Iemand ervaring met pepti voeding en flessen afbouwen? Mijn zoontje heeft sinds 6 weken pepti voeding. Zelf dacht ik dat hij er wel overheen gegroeid was, maar de provocatietest in het ziekenhuis liet vorige week zien dat hij toch nog kma heeft.
Vanuit het CB werd geadviseerd af te bouwen naar 2 fles voedingen en de nachtfles gewoon niet meer te geven omdat dat niet meer bij deze leeftijd 'paste'.
Nu meldt mijn zoontje zich nog minstens 1x per nacht voor voeding en krijgt overdag ook nog 3 flessen. We hebben een paar nachten geprobeerd geen fles te geven met als resultaat 2.5h krijsend kind en na de fles uiteindelijk weer in slaap.
De kinderarts die ik gisteren sprak gaf aan dat het heel normaal is dat mijn zoontje snachts nog honger heeft omdat de pepti voeding zo licht verteerbaar is. Ze had geen tips behalve 'accepteren' dat het zo is. Dat doen we dan ook maar. Maar ik vraag me dus af wat wijsheid is met die andere fles afbouwen, aangezien het dus zo 'lichtverteerbaar' is. Wel of niet doen?
Hij eet daarnaast gewoon zijn brood en avondeten ook.
Ben vooral benieuwd naar andere ervaringen met pepti dus!