14 Reacties

vorig jaar

Hij is nu 2 weken en 2 dagen geboren met 38 weken en 2 dagen

vorig jaar

Hier ongeveer hetzelfde gehad. Hij is geboren met 38+3 en vertoonde ook prematuur gedrag. Toen hij 4 dagen oud was is hij ook weer opgenomen geweest omdat hij niet kon zuigen, drinken en slikken tegelijk en daardoor stopte met ademen. Zijn lipjes werden dan helemaal blauw en zn lichaampje helemaal slap. Hij heeft toen 5 dagen in het ziekenhuis gelegen. Toen hij 24 uur incident vrij was mocht hij weer mee naar huis. Mijn andere kinderen sliepen vanaf de geboorte gewoon op hun eigen kamer maar met hem durfde ik dat niet aan. Ik heb zijn bedje Toen op naast ons bed gezet en sindsdien slaapt hij bij ons. Het gaat stukken beter al moeten we nog wel steeds opletten dat hij niet te snel drinkt anders kan het nog wel eens mis gaan. Maar hij gaat met sprongen vooruit. Hij is 21 december geboren, 25 december weer opgenomen en 30 december mocht hij naar huis.

vorig jaar

Reactie op Esma55

Hier ongeveer hetzelfde gehad. Hij is geboren met 38+3 en vertoonde ook pre ...
Jeetje ook heftig zeg !! Klinkt helemaal zoals bij ons hoelang duurde dat gedrag bij Jullie? Bij ons zeggen ze dat het met paar weken over moet zijn...

vorig jaar

Reactie op mel888

Jeetje ook heftig zeg !! Klinkt helemaal zoals bij ons hoelang duurde dat ...
Sinds hij uit het ziekenhuis is is het 1x nog echt gebeurd dat hij even stopte met ademen. Verslikken gebeurd als hij te snel drinkt maar dat komt nu bijna niet meer voor. We zijn nu 3 weken weer thuis en een groot verschil dus met hoe het was. Ik snap dat het heel spannend en eng is om weer naar huis te mogen. Ik had ook een fijn gevoel dat hij in het ziekenhuis 24 uur aan de monitor lag en ze alles konden zien. Dat kon thuis natuurlijk niet maar probeer het een beetje los te laten en te vertrouwen op het oordeel van de artsen. Als ze niet dachten dat je kleine het aankon dan zouden ze hem niet naar huis sturen.

vorig jaar

Reactie op Esma55

Hier ongeveer hetzelfde gehad. Hij is geboren met 38+3 en vertoonde ook pre ...
Heb nog wat vragen .... we hebben dokter br fles eerst deden ze in ziekenhuis speen 1 en hoorde net van mijn vriend dat ze kleinere speen gebruikt hebben nu ,heb jij dat ook ? Had ook nog vraag in de andere reactie geplaatst xx

vorig jaar

Reactie op mel888

Heb nog wat vragen .... we hebben dokter br fles eerst deden ze in ziekenhu ...
Nee wij gebruikten de difrax fles maar wij hadden iets grotere speen omdat de flesvoeding die hij krijgt wat dikker is en die kan niet door kleineren spenen

vorig jaar

Reactie op Esma55

Sinds hij uit het ziekenhuis is is het 1x nog echt gebeurd dat hij even sto ...
Dat is het zeker heel spannend hij heeft vaag zaterdag tot vandaag iets minder lang dan bij jullie dus .. het is zeker heel spannend enz ...ontzettend bedankt voor je fijne eerlijke reactie!

vorig jaar

Reactie op Esma55

Sinds hij uit het ziekenhuis is is het 1x nog echt gebeurd dat hij even sto ...
En betreft prikkelingen? Tegen ons is gezegd zo min mogelijk prikkelingen.... tot hoeveel weken is dat ? Hebben jullie dat ook ?

vorig jaar

Reactie op mel888

Heb nog wat vragen .... we hebben dokter br fles eerst deden ze in ziekenhu ...
Hier ook een kindje met 38+1 geboren. Wij gebruiken de prematuur speen op de dr brown fles en voeden zijwaarts. Maar ook dan valt meneer nog in slaap tijdens voedingen dus ik herken wel wat je zegt. Met de nr1 speen ging hij projectiel braken omdat hij te snel dronk

vorig jaar

Reactie op mel888

En betreft prikkelingen? Tegen ons is gezegd zo min mogelijk prikkelingen.. ...
Oh daar hebben ze niks over gezegd tegen ons. Maar ik hou daar sowieso altijd rekening mee. Ik vind het sneu voor die kleintjes om te veel prikkels te moeten verwerken. Ik hou ze altijd de eerste paar maanden in een rustige omgeving. Ik vermijd zoveel mogelijk de drukte. Ik ga wel naar buiten wandelen en boodschappen doen enzo maar de familie van mijn man is groot en als ze allemaal bij elkaar komen blijf ik thuis (20+ man in relatief kleine ruimte is me net iets te druk 😅) Hou rekening met de drie R'en. Rust, reinheid en regelmaat. En dan zul je zien dat de kleine ook tevreden is. Ben je in een drukke omgeving? Ga op tijd naar huis zodat de kleine even alles kan verwerken en daarna rustig kan slapen. Regelmaat, doe dezelfde dingen voor de dutjes en voor het slapen gaan in de avond dan weet de kleine waar die aan toe is.

vorig jaar

Reactie op Esma55

Oh daar hebben ze niks over gezegd tegen ons. Maar ik hou daar sowieso alti ...
Tegen ons dus wel, ik heb nog een dochter vsn 13 en herken dit zo niet met wat er nu allemaal gebeurd...... was zo anders met haar.. ons is gezegd dat hij beter boven kan blijven elke dag .... om zo ook aan te komen mijn dochter neemt wel eens vriendinnetjes mee heb al gezegd dat ze dan rustig moet doen en beneden moet blijven maja me vraag is dan wanneer kan onze zoon dan wel naar beneden dat de prikkelingen minder worden ook......

vorig jaar

Hier ook een kindje met 38+1 geboren. Wij gebruiken de prematuur speen op ...
Ja dat doen wij nu ook .... en dat werkt... tenminste nu nog wel

11 maanden geleden

Hoi hoi, ik ben 19 januari 2024 bevallen van een prematuur baby'tje. Hij was 25 weken en 1 dag. Door een baarmoeder infectie zijn mijn vliezen te vroeg gebroken met 24 weken en 4 dagen. Longrijpers kuur gehad en dat heeft hem wel een mooi zetje gegeven. Hij woog 780 gram en was 31 cm lang. Hij is al heel sterk, kan zn hoofdje al omhoog houden en heeft zelfs al flink wat kracht in z'n benen. Nu ben ik heel benieuwd of er meerdere vrouwen zijn die zo vroeg bevallen zijn en wat hun ervaringen ermee zijn. Lieve groet inge

11 maanden geleden

Reactie op ingenoha

Hoi hoi, ik ben 19 januari 2024 bevallen van een prematuur baby'tje. Hij ...
Hoi! Mijn zoontje is 9 november geboren prematuur en dysmatuur Met 31+2 weken.