22 Reacties
2 jaar geleden
Reactie op suzan771994
Ik volg even. Geen ervaring wil het wel graag gaan gebruiken.
Nou ik heb mezelf even ingelezen haha. Heb van Orthica de probiotica poeder besteld, de Start. Plein.nl heeft nu een blackfriday korting. Ik begin 4 weken voor de uitgerekende datum. Ga er stiekem vanuit dat de kleine man iets eerder komt aangezien mijn dochter ook wat eerder was dus dan moet 2/3 weken inwerktijd voldoende zijn. Je moet dus wel probiotica nemen met alleen de stammen goed voor de baby, dat zijn er maar 3/4. Vitakruid heeft ook een nieuwe ontwikkeld speciaal voor moeder en kind. Maar heb dus de Bio-Kult thuis en die heeft 14 stammen dus besloten deze niet te nemen zolang ik zwanger ben en borstvoeding geef. Ben eigenlijk wel benieuwd na het effect dus ga het gewoon lekker proberen!
2 jaar geleden
Leuk topic! Ik heb er ook veel over gehoord en heb symflora baby besteld van Vitakruid. Ben benieuwd of het wat gaat doen
2 jaar geleden
Bij mijn eerste gaf de osteopaat dit als tip mee; starten rond 34weken zwangerschap dat zou krampen kunnen verlichten bij de baby. Baby destijds wel gegeven (Orthica) maar kreeg enorme poepluiers. Toen toch maar gestopt.
Wil het nu zelf gaan proberen, maar vriendin gaf aan dat ze iets té goed naar de wc kon 😅 Dus beetje huiverig voor, ook wel benieuwd naar andere ervaringen!
2 jaar geleden
Bij mijn eerste heb ik het niet gebruikt tijdens of na de zwangerschap. Mijn zoontje heeft heel veel buikkrampen gehad tot 6 maanden. Bij mijn dochtertje 6 weken voor uitgerekende datum begonnen en zij kreeg het ook vanaf geboorte en nauwelijks buikpijn gehad.. of het aan de probiotica lag? Geen idee.. maar ik neem het zekere voor het onzekere bij nummer 3 🙈
2 jaar geleden
Reactie op Dover
Bij mijn eerste heb ik het niet gebruikt tijdens of na de zwangerschap. Mij ...
Welke probiotica heb jij gebruikt? En ga je nu weer gebruiken? Er is zo veel, ik weet niet waar ik nou goed aan doe
2 jaar geleden
Reactie op BJ1103
Ik heb deze ook maar ga je het nu wel of niet proberen haha. Of lees ik het ...
Haha ja! Twijfel wel wanneer te starten.. ik dacht 4 weken voor de datum maar mn dochtertje was 5 dagen eerder en lees veel dat er geadviseerd wordt toch met 32/34 weken te starten. Dus denk dat ik dat maar ga doen. Mijn darmen werkten wel heftig op de probiotica van BioKult en daar zie ik een beetje tegenop dus vandaar dat ik niet te vroeg wou beginnen omdat ik nog wat dingen gepland heb 4 weken voor de bevalling 😂
2 jaar geleden
Reactie op Daisyxo
Haha ja! Twijfel wel wanneer te starten.. ik dacht 4 weken voor de datum ma ...
Haha toch goed begrepen! Ik ben met week 32 begonnen vanwege een antibiotica kuur. Merk wel dat m’n ontlasting helaas wel heel zacht is geworden. Weet nu alleen niet hoe lang ik het door moet slikken, ga dat nog even navragen. Ik slik er trouwens 2 per dag en neem deze in de avond, werd aangeraden door de dame van de natuurwinkel.
2 jaar geleden
Reactie op xsorayaa
Ik heb het hier met m'n vk over gehad, maar zij zei dat als je gewoon goed ...
Stom is dat dan hè die van ons raadde het juist heel erg aan.. Althans niet als een moetje maar ze stimuleerde het bij mij wel heel erg. Ook om dit in druppelvorm aan de kleinte geven na de geboorte.
2 jaar geleden
Reactie op BJ1103
Haha toch goed begrepen! Ik ben met week 32 begonnen vanwege een antibiotic ...
Ja ik ga met kerst nog 2 nachten weg en dan ben ik 36 weken zwanger dus zat er niet heel erg op te wachten om te rennen naar de wc tijdens onze etentjes 😂 maar goed we zien wel. Ga toch maar beginnen volgende week kunnen mn darmen vast wennen
2 jaar geleden
Jah, dit is m'n 3e zwangerschap en ben nu 33+1, ben vorige week met 32 weken ook begonnen. M'n 1e 2 kids hadden heel veel last van buikkrampen. Dus, ben benieuwd. Ik wil het ook m'n kindje geven nadat hij straks geboren is, ik wil flesvoeding geven.
2 jaar geleden
Even een update: nu een week savonds voor het slapen de probiotica van Orthica genomen. Ik was echt bang voor dunnere ontlasting en krampen in de darmen omdat ik dat destijds wel kreeg van een andere probiotica, maar ik heb nergens last van. Alleen juist een wat hardere ontlasting, wat het eigenlijk een beetje vervelend maakt. Ik had na de bevalling ook echt last van obstipatie dus probeer echt dagelijks veel te drinken en er extra rekening mee te houden in de weken vlak voor de bevalling
2 jaar geleden
Wil ook een update geven; neem nu een week probiotica orthiflor start. Eigenlijk geen bijwerkingen, stoelgang lijkt wat makkelijker. Nam ook ferro tabletten maar gestopt vanwege obstipatie.
Het enige nadeel is dat ik het echt alleen weg krijg met een beetje ranja erdoor, oh en de prijs 🫣
2 jaar geleden
Reactie op Daisyxo
Even een update: nu een week savonds voor het slapen de probiotica van Orth ...
Ik kreeg juist verstopping van orthica🥲
Ik gebruik nu vitakruid (eerst steeds de gewone, en nu sinds 34 weken de baby) maar met deze heb ik daar gelukkig geen last van.
Misschien het verschil dat vitakruid beter sochtends ingenomen word ipv savonds, savonds is je maag (al helemaal tijdens zwangerschap) volgens mij nooit echt leeg🙈