31 Reacties

11 dagen geleden

Hoi! Al sinds dag 1.

11 dagen geleden

Hier ook vanaf de start.

11 dagen geleden

Vanaf maat 56 doen we hem een pyjama aan, dit was met 6 weken volgens mij.

11 dagen geleden

Hier ook sinds dag 1 😊

11 dagen geleden

Na een paar dagen idd al, maar begrijp t wel als ze zo huilt met die handjes. Was bij ons ook zo in het begin. Wat bij ons heeft geholpen: “ oké één.. twee!!” Dan snel 1 armpje en als ie er dan door heen is: “Jaaaaaaaaa!!! GOEDZOOOOOOO 😁😁😁😁😁” eerst keek ie me heel raar aan, zo van wtf doe jij nou weer haha. Na een paar dagen begon die voorzichtig te glimlachen, daarna was ie iedere keer trots als hij dat dus deed. Dus na de 1,2 en dan de handeling. Ik doe dit echt met alles wat ie niet leuk vindt. Nu hoef ik alleen nog maar 1,2 te zeggen en hij steekt z’n armpje al uit (ook zeker niet altijd hoor🥹). Maar goed, complimentjes geven werkt echt als de beste. Je ziet hem gewoon groeien van trots.

11 dagen geleden

Bij ons wisselt het. We deden het in eerste instantie elke dag. Maar omdat ons kindje ook niet blij wordt van mouwtjes aandoen zijn we er totaal niet consequent mee. Wie zegt wat een pyama is en wat dagkleding!? Lijkt allemaal op elkaar... Toevallig heb ik het vandaag een keer gedaan. Er begint nu bij 14 weken een beetje een patroon te ontstaan in zoverre dat ik weet wanneer ze gaat 'nachtslapen' en ik dacht daarom dat het wel fijn is om het avondritueel te gaan vormen, incl pyama aandoen. Btw we hebben tot nu toe wel een ritueeltje voor slapen, maar die is altijd hetzelfde of het nu een dutje of nachtslapen betreft, dat gaat tot zover super goed.

11 dagen geleden

Hoi! Ja wij ook vanaf het begin. Ook om een ritme aan te leren. We doen 2x per week badje, anders wassen, insmeren, pyjama/boxpakje aan, slaapzak aan. Dan flesje en dan valt hij erna in slaap en leggen we hem in zn bed. Het is denk gewoon een kwestie van wennen. Maak er een leuk moment van en zeg hoe goed ze het doet als het is gelukt!

11 dagen geleden

Vanaf dat hij 3 weken was.

11 dagen geleden

Reactie op Ashley001

Hoi! Ja wij ook vanaf het begin. Ook om een ritme aan te leren. We doen 2x ...
Krijgt je kindje geen flesje bij het opstaan van zijn vorige dutje? Of krijgt hij twee flesjes per 'wake window '? Ik hoor zo vaak mensen zeggen dat ze voeden om te slapen en vraag me al langer af hoe dit werkt

11 dagen geleden

Wij al vanaf de geboorte, lekkere wollen boxpakjes

11 dagen geleden

Als hij overdag een makkelijk pakje aan heeft, laat ik die 's nachts aan. Stuggere kleding verwissel ik wel voor een pyjama. Hij is nu 12 weken en zit in maat 68. Begint nu in bed te bewegen en krijgt ook een slaapzak erover aan.

11 dagen geleden

Reactie op IlsedePilse

Krijgt je kindje geen flesje bij het opstaan van zijn vorige dutje? Of krij ...
Ik heb het nu puur over het avond ritme ivm de pyjama. Onze planning loopt zo dat zn avondfles altijd tussen 19.00 en 20.00 uur is, dus om die tijd doen we dat ritueel met zn pyjama. Overdag bepaalt hij zelf wanneer die wil slapen en hou ik me niet aan wake Windows. Hij eet om de 3 a 3.5 uur overdag. Hij slaapt overdag niet langer dan 1.5 uur aan éen stuk. Savonds slaapt hij tussen 20.00 en 23.30, geven we nog een fles en dan slaapt die tot 07.00 uur. Dan doen we het ochtend ritueel met luier en flesje geven. Nog even in bed chillen (op de vrije dagen) en erna aankleden etc. Soms vinden babys het hele gedoe met aan en uitkleden gewoon niet fijn, en moeten ze huilen. Maar ze moeten er toch aan wennen en als ze ouder zijn begrijpen ze ook wat er gebeurd en zullen ze sneller mee werken. ( Tot ze weer een jaar of 2 zijn, maar die fase zien we dan wel weer 😂😂)

11 dagen geleden

Reactie op Ashley001

Ik heb het nu puur over het avond ritme ivm de pyjama. Onze planning loopt ...
Bedankt! Dat klinkt als een lekker ritme, zeker dat doorslapen snachts hihi. Sorry voor de vragen, maar betekend dat dat als je kindje wakker wordt van het laatste dutje dat je gelijk begint met het ritueeltje van badje, insmeren, pyama etc? Mijn kindje wil vrijwel altijd direct na het wakker worden eten, tenzij het toevallig een heel kort dutje was. Ik doe zelf ook 2 a drie keer per week badje, dan is het: dutten, eten,spelen,badje, insmeren, pyama, inbakeren en naar bed. Eerder deed badje ook wel eens tussen de middag, gewoon omdat ik een kans pakte wanneer ze een goed humeur had en er tijd voor was. Maar nu probeer ik het te doen als avondritueel voor het nachtslapen.

11 dagen geleden

Reactie op IlsedePilse

Bedankt! Dat klinkt als een lekker ritme, zeker dat doorslapen snachts hihi ...
Vragen mag altijd hé. 💙 Daar is dit forum voor, en ik ben zelf ook voor het eerst moeder dus het is echt niet dat ik alles goed kan en weet. Maar dit werkt gewoon goed voor ons! Mijn zoontje slaapt overdag gewoon niet zoveel... Maar is ook niet oververmoeid of chagrijnig. De ene keer slaapt hij 3.5 uur achter elkaar na een autorit en de andere dag zijn het 6 dutjes verdeeld over de dag van 20 minuten bijvoorbeeld. Meestal is zn 'laatste' slaapje rond half 4 tot 5 ongeveer. Dan heeft hij net een fles gehad. Ook op de opvang en dan haal ik hem op dus wordt hij wakker. Dan is hij gewoon tijdens het avond eten met ons in de wipper. Eten wij zelf tussendoor even, en spelen we met hem. Vervolgens het avondritueeltje en gaat hij erna naar bed. En dit klinkt alsof ik het onder controle heb maar niks is minder waar hoor 😂. Dit gaat goed maar ook wij hebben mindere dagen. En hij slaapt na 15 weken nog niet in zn eigen bed dus dat is weer mijn uitdaging. ;) Als je wilt kletsen stuur me gerust een prive berichtje!

11 dagen geleden

Reactie op Ashley001

Vragen mag altijd hé. 💙 Daar is dit forum voor, en ik ben zelf ook voor he ...
Bedankt! Super fijn om van anderen te horen hoe en wat :)

11 dagen geleden

Mijn dochter is nu ook 16 weken en slaapt nu in het pakje dat ze de hele middag al aanheeft. Als het een fijn pakje is om in te slapen en het niet vies is, draagt ze het gewoon in de nacht. Met de oudste begon ik er ook pas mee met een maand of 4/5 wanneer er echt een ritme ontstond. Groetjes van deze ‘loedermoeder’ 🤣

11 dagen geleden

Wij doen het ook nog niet, heb hier pyjama’s vanaf maar 62 in huis, dus zodra ze die aanpast gaan we het waarschijnlijk wel doen. De kleertjes waarin ze slaapt zijn wel allemaal super comfortabel.

11 dagen geleden

Wij hebben geen echt avondritueel omdat onze zoon nog niet echt een ritme of een vaste tijd heeft waarop hij naar bed gaat, dus dat is lastig plannen. Wij zelf zijn ook niet zo van het ritme 😁 dus we doen geen badje/wasje standaard in de avond en zijn kleertjes zijn zo comfortabel dat ik het niet nodig vind om hem om te kleden elke dag. Misschien dat het van de zomer/na de zomer eens komt.

11 dagen geleden

Ik meestal niet, nu 15 weken. Die kleren worden allemaal nauwelijks vies. Het enige moment dat ze hier standaard vies worden is bij een poepluier en dat vind ik op zich al genoeg omkleedsessies 🤣 En overdag slaapt ie ook gewoon in z'n slaapzak in z'n eigen bed en ga dan niet ieder dutje z'n pyjama aan doen?

11 dagen geleden

Mijn dochter is vaak rond 17:00, en gaat dan om 18:15 nog eventjes naar bed, soms een half uur, soms een uurtje! Daarna doe ik haar lekker in bad (2 a 3 keer per week), lekker insmeren, massage en dan nog even mee naar beneden knuffelen met papa, dan gaan we rond 20:00 naar boven om live te voeden en dan te slapen! 😊