9 Reacties
2 jaar geleden
Hier sinds 2w oud nutramigen. Zoontje is nu 14 weken. We merkte een voorzichtige verbetering na 2 dagen, maar de grote verschillen pas na een week of 2... ondertussen een uitstapje naar puramino gehad omdat ons zoontje ontzettende slijm diarree krijgt van nutramigen. Maar van puramino komt hier juist weer obstipatie dus toch voor nutramigen gegaan omdat de obstipatie ook niet goed is...
Let wel, het stinkt echt en dus de luiers ook😆
2 jaar geleden
Wij hebben de nutramigen lgg 1 voor onze dochter. Bij ons werden de klachten vrij snel minder. Ze moest alleen enorm wennen aan de smaak. De eerste dagen dronk ze even veel als met de oude voeding, maar na een paar dagen ging de knop om en gingen de flessen goed leeg en moesten we al snel opbouwen qua hoeveelheid. De andere klachten verdwenen ook na een paar dagen. Alleen de verborgen reflux is gebleven, maar dat staat los van de KMA.
2 jaar geleden
Ja, ons zoontje 3 jaar geleden Nutramigen LGG (stinkt en plakt en klont, je moet het echt schudden! Staat er ook wel op). Onze dochter van bijna 4 maanden heeft het een paar weken gedronken en kwamen ook de klachten terug. Zij zit nu op de Neocate (nog een stap verder, op basis van aminozuren). Dus mocht het nog steeds niet werken dan Neocate vragen. Mag ik vragen waarom ze niet direct Neocate doen? Onze kinderarts was direct duidelijk en wilde niet aanmodderen. Direct Neocate gekregen
2 jaar geleden
Reactie op Ilmi
Ja, ons zoontje 3 jaar geleden Nutramigen LGG (stinkt en plakt en klont, je ...
Wij kregen het advies om toch nutramigen eerst te doen, ondanks dat onze dochter op puramino (zusje van neocate) is geeindigd en ons zoontje exact hetzelfde beeld laat zien. Haar redenatie was dat tzt terug naar evt koemelk vanaf nutramigen "makkelijker/minder intens"" is.
2 jaar geleden
Wij hebben ook eerst Pepti geprobeerd. Dat ging 4 dagen goed, daarna niet meer. CB heeft ons Nutramigen LGG voorgeschreven en dat ging na 3/4 dagen goed, en gaat nog steeds goed. Wij gebruiken dit sinds de woensdag voor het Paasweekend. Het gaat dus al een tijdje goed.
En zoals al aangegeven: het stinkt wel echt. Ons zoontje heeft een weekje aan de smaak moeten wennen.
2 jaar geleden
Wij kregen het advies om toch nutramigen eerst te doen, ondanks dat onze do ...
Ja dat snap ik inderdaad dat klopt ook helemaal maar als het niet anders kan. Wij bouwen het heeeeel traag op. 1 schepje op een dag in 1 fles voor 3 dagen, daarna in 2 van de flesjes 3 dagen lang en zo opbouwen.
2 jaar geleden
Reactie op Ilmi
Ja dat snap ik inderdaad dat klopt ook helemaal maar als het niet anders ka ...
Eens hoor, en als ik nu kijk, nu zoontje wat omhoog is qua cc's en er ook weer dingen opvlammen :slechter/moeizamer drinken, meer vermoeid, meer eczeem, onrustiger.... vind ik het wel "toevallig"
Ik zal de laatste zijn die iets vind van voeding. Neocate, puramino, nutramigen is allemaal top spul want het bied comfort, groei en verlichting. Het is alleen even puzzelen welke bij welk kindje past.