9 Reacties

10 dagen geleden

Aanleggen aanleggen en aanleggen. Probeer ook huid op huid te voeden en veel water te drinken. De volheid van je borsten zegt niks over de hoeveelheid melk die erin zit dus geen zorgen daarover

10 dagen geleden

Heb je regelmatig gekolfd in het weekend dat je weg was? (En met regelmatig bedoel ik dan ongeveer in het ritme dat je kindje anders live gedronken had) anders kan het best dat je productie wat terug is gelopen in de loop van het weekend. Bij twee maanden is die nog niet heel erg stabiel. en zoals de vorige reageerder ook al zei: aanleggen aanleggen aanleggen als oplossing

10 dagen geleden

Reactie op AnneEZ

Heb je regelmatig gekolfd in het weekend dat je weg was? (En met regelmatig ...
Zeker , alleen kreeg ik ze met de kolf niet volledig leeg dus miss dat het daarmee te maken heeft.

10 dagen geleden

Ik geef live borstvoeding en Ik kolf af en toe als het moet. En ik krijg altijd het gevoel dat mijn productie achteruit gaat na kolven. Maar ik blijf aanleggen totdat de productie weer normaal is. Ik vraag me ook af de reden waarom mijn productie achteruit gaat na kolven :( straks begin ik met werken en moet ik straten met regelmatig kolven en minder live borstvoeding

10 dagen geleden

Inderdaad aanleggen, huid op huid, veel je baby bij je houden en aan toegeven. Eventueel ‘‘s nachts extra voeden of kolven om je productie omhoog te krijgen! Ik denk niet dat je onvoldoende melk hebt, maar je kindje wil nu sowieso inhalen en extra mamatind. Heb ik ook altijd!

10 dagen geleden

Reactie op Emy85

Ik geef live borstvoeding en Ik kolf af en toe als het moet. En ik krijg al ...
Ja echt he... terwijl ik het weekend met hele gezwollen borsten heb gelopen en ik ook wel voldoende kolfde, maar toch raakte ze niet leeg...

9 dagen geleden

Reactie op Emy85

Ik geef live borstvoeding en Ik kolf af en toe als het moet. En ik krijg al ...
Drinkt je kindje dan wel als je vaak aanlegt? Ik heb het idee dat hij bij mij het wel probeert, maar niet echt drinkt

8 dagen geleden

Heel veel aanleggen werkt! Mijn productie bleef achter/nam iets af door stress en dit was ook iets in zijn groei te zien. CB adviseerde een paar dagen lang elke 2u aan te leggen of te kolven om de productie te verhogen. Kleine week later was direct in zijn gewicht te zien dat het beter gaat en ook met kolven kolf ik meer dan voorheen. En mocht het echt niet lukken zou ik met de huisarts overleggen. Ik krijg een neusspray met oxytocine voor de bv maar je hebt ook domperidon wat kan helpen bij lage productie.

8 dagen geleden

Ik kolf ook veel, op de dagen dat ik alleen ben met de kleine probeer ik hem zo veel mogelijk live te voeden. En dan drinkt hij soms ook elk 1,5-2 uur maar dat is dus goed voor de productie want een dag later heb ik dan weer meer melk. Veel water drinken is ook echt belangrijk. En je kan de kleine eens wegen voor en na een voeding, ik had laatst 2 leeggelopen ballonnetjes maar hij kreeg er toch nog 50cc uit🥲 geeft misschien wat gemoedsrust als je dat zelf kan zien.