249 Reacties

één maand geleden

Ha leuk! Vandaag begonnen met rapley. En het was een hit! Groene asperge gekookt tot ie goed zacht was. Die is helemaal uitgekauwd. Wortel geschild, ook gekookt tot ie zacht was en daarna doormidden gesneden. De wortel was wel lastig eten, gleed steeds uit z’n handje. En een stukje omelet. Bijna allemaal op gegaan!

één maand geleden

Lees mee

één maand geleden

Appelmoespannenkoekjes! 1 ei 50 gram appelmoes 0% suiker 25 gram havermeel Klein scheutje water Half theelepeltje bakpoeder. Je kan er zelf ook van mee eten🤩

één maand geleden

Ik lees graag even mee

één maand geleden

Hier vandaag begonnen met bananenpannekoekjes 1 ei 1 banaan

één maand geleden

Reactie op aknit

Ha leuk! Vandaag begonnen met rapley. En het was een hit! Groene asperge ge ...
TE lief 🥰

één maand geleden

Bestaat er ook een soort week / maand schema van de rapley methode ? Net zoiets als de mamaroos?

één maand geleden

Reactie op Lisakx

Bestaat er ook een soort week / maand schema van de rapley methode ? Net z ...
Ik heb het nog niet gevonden.. ik gebruik nu de app Solid starts om te kijken hoe ik voedsel kan aanbieden

één maand geleden

Vandaag courgette, omelet en een stukje kipfilet. Was weer smullen!

één maand geleden

Reactie op aknit

Vandaag courgette, omelet en een stukje kipfilet. Was weer smullen!
Als ik hem zo zie smullen, dan zou ik dit ook graag willen proberen, maar de angst voor grote stukken in zijn keel... heb jij dit niet? Onze zoon wil geen geprakte banaan meer en krijg dus nu een stukje in zijn hand. Af en toe hapt hij echt een te groot stuk af en springen de tranen in zijn ogen, omdat het blijft hangen. Ik krijg het er echt benauwd van. 😅

één maand geleden

Reactie op Tuttebel93

Als ik hem zo zie smullen, dan zou ik dit ook graag willen proberen, maar d ...
Het is wel spannend en heb van te voren eindeloos eerste hulp bij stikken (bij baby’s) filmpjes gekeken. Zo weet ik in ieder geval wat te doen als het wel een keer mis gaat. Misschien ga ik nog wel een EHBOcursus doen binnenkort. Tot nu toe zie ik hem wel eens verslikken, maar dat lost ie zelf mooi op. Als ik m’n hand ophoud voor z’n mond dan spuugt ie het zelf uit in m’n hand bijvoorbeeld. Ik zie hem vooral genieten en ik geloof echt dat wanneer ie alles zelf met z’n handjes kan pakken, voelen en aftasten dat dat ervoor zorgt dat ie goed weet wat ie in z’n mondje stopt. Hij vindt het fantastisch om het zelf te doen. Dit voelt voor mij natuurlijker dan geprakt eten met een lepel naar binnen “duwen” bij hem. Maar ieder zo z’n ding!

één maand geleden

Reactie op Sherun120895

Appelmoespannenkoekjes! 1 ei 50 gram appelmoes 0% suiker 25 gram havermeel ...
In de pan bakken of ?

één maand geleden

Reactie op babyyyyyyyy

In de pan bakken of ?
Jep ik maak kleine pannenkoekjes

één maand geleden

Kun je ook een stukje banaan geven als eerste Rapley hapje? Maakt het uit waarmee je begint?

één maand geleden

Reactie op Sanne35

Kun je ook een stukje banaan geven als eerste Rapley hapje? Maakt het uit w ...
Ja dit kan zeker! Probeer alleen harde groente te vermijden in het begin, bijvoorbeeld appel. Dit is wat lastiger

één maand geleden

Reactie op aknit

Vandaag courgette, omelet en een stukje kipfilet. Was weer smullen!
Even geïnspireerd door jouw foto: Vandaag is de lunch een broodje zuivelspread met wat makreel ernaast. Geloof dat het wel smaakt 😂 De hond wacht geduldig op de restjes..

één maand geleden

Reactie op Dapphiee

Even geïnspireerd door jouw foto: Vandaag is de lunch een broodje zuivelsp ...
Ah! Ook heerlijk aan het genieten

één maand geleden

Reactie op Dapphiee

Even geïnspireerd door jouw foto: Vandaag is de lunch een broodje zuivelsp ...
Haha geweldig he die dieren! Hier ligt onze sloebber ook al klaar om toe te slaan

één maand geleden

Wij doen vaak een gedeelte van wat wij eten geven: Komkommer Ei / omelet Pannenkoek met banaan, moedermelk en tarwebloem Brood Tomaat Wortel Of een andere groente. Eigenlijk gewoon de uitgeklede versie van wat wij hebben en dit apart houden. Appeltjes kook ik vaak, maar peer, banaan, enz. gaan er goed in.

één maand geleden

Leuk om dit te volgen! Hoe introduceren jullie pinda met de Rapley methode?