298 Reacties

Nomnom

3 maanden geleden

Heerlijk gegeten gisteren! - Stukjes avocado - Balletjes uit de oven van gepureerde aardappel, wortel en een klein beetje geraspte kaas (15 minuten in de oven op 200 graden) - Pannenkoekjes van wortel en courgette, 4 eetlepels bloem, een ei, geraspte wortel en courgette, even bakken. Alles op, behalve een stukje avocado!

3 maanden geleden

Een rijp peertje was zo op 😋

3 maanden geleden

Reactie op Deniseroos93

Wij doen nog geen rapley, dit krijgt hij echt niet weg. Hij heeft al moeit ...
Het gaat erom dat ze het kunnen oppakken en naar hun mond brengen. Er aan sabbelen en likken is goed. Uiteindelijk gaan ze steeds meer proeven en ontdekken. Porties hoeven niet op en het is normaal dat veel op de grond belandt.

3 maanden geleden

Reactie op welkom011

Vandaag augurk geprobeerd, was een grote hit!
Misschien stom gedacht van mij hoor: maar heb je dan zo'n zure augurk uit een pot gegeven? 🙈

3 maanden geleden

Reactie op 🩷Siarah 03’01’24👶🏻

Nomnom
Met zo'n mooie slab is eten sowieso een feest 🤭

3 maanden geleden

Reactie op Dapphiee

Misschien stom gedacht van mij hoor: maar heb je dan zo'n zure augurk uit e ...
Jaa! Hij slurp hem helemaal leeg en laat alleen de schil over

3 maanden geleden

Ze genoot er echt weer van! Olijfje en een blokje Feta werd ook zeer gewaardeerd door onze fijnproever🤣

3 maanden geleden

Heeft iemand al bieten ala rapley geprobeerd?

3 maanden geleden

Wij bbq, hij bbq. Volgorde van eten; mais, champignon, zoete aardappel, paprika. De maiskolf heeft die heel lang mee gedaan tot die op de grond viel. Toen keek die even zielig 😂

3 maanden geleden

Omg hoe doen jullie dit... Hier bijt hij hele stukken er af en stikt hij bijna.. en of zuigt hij sommige voedsel kapot en schiet het in zijn keel. Ik raak er steeds in paniek van. Tips?

3 maanden geleden

Reactie op Anoukenbaby

Heeft iemand al bieten ala rapley geprobeerd?
Soort van, we hebben haar wel hele stukken gegeven, maar om het gesmeer te voorkomen grotendeels zelf met de hand gegeven. En het was zeker lekker en later weer

3 maanden geleden

Reactie op eskimoos

Soort van, we hebben haar wel hele stukken gegeven, maar om het gesmeer te ...
Hebben het trouwens in frietje formaat gesneden ik dacht niet eens opgewarmd

3 maanden geleden

Hier wordt er vooral nog veel plat geknepen 😛 ik twijfel of ik de kleinere stukjes best wegneem dan? Of kan dat bv bij banaan geen kwaad omdat het toch zo zacht is?

3 maanden geleden

Reactie op Baby0124

Hier wordt er vooral nog veel plat geknepen 😛 ik twijfel of ik de kleinere ...
Haha ik heb precies dezelfde twijfel! Want alles wordt geplet en als je dan naar de stukjes kijkt zijn ze qua grootte even groot als je volgens Solid Start app bij 9 maanden mag geven...

3 maanden geleden

Reactie op Sanne35

Haha ik heb precies dezelfde twijfel! Want alles wordt geplet en als je dan ...
Volgensmij heeft dit ook te maken met het pakken van eten. Een kind van 6 maanden kan vaak nog niet zulke kleine dingen goed vastpakken , dat wordt in de loop van de tijd steeds beter!

3 maanden geleden

Reactie op Lisakx

Volgensmij heeft dit ook te maken met het pakken van eten. Een kind van 6 m ...
Maar moet je zulke stukjes dan wel laten liggen voor als ze het toch wel kunnen oppaken? Is het niet te klein voor in hun mond?

3 maanden geleden

Reactie op Sanne35

Maar moet je zulke stukjes dan wel laten liggen voor als ze het toch wel ku ...
Bij zachtere dingen (avocado, banaan, zoete aardappel etc.) laat ik het liggen. Bij taaiere dingen (champignon, paprika etc.) haal ik het weg.

3 maanden geleden

Had steeds niet zo'n zin in de bende, maar vanavond toch maar rode biet..met aardappel en kabeljauw & voor het eerst wat griekse yoghurt toe

3 maanden geleden

Reactie op Anoukenbaby

Zorgvuldig bekeken en daarna op de grond gesmeten🤣
Revenge of the bloemkool! Eerst gepureerd en dat was zo op en daarna nog 1,5 roosje opgepeuzeld 😄