8 Reacties
22 dagen geleden
Wij toevallig ook pepti,
Onze dochter 10 maanden zit nu op 2 flessen overdag en slaapt nacht door. Cb wil juist dat we meer voedingen geven.
Echter lukt het niet en weigert zij ze fles na het avond eten.
22 dagen geleden
Mijn zoontje heeft tot vorige maand pepti gehad en nu over op nutrilon. Hij drinkt nog steeds evenveel als met de pepti (4 flessen). Krijgt al geen nachtfles meer sinds 5 maanden, dus ik denk persoonlijk niet dat het iets met pepti te maken heeft. Zou je in de nachtfles steeds minder kunnen doen?
22 dagen geleden
Met pepti heb ik geen ervaring maar honger is honger toch? Wij kunnen ook niet (of niet fijn) slapen als we honger hebben. Kijk naar je kleintje. Het cb geeft richtlijnen maar elk kindje is verschillend.
Mijn oudste werd tot 2 jaar elke nacht nog wakker voor een fles. Dat is bij hem toen gewenning geworden denk ik maar hij was ook een hongerige en flinke baby. Onze 2 hoefde na 2 maanden al geen nachtfles meer en onze 3e net zo.
Wat je wel kunt doen is kijken of hij overdag genoeg voeding, naast z'n fles, binnen krijgt. Misschien dat hij daar nog te weinig krijgt en niet helemaal verzadigd naar bed gaat?
22 dagen geleden
Hier neocate, 4 e kindje al op deze voeding. Oudste inmiddels 10 en allemaal hebben ze nog steeds kma. Onze dochter drinkt ook nog een nachtfles. Overdag drinkt ze thee . Ik zou als je fles minder wil geven overdag kijken of je zoontje extra fruitmoment met beetje warme thee wil ipv de fles. Zo hebben wij ook de fles vervangen.. elk kindje is anders en sommige willen langer de fles. Hier ook allemaal verschillend geweest in wel en geen nachtfles en stoppen met fles de een was 12maanden dat hij geen fles meer wilde de andere twee 18 maanden
21 dagen geleden
Mijn oudste dronk ook pepti, met 11 maanden hebben we in de nacht 1 x warm water gegeven ipv de pepti fles en sindsdien slaapt ie door 🫣 het was een gewenning ipv echte honger. Hierna was dat klaar.
Drie flessen overdag lijkt me niet gek. Je zou evt meer brood of een potje groenten kunnen geven.
17 dagen geleden
Bij mijn 1e zoontje duurde het ook 10 maanden voordat hij ‘s nachts ging doorslapen. Hij kreeg ook pepti en kwam altijd rond 1 uur nog. Op een gegeven moment was ik ook bang voor gewenning ipv echt honger, wat wij toen deden was; de nacht fles eerst flink verdunnen, dus ipv 5 schepjes deden we er 3 in. De nachten daarna langszaam voeding 10ml per nacht verminderen totdat wij op een gegeven moment rond de 100ml zaten, toen merkte ik dat hij vaak nog niet tevreden was nadat hij de fles op had. Terwijl als ik hem dan even liet huilen hij toch wel in slaap viel. Toen besloten om de fles gewoon niet meer te geven en kijken wat er gebeurde. 1e nacht resulteerde dat in bijna 1 uur lang krijsen. Pff wat was dat zwaar. Ik ben er toen 1x heen geweest om hem proberen te sussen, maar toen krijste hij nog harder dus uiteindelijk op negeer stand. Toen ik na bijna 1 uur toch begon te twijfelen en ik op het punt stond het flesje warm te maken, werd meneertje stil en viel hij weer in slaap. Hij kwam toen de vroege ochtend rond 5/6 uur weer, toen wel een flesje gegeven, omdat ik al zo blij was met dit resultaat. Volgende nacht ging meneertje weer krijsen rond 1 uur. Dit keer gelijk genegeerd en afgewacht, dit duurde toen ongeveer 40/45 min. Daarna viel hij weer in slaap tot de vroege ochtend. 3e nacht sliep hij door tot de vroege ochtend en was het flesjes probleem rond 1 uur voor altijd opgelost. Langszaam werden de vroege ochtenden steeds later en rond de 1,5 jaar tot nu ruim 2,5 jaar, slaap meneertje altijd uit. Een enkele keer komt hij tussen 7/8 uur sochtends maar vaak gewoon 8:30/9:00 uur en vanochtend heb ik hem om 9:45 uur wakker moeten maken, dacht anders ga je vanmiddag geen dutje meer doen 🙈