haal altijd dat soort bakmixen enzo bij de xenos
Ik las net op internet dat als je cheesecake of kwarktaart invriest in de siliconen vorm, dat je de taart bevroren er makkelijk uit kan wippen. Als hij eruit is laten ontdooien.
Lijkt me een hele goede oplossing? Ik denk dat ik het ook zo ga doen met cheesecake!
Alleen nog even iets bedenken voor de taartbodem 🤔
Iemand een idee? Want de bovenkant van de vorm wordt de bodem van de taart. Volgen jullie nog?
Heb er al iets op bedacht: cheesecake eerst invriezen en daarna de koeklaag (bodem van de taart) erop drukken en ook weer invriezen. Dan in z’n geheel uit de vorm halen en laten ontdooien