4 Reacties
2 dagen geleden
Dan heb je geen schema nodig hoor. Probeer eens hoe het gaat met met de pot mee eten. Als jij bijv hutspot maakt (ik zeg maar wat) zorg je dat er voor je kind wat stukken gare wortel en aardappel zijn die ze zelf kan eten.
Je zult wel merken dat ze bij rapley, zeker in het begin, nog niet zo heel veel binnen krijgen. Want het eten naar de mond brengen is lastiger dan wanneer jij alles in snel tempo met een lepeltje voert. Dus mss heeft ze eerder weer honger, wil ze meer/grotere flessen om het tekort aan te vullen. Wordt snel beter, maar wel iets om even aan te denken.
Solid Starts is een fijne (Engelstalige) app om te kijken op wat voor manier je het eten kunt snijden/aanbieden zodat je kind het makkelijk en veilig kan eten.
2 dagen geleden
Reactie op Beau1895
Super fijn je reactie onwijs bedankt ❤️
Ga er morgen mee starten en straks ...
Veel plezier!
En het hoeft niet of/of hè! Ik doe het gewoon zoals het uitkomt! In de middag vaak vast een groentehap zodat ik weet dat ie genoeg gegeten heeft, en dan bij etenstijd stukjes zodat ik gewoon zelf m’n bord kan leegeten (en me op de peuter kan focussen) en hij lekker kan mee-eten en oefenen.
2 dagen geleden
Hier eet ze lekker met de pot mee! Vandaag hadden we gebakken aardappeltjes, broccoli en kip! Morgen krijgt ze noedels met zalm en wokgroenten :) lekkker met de handjes eten! Ik doe vanaf 4 maanden al hapjes en vanaf 6 maanden Rapley en dat wisselde ik af maar merkte ook een aantal weken geleden dat ze ineens slechter ging eten, uiteindelijk bleek het gewoon te zijn dat ze niks gepureerd meer wilde maar gewoon zelf grote stukken eten! Solids starts vind ik een fijne app zodat je kan zien welke producten, je op welke manier kunt bereiden/snijden zodat het veilig is! Succes 🥰