7 Reacties

één maand geleden

Ik lees mee

één maand geleden

Het is niet te laat hoor, ik ben rond 9 maanden voorzichtig begonnen met rapley methode en dat vond ze eerst ook niks. Gaat nu steeds beter. Ik doe een combi, geef hapjes met wat structuur (en als het niet lukt dan pureren) en rapley doe ik erbij. Ik probeer het met fruit zoals banaan, peer of appel. En als ik heb gekookt doe ik 1 stuk geven die ze zelf kan proberen te eten en rest een 'prakje'. Ik merk dat het nu vooral met fruit goed gaat. Groente/avondeten gaat nog minder goed, maar ze accepteert nu wel eten met meer structuur er in. Dus dat is al winst. Geduld hebben en kleine stapjes 😁

één maand geleden

Absoluut geen probleem: hier altijd (als het uitkwam) losse stukjes gegeven en nooit op een jonge leeftijd (jonger dan 10 maanden): kinderen eten en proberen alles.

18 dagen geleden

Hoi evakaty, hoe gaat het nu? Wij zijn ook net begonnen (zoon is 10 maanden), maar er gaat weinig naar binnen... ik twijfel nu waar we goed aan doen, of dat even een kwestie van wennen is of dat we toch beter terug kunnen naar de oude manier (of een combi). Ben benieuwd of het bij jouw kind inmiddels beter gaat

16 dagen geleden

Fijne producten om mee te starten in reepjes in de hand geven - omelet - banaan - komkommer met schil, het binnenste gedeelte ‘kauwen’ er af. Schil nu te hard voor beginner In stukjes voor je baby leggen: - boterham - pannenkoekjes Je hebt de app SOLID STARTS. Hier haal ik inspiratie vandaan hoe groot ik het kan geven. Proberen om als je zelf wat eet, bijvoorbeeld zacht fruit, je baby ook te geven.

16 dagen geleden

Bedankt voor je reactie! Dit doe ik inderdaad al en dat gaat best goed, maar ik heb nu zijn hele bordje avondeten in rapley-stijl voor z'n neus gezet. Dat was misschien iets te enthousiast 😅 ik ben nu even terug gegaan naar pureren met stukjes los erbij en dat ging al een stuk beter, dus misschien is dat de manier