18 Reacties

10 dagen geleden

Ik ga ook niet veel op bezoek eigenlijk helemaal niet. Ik heb geen commentaar nog gekregen. Ik ga in de meivakantie voor het eerst naar mijn ouders die hebben ook een box aangeschaft. Maar de rest van de mensen hebben geen box of iets waar mijn kleine van morgen ook 3 maanden in kan liggen.

10 dagen geleden

Je kunt je baby toch overal mee naar toe nemen en laten slapen in de wagen, maxi cosi, of op een speelkleed leggen? ... Juist met deze leeftijd is het nog super makkelijk en ben je nog niet zo gebonden aan thuis blijven tijdens de slaapjes , ik zou dus zeggen ga juist nu op pad met hem of haar! Dan wennen ze ook aan omgevingsgeluid tijdens het slapen

10 dagen geleden

Heel herkenbaar! Mijn zoontje is bijna 3 mnd en slaapt super goed in zijn eigen bedje of campingbedje. In de kinderwagen ook zolang ik maar in beweging ben, bij stilstand direct de ogen open haha. Ik merkte dat ik erg onzeker werd van moeders die makkelijker op pad gaan met hun kleintje. Toch probeer ik mij daar nu niks meer van aan te trekken. Ik heb een heerlijk ritme met mijn zoontje en hij is super goed te pas. Die uitjes komen wel als hij wat ouder is. Hij kan net zoals jouw kleintje niet lang wakker blijven en ik heb geen zin om 's avonds met een oververmoeide baby te zitten. Gewoon je eigen gevoel volgen.

10 dagen geleden

Ik heb mijn jongens altijd overal mee heen genomen. Slaaptijd of niet. Nu met 3 is het voor de oudste soms lastig. Want "hij IS al 3". Maar soms is het "hij is PAS 3". Hij meent dat hij geen middagslaapje meer nodig heeft. Maar in de auto, bus of bakfiets naar huis na een middagje bij opa en oma is het wel soms lastig wakker blijven... De jongste kan altijd slapen. De middelste geeft er ook weinig om. Ik ben moe, dan leg ik mezelf op de bank of net waar 😅

10 dagen geleden

Reactie op Juleyeeh

Je kunt je baby toch overal mee naar toe nemen en laten slapen in de wagen, ...
Dat gebeurt ook af en toe wel hoor! Het is niet dat ik niet weg ga met hem. Maar niet iedere week. Alleen ik kolf ook fulltime en dat is ook niet altijd makkelijk overal😅

10 dagen geleden

Dit is echt verschillend voor ieder kind/ouder. Mijn eerste was echt heel moeilijk met slapen overdag, sliep alleen in het pikkedonker en nog steeds is dat zo (al is het iets beter nu). Op de opvang slaapt ze bijvoorbeeld ook maar 40 minuten Max omdat ze daar met andere kindjes op de kamer ligt en het niet donker/rustig genoeg is. In de wagen sliep ze ook als baby al amper en werd altijd krijsend wakker, auto hetzelfde. Ze was een hele alerte baby die veel meer wilde dan ze kon. Ze was ook extreem vroeg in haar ontwikkeling. Onze baby van nu 3 maanden is wat dat betreft heel anders. Slaapt overdag altijd in de kinderwagen, zonder eerst te huilen/krijsen. Viel vanmiddag zelfs op haar speelkleed in de woonkamer in slaap (nadat ik haar een speentje gaf). Slaapt overdag gewoon in vol daglicht. Kortom, het ene kind is echt het andere kind niet en je kunt dus niet zomaar stellen dat je ze overal mee naar toe moet nemen zodat ze er vanzelf aan wennen. Dat ligt echt aan je kindje. Wij hebben het bij de eerste ook vele malen geprobeerd maar dat ging gewoon echt niet.

10 dagen geleden

Ik denk dat je gewoon moet doen wat voor jou goed voelt. Misschien ga je nu nog niet veel op pad maar is het over een tijdje weer anders. Wij nemen de kleine overal mee naartoe. Slapen en eten kan ook onderweg denken wij. Maar dat zijn wij. Wij hebben dit al meteen gedaan, vanaf het moment dat ik me na de bevalling weer goed voelde om ergens heen te gaan. Dus gewoon mee in de auto, in de kinderwagen, naar winkels, ergens koffie drinken of op visite bv.

10 dagen geleden

Ik vind sowieso niet dat iemand anders iets kan of mag zeggen over of jij wel of niet naar buiten gaat. Je hoeft je ook niet te verantwoorden. Ik heb met een soortgelijke probleem bij een vriendin aangeklopt en zij gaf mij dus advies om mijzelf niet te verantwoorden. Zo denken mensen gauw dat zij het recht hebben om zich te bemoeien of opmerkingen te geven. Nu geef ik niemand uitleg over mijn kind en dit lucht op. Dit wil ik je ook adviseren, jouw kind, jouw keuzes.❤️

10 dagen geleden

Reactie op ssuu

Ik vind sowieso niet dat iemand anders iets kan of mag zeggen over of jij w ...
Dit is erg lief! Dankjewel. Ik wil mij ergens ook niet verantwoorden, maar ik doe het soms toch.. hetzelfde als laten slapen als hij slaapt.. sommige verwachten dat ik hem uit zijn bedje haal omdat zij toevallig even om de hoek waren.. 🥲

10 dagen geleden

Reactie op Tamaraxx

Dat gebeurt ook af en toe wel hoor! Het is niet dat ik niet weg ga met hem. ...
Herkenbaar. Bij de eerste ook heel veel gekolfd en vond het dan lastig als je alleen bent en even te zeggen: hier is mijn baby, ik zit even boven te kolven 😂. Later toen het aanleggen beter ging, was het makkelijker. Toch gingen we veel op pad en naar veel plekken als het het toeliet. Soms kolfde ik dan vooraf en na die tijd weer! Of ik ging sowieso naar mensen, waar ik me snel thuisvoel.

10 dagen geleden

Reactie op Tamaraxx

Dit is erg lief! Dankjewel. Ik wil mij ergens ook niet verantwoorden, maar ...
Het is mij ook niet in een keer gelukt hoor, het viel mij op een gegeven moment op dat ik onbewust verklaring gaf of mezelf verantwoordde. Dus ik gaf hen als het ware toestemming om zich te bemoeien met mijn kind. Dus ben ik er mee gekapt. Ik adviseer je echt om keuzes betreft je kind voor jezelf te houden. Anders zal het echt nooit ophouden.

10 dagen geleden

Lekker doen wat voor jou goed voelt

10 dagen geleden

Kindje volgen en commentaar negeren! 😉 Je hebt er niks aan als je vervolgens met een overstuur en overprikkeld kind thuis zit. En hijzelf al helemaal niet. Gewoon uitproberen met eerst weinig intensieve uitjes en gaat het goed kan je het vaker doen, zo niet stapje terug.

10 dagen geleden

Ik neem haar bijna overal mee naartoe. Ik was bang dat als ik nu niet zo veel de deur uit zou gaan met r dat ik dan straks het ook niet meer “durf” ofzo. En nu is t makkelijker denk ik omdat ze nu nog overal slaapt, dat word straks weer lastiger. Maar vind het zeker niet gepast dat mensen dit soort opmerkingen naar je maken, uiteindelijk moet jij doen waar jij je prettig bij voelt en dat is niet aan hun om te beslissen 🤷🏼‍♀️

9 dagen geleden

Ik vind zulke opmerkingen bullshit. Gewoon lekker doen waar jij je goed bij voelt. Deze periode voelt nu lang, maar is straks zomaar voorbij en belangrijk is dat jij er met een goed gevoel op terug kijkt. Ik ga ook nog niet op bezoek met mijn baby (14 weken) en ben vooral thuis of aan het wandelen in de buurt en ik vind het heerlijk. Kreeg precies dezelfde opmerking van een aantal mensen, maar trek me daar gewoon lekker niks van aan 😝. Dan maar een kluizenaar. En je kunt een baby op deze leeftijd nog weinig leren hoor. Komt vanzelf! Voor je het weet is je baby ouder en heb jij weer meer energie en zin om deel te nemen aan de rest van het leven. Tot die tijd: you do you!

9 dagen geleden

Reactie op Flower-power

Dit is echt verschillend voor ieder kind/ouder. Mijn eerste was echt heel m ...
Helemaal mee eens! Onze oudste kon/kan ik overal mee naar toe nemen en slaapt overal. Hij is geboren midden in Corona tijd met lock downs, dus heeft de eerste maanden nergens aan kunnen ‘wennen’ en is toch heel makkelijk. Onze baby daarentegen is echt heel anders. Ik neem haar overal mee naar toe (je hebt soms geen keus als je meerdere kindjes hebt), maar ze slaapt dan niet of slecht en raakt helemaal overprikkeld. De volgende dag betaal ik dan altijd de prijs en heb ik een huilende/ontevreden baby die alleen maar slaapt in mijn wiegende armen.

9 dagen geleden

Ik ben blij hier herkenning te lezen! Mijn dochter raakt ook enorm overprikkeld als ze over haar wakkertijd heen gaat en dat maakt sociale afspraken ingewikkeld (want slaapjes nog echt niet te plannen en ze heeft veel hulp nog nodig om in slaap te komen). Ik doe het wel maar daar worden we dan altijd om afgestraft met een baby die heel overstuur raakt en vind dat vooral erg zielig voor haar. Maar heb ook het gevoel dat iedereen om me heen hun baby’s gewoon als accessoires overal makkelijk mee naar toe nemen en het voelt dan alsof ik enorm moeilijk doe..

9 dagen geleden

Wat een vervelende opmerking zeg… Gewoon doen wat voor jullie zelf goed voelt en wat bij jullie past. Iedereen is weer anders en elk kindje ook. Een ander weet het zogenaamd toch altijd beter dus lekker doen wat jij wilt!😅