Voor de mensen met omeprazol en reflux kindjes: gisteren kon ik de medicatie uitzonderlijk niet geven omdat ik het twee uren interval na voeding niet kon respecteren. Hij had veel honger en wou veel drinken. Vandaag wel gegeven deze morgen en baby lijkt weer pijn te hebben tijdens drinken (zelfde gehuil als eerder). Is dit bij jullie ook dat je een gemiste dosis merkt de volgende dag?
Lijkt me ook teken dat hij het zeker nodig heeft en dat het werkt. Hoef ik me daar alvast niet meer slecht over te voelen (was soms bang dat hij het misschien ten onrechte kreeg)
Want hier vermoeden reflux, geen phmetrie gebeurd. Maar vroedvrouw en kinderarts zijn overtuigd vd reflux piste. En ik nu dus ook weer extra.
Kan dinsdag pas terug nr kinderarts.
Hoelang geven jullie het nu? Kan best zijn als jullie het pas kort geven dat als je een dag niet geeft hij meteen last heeft en dat de boel nog niet helemaal rustig is. Ik zou niet meteen in paniek raken, komt goed! Eerste kindje had vreselijke reflux en daar hielp het goed en nu helaas de tweede ook weer
Onze zoon krijgt dit nu een week of 3 voor reflux. Heeft wss ook KMA. Nu heb ik ook wel eens een dag overgeslagen, in de eerste week merkte ik het. Nu afgelopen week ook keer zonder geprobeerd en toen merkte ik het al minder gelukkig!
Is niet wat je vraagt maar wilde het toch zeggen. Excuus als je niet op deze info zit te wachten.
Let op met omeprazol. Er zijn onderzoeken die aantonen dat kinderen die dit als baby krijgen later meer allergieën en eczeem hebben omdat het de darmflora kan verstoren.
Hoelang geven jullie het nu? Kan best zijn als jullie het pas kort geven da ...
Hoe gaat het met jouw kindje? Hier op 9.5 maanden nieuwe phmetrie gehad en nog steeds zure reflux. Dus verhoging omeprazol. Het interval van 1u ervoor (min volgens apotheek) en kwartier erna niet drinken blijft lastig bij borstvoeding
Wij gebruiken nexium en geven dit met 10cc voeding en dan meteen de rest vd fles erachteraan en dit gaat prima . Maar tijdje terug onverhoopt een dag vergeten en de hele dag inderdaad "feest"
Bij jou ook de medicatie nog steeds nodig? Ik wil er graag vanaf maar of dat al gaat lukken? Nu terug verhoogd in dosis omwille van slecht slapen maar lijkt niet beter. Soms vraag ik me af of hij geen bijwerkingen van een hogere dosis heeft zoals hoofdpijn want met pijnstillers slaapt hij beter. Natuurlijk ook allerlei snot virusjes...