17 Reacties

2 jaar geleden

Ja ik, ook omdat ik weer eens blaasontsteking met kuur had 🙄. Ik heb Orthiflor Fem.

2 jaar geleden

Ik gebruik bactiol natal :)

2 jaar geleden

Reactie op daniellew1993

Ik gebruik bactiol natal :)
Ja die had ik dus ook gehaald, maar dan staat er op de site van Holland&Barrett ineens “overleg eerst of je dit wel mag nemen tijdens de zwangerschap” Eeehh daar is t toch voor🤣🤣

2 jaar geleden

Ik gebruik nutribites. Kwam op onderzoek uit waarbij die elke keer kwalitatief t beste uit de test kwam (1 test met oa 42 merken) Kleine tip: als je ook ijzer neemt, neem ze tegelijk. Probiotica bevordert opname van ijzer in je dunne darm. Calcium daarentegen blokkeer ijzer dus dat kan je beter een half uur voor of na inname niet nemen😊

2 jaar geleden

Reactie op Beeb.

Ik gebruik nutribites. Kwam op onderzoek uit waarbij die elke keer kwalitat ...
Bevat ook pre-biotica trouwens, dat was voor mij ook een belangrijke 😊

2 jaar geleden

Reactie op Beeb.

Bevat ook pre-biotica trouwens, dat was voor mij ook een belangrijke 😊
Ja daar zit ik idd ook een beetje mee. Ik had eerst die van Vitakruid maar die was elke keer overal uitverkocht

2 jaar geleden

Reactie op Yikes

Ja daar zit ik idd ook een beetje mee. Ik had eerst die van Vitakruid maar ...
Irritant… vooral omdat je t wel consistent wil hebben. Met deze nooit last van gehad! Volgens mij ook kortingscode van 10% ff zoeken op internet

2 jaar geleden

Deze!

2 jaar geleden

Reactie op Beeb.

Irritant… vooral omdat je t wel consistent wil hebben. Met deze nooit last ...
Ja precies🤷🏼‍♀️ Zal m even opzoeken zo!

2 jaar geleden

Nooit zomaar een probiotica nemen, dit kan dan juist averechts werken. Beste is om je bloed/ontlasting te cheken via een orthomoleculair therapeut en obv dat onderzoek je de juiste probiotica laten aanraden. Er zijn namelijk enorm veel bacteriestammen, de verkeerde gebruiken kan juist problemen veroorzaken. Zeker als je zwanger bent, zou ik dat risico niet nemen (ik weet dit door mijn eigen orthomoleculair therapeut).

2 jaar geleden

Reactie op smb24

Nooit zomaar een probiotica nemen, dit kan dan juist averechts werken. Best ...
Dat is wel een beetje ongenuanceerd 👀 (ik heb zelf ook orthomoleculaire voedingstherapie gestudeerd naast een bachelor voeding en diëtetiek). Bepaalde stammen zijn veilig bewezen in bepaalde doseringen voor alle leeftijdsgroepen. In die mate is tot heden aangetoond dat ze een positieve werking op het lichaam hebben. Hierom is het belangrijk dat je een probioticum met goed onderzochte stammen neemt. Het klopt inderdaad dat sommige supplementen of voedingsproducten stammen bevatten die niet goed onderzocht zijn, dat is dan ook niet veilig bewezen: wat er tot zover vooral gevonden wordt bij deze producten is dat het niet opgenomen wordt en gewoon bij ontlasting er weer uit komt (weggegooid geld dus) Sowieso is een normale bijwerking van probiotica zodra je het begint te nemen evt gasvorming etc vanwege de verandering in je darmflora, dit is tijdelijk. Hieronder een artikel van orthokennis met een samenvatting van alle wetenschappelijke studies. https://m.orthokennis.nl/artikelen/probiotica Het is natuurlijk altijd het beste om je supplementen lichaamspecifiek te maken.. maar voor de gangbare persoon niet haalbaar omdat je waarden ook erg snel wisselen/stijgen met suppletie. Hierom kiezen mensen vaak voor een veilige dosis om iets op peil te houden en niet teveel geld kwijt te raken aan het bijhouden van lichamelijk onderzoek en/of meten van bloedwaarden/ontlasting. “Nooit zomaar nemen” klopt. Máár bepaalde supplementen met goed onderzochte stammen kan je rustig nemen in de aanbevolen dosering 😋🫡

2 jaar geleden

Reactie op Beeb.

Deze!
Dankje!

2 jaar geleden

Reactie op Beeb.

Dat is wel een beetje ongenuanceerd 👀 (ik heb zelf ook orthomoleculaire vo ...
Dankje voor de info! Maar hoe weet je of het goed onderzocht is bij een merk? Voor ik nu een verkeerde heb 🙈

2 jaar geleden

Reactie op Moowtje89

Dankje voor de info! Maar hoe weet je of het goed onderzocht is bij een mer ...
Eigenlijk kan je dat alleen weten als het merk het vermeld (dan moet de claim op het etiket waar zijn) of ze moeten de stammen vermelden zodat je het kan opzoeken 😋 of beide

2 jaar geleden

Reactie op Beeb.

Eigenlijk kan je dat alleen weten als het merk het vermeld (dan moet de cla ...
Oke dankjewel! Ik zie wel 4 stammen staan en die zal ik straks even opzoeken dan ☺️

2 jaar geleden

Reactie op Beeb.

Eigenlijk kan je dat alleen weten als het merk het vermeld (dan moet de cla ...
Dit zit in die van vitakruid, die is toch gewoon oke? Haha Niet dat jij t nu allemaal moet gaan opzoeken hoor, maar die heb ik steeds gebruikt haha