10 Reacties
3 jaar geleden
Reactie op MijkeC
Ik ben opticien. Wij zeggen eigenlijk bij zwangerschap 9 maanden zwanger 9 ...
Ja toch wel he! Dan ga ik nu voor een goedkope, want mn bril die ik nu heb valt van ellende uit elkaar omdat ik deze al minstens 5 jaar heb🥲 en dan ga ik volgend jaar weer voor het hele pakket
3 jaar geleden
Ik heb ook een bril aan laten meten in de vorige zwangerschap omdat ik door de hormonen m'n lenzen niet meer in kon. Had geen keus maar ik zie lang niet zo scherp als met lenzen. Ga na deze zwangerschap m'n lenzen weer proberen of een goede bril aanschaffen.
(Er zat nu 4 maanden tussen stop bv en nieuwe zwangerschap vandaar dat ik er niet mee aan de slag gegaan ben).
3 jaar geleden
Reactie op Delaatsteloodjes
Ik heb ook een bril aan laten meten in de vorige zwangerschap omdat ik door ...
Sowieso zie je met lenzen altijd scherper dan met een bril🫢 dat heb ik ook. Denk omdat met bril er afstand tussen zit en de lenzen in je oog.
Maar draag bijna geen lenzen omdat ik hele gevoelige ogen heb.
Op laten meten vandaag en mn sterkte was niet echt veranderd sinds de laatste keer dus toch maar gewoon een nieuwe bril gedaan🤷🏼♀️🤣
2 jaar geleden
Reactie op Tieska
Geldt dat ook als je nog borstvoeding geeft na 9 maanden?
Oooooh sorry helemaal vergeten te reageren 🫣 maar ja door de borstvoeding kunnen de hormonen nog steeds onstabiel zijn. Wat wij ook vaak doen is meerdere metingen ( vaak 3 ) om te kijken of het stabiel is in de sterkte. Als dat zo is dan kan je vaak wel een nieuwe bril of contactlenzen aanschaffen.
2 jaar geleden
Klopt! Hormonen kunnen echt verschrikkelijk zijn voor je sterkte. Dit zelfs nog 6 maanden tot 1 jaar na de bevalling zo zijn. Laat je goed informeren door een goede opticien.
2 jaar geleden
Klopt, maar dit kan je pas goed laten meten na de bevalling. ik moest namelijk van mn opticien ook wachten 😅