4 Reacties

10 dagen geleden

Aaahh ik snap je gedachten en twijfels heel goed. Ik kan je alleen aangeven hoe wij het doen en wat op dit moment (13,5 week) Goed werkt voor mijn zoontje en ik van plan ben zo aan te houden tot de opvang start over een maandje. - Ochtend slaapje in eigen bedje met dezelfde omstandigheden als 'savonds. Dus slaapzak aan, zo donker mogelijk, white noise aan, even knuffelen en dan bijna slapend wegleggen. Dit gaat heel goed maar is altijd wel een kort slaapje, maar dat werkt voor ons prima. - ik probeer nog 1 ander dutje gedurende de dag in eigen bedje te doen zoals hierboven omschreven, maar dat lukt soms minder goed later op de dag. Wat bij ons wel af en toe lukt om de dutjes in bed te verlengen, is net v贸贸r de 30 minuten naar hem toe gaan, zachtjes over zijn hoofdje te aaien, sussen en evt. Speentje weer in doen om te helpen om de slaap te verlengen. Maar lukt zeker niet altijd. Ik zou denk ik in ieder geval de slaap omstandigheden zo veel mogelijk op 'snachts laten lijken omdat je kleintje nu pas melatonine aan gaat maken wanneer het donker is. En denk ook als je kiest om ergens voor te gaan, dat in ieder geval wel een weekje ofzo aan te houden en niet te vaak te switchen. Succes!! :)

10 dagen geleden

Hoi, wij zijn ook pas begonnen met dutjes op bed te doen, onze meid is nu bijna 11 weken en pas vorige week begonnen. In de ochtend slaapt ze vaak na de voeding van 7 uur tot ongeveer 11 uur op bed. Dan is ze wakker, kleed ik haar aan, krijgt ze voeding en doe ik even spelen met haar. Rond 12.30 uur wordt ze moe en ga ik naar boven met haar, trek haar slaapzak aan, even kroelen en dan leg ik haar in de wieg. Dan zet ik de white noise numsy aan en blijf even bij haar, soms met mijn hand op haar buik of wrijf over haar voorhoofd tot ze in slaap valt. Als ze dan na een half uur weer wakker wordt, geef ik haar de speen, houd weer mijn hand op haar buik en wrijf over haar voorhoofd, ik praat dan niet tegen haar en hoop dat ze weer in slaap valt. Meestal wel. Hoop dat je iets aan deze tips hebt. Veel succes!

10 dagen geleden

Had deze twijfels ook, zij is deze week gestart en slaapt nu wel goed op de opvang vaak wel dutjes van anderhalfuur met het begin is

10 dagen geleden

Ik heb precies hetzelfde dilemma! Mijn dochter gaat over een maand voor het eerst naar de opvang, dus we hebben in principe nog tijd om te oefenen. Maar ik merk dat de stress die het oplevert als ze niet in haar bedje wil slapen en daardoor minder slaap krijgt op een dag, het me bijna niet waard is. Dan liever slaapjes bij mij waarbij ik tenminste weet dat ze een paar uur slaap pakt en daardoor zelf ook meer rust heb. Hoewel het me dus ook heerlij lijkt om een baby te hebben die 1 of 2 slaapjes per dag in haar bedje doet en ik mijn handen even vrij heb.. Ben benieuwd naar andere ervaringen!