17 Reacties
2 jaar geleden
Hoi! Ik herken het wel, al zit het bij mij wat anders in elkaar.
Ik heb nu al 2x licht bloedverlies gehad in het 2e trimester en 1x in het 3e, dat was vorige week nog. In het eerste trimester ook 3x gehad. Er is ook nooit een oorzaak gevonden, en ik heb nu min of meer de verwachting dat het nog wel een keer gaat gebeuren. Het kan zijn dat er een gevoelig vaatje zit ofzo. De kleine doet het in elk geval goed.
Ik ben een paar keer ontzettend geschrokken maar de laatste keer was ik er heel rustig onder, omdat ik hem ook gewoon voelde bewegen.
Maar het is ook licht bloedverlies, meer spotting de laatste paar keren.
Hoeveel is het bij jou?
2 jaar geleden
Ook ik herken het! Heb nu 5 vrij heftige bloedingen gehad in deze zwangerschap met tussendoor continue oud bloedverlies. Ook hier is geen oorzaak gevonden en zeggen ze een vaatje die steeds knapt.. De kleine groeit heel goed!
Het maakt inderdaad heel onzeker! Bloed tijdens een zwangerschap wil je gewoon niet zien. Ongeacht dat er mogelijk niet veel te zien is!
Ik ben inmiddels weer onder controle bij de verloskundige, ook geen extra controles meer.
Wel rustig aan doen, dus zit al een hele tijd thuis van werk.
2 jaar geleden
Hoi! Ik heb ook regelmatig bloedverlies, ik grap er wel eens over dat het lijkt alsof ik nogsteeds ongesteld ben, want het lijkt elke 4 weken terug te komen, en ben de dag ervoor niet te genieten.
Hier ook controles gedaan en alles lijkt goed. Blijkbaar hoort het er voor mij bij.
Ik bel wel elke keer met de VK (ik wacht meestal wel tot de normale tijden), en dan krijg ik de keuze of ze even extra langskomen om naar het hartje te luisteren of dat ik dat niet nodig vind. Voor mij voelt dit (inmiddels) oke en ik kan het naast me neerleggen
2 jaar geleden
Reactie op Elske24
Hoi! Ik herken het wel, al zit het bij mij wat anders in elkaar.
Ik heb nu ...
Ergens 'fijn' dat ik niet de enige ben, al vind ik het voor jullie ook heel vervelend. Bloed wil je inderdaad niet zien tijdens een zwangerschap. 😅
De laatste twee keer was het bij mij als een menstruatie en had ik ook langdurig harde buiken. Daarnaast nog af en toe roze afscheiding tussen de bloedingen door.
De vk heeft een echo gemaakt en dacht dat er een stukje van de placenta te dicht bij de uitgang lag. In het ziekenhuis zagen ze dit echter niet zo... Dus voor nu nog een onbekende oorzaak en ook ik heb het gevoel dat het nog wel vaker gaat gebeuren. 😅
2 jaar geleden
Hier helaas ook het geval, eigenlijk al vanaf 14 weken zwangerschap.
Eens in de zoveel dagen dan heb ik het ineens.
Tot nu toe blijft dit nog steeds een beetje rommelen.
Ziekenhuis ziet ook niet een duidelijke oorzaak. Enige wat ze denken dat het zou kunnen zijn is dat ik een klein poliepje heb zitten aan de rand van mijn baarmoedermond. Maar ook dit kunnen ze niet met zekerheid zeggen.
Moet wel elke keer bellen als ik het heb dan willen ze toch even dat ik langs kom en dan word er even een extra echo gemaakt. Maar tot nu toe doet de kleine man het prima.
2 jaar geleden
Geen te laag liggende placenta? Neem aan dat ze dat gecontroleerd hebben. Maar hierdoor kan je bloedingen krijgen.
2 jaar geleden
Reactie op Loesjelunaa
Geen te laag liggende placenta? Neem aan dat ze dat gecontroleerd hebben. M ...
Klopt, de vk dacht dat wel te zien op de echo, maar in het ziekenhuis zagen ze dat niet zo. Mocht het weer gebeuren, checken ze dat hopelijk nog een keer. Zou wel het een en ander verklaren.
Fijn dat het met jullie baby's goed gaat! 😊
2 jaar geleden
Het is alsof ik mijn eigen verhaal lees. Ik heb ook al vanaf het tweede trimester regelmatig bloedingen. Ik ben vorige week zelfs een nachtje opgenomen geweest in het ziekenhuis ter observatie. Er wordt steeds geen oorzaak gevonden, net als bij jullie. Met de baby gaat het goed. Maar het is wel erg spannend. Bij elke keer plassen ben ik toch bang dat ik weer bloed. En bij bloeden moet ik direct weer naar het ziekenhuis. Ik hou nu ook maar in mijn hoofd dat het een vaatje is dat knapt oid. Ik ben nu 30 weken en hoop natuurlijk dat het bloeden uitblijft.
2 jaar geleden
Reactie op firsttimemom
Het is alsof ik mijn eigen verhaal lees. Ik heb ook al vanaf het tweede tri ...
Herkenbaar! Ik lig nu voor de tweede keer opgenomen ter observatie. Ben er helemaal klaar mee, ben bang dat er weer geen oorzaak gevonden wordt en dit de rest van de zwangerschap aan blijft houden. Belangrijkste is dat de kleine het goed doet en het liefst nog een flinke poos blijft zitten. Ik hoop dat het bloeden bij jou verder uitblijft! 🤞
2 jaar geleden
Reactie op AWZJ
Klopt, de vk dacht dat wel te zien op de echo, maar in het ziekenhuis zagen ...
Ik heb ook zo nu en dan bloedverlies. Verloskundige zei dat ze denkt dat het kwam van een vrij lage placenta, maar daarna werd met de 20 weken echo gezegd dat ie achter en hoog zat.
Daarna toch weer bloedverlies.
Weer naar de verloskundige, kon net als de vorige keren niets vinden, behalve die placenta die deels laag ligt.
Ben daarna naar het ziekenhuis geweest om te laten kijken, en die placenta ligt dus inderdaad gewoon heel laag (7 mm ofzo van baarmoedermond)
Moet nu over een paar weken weer opnieuw heen om te kijken hoe het dan is, maar heb tussendoor toch zo nu en dan weer wat bloedverlies dus de verloskundige heeft al gezegd dat ze nu wel gaan zorgen dat ik verplicht in het ziekenhuis moet bevallen
2 jaar geleden
Ik had deze week ook veel bloedverlies. Er was een vaatje gesprongen. Ze zijn er wel achter gekomen dat mijn cervix lengte flink was afgenomen (van 3.8 bij 20 weken naar 2.5 bij 28 weken). Maandag naar het ziekenhuis in Nederland om opnieuw metingen te laten verrichten (nu in Spanje op babymoon) en een eventueel behandelplan (progesteron ) te krijgen. Vraag naar je cervix lengte, want bij te korte cervix loop je een risico op vroeg geboorte.
2 jaar geleden
Reactie op LTRO
Ik had deze week ook veel bloedverlies. Er was een vaatje gesprongen. Ze zi ...
Oh wat naar, zeg. Hopelijk kunnen ze hier een goed plan voor je maken. Wel spannend, lijkt mij.
Cervixlengte is hier nog prima. Wel zien ze dat er bloed in de baarmoederhals zit. Waar dat vandaan komt is nog een raadsel.
2 jaar geleden
Reactie op LTRO
Is dit je eerste zwangerschap? En hebben ze een idee waar je verkorte baarmoederhals vandaan komt? Mijn eerste is geboren met 20 weken, openstaande baarmoeder. 2e met 19 weken een noodcerclage gekregen ivm verstreken baarmoederhals ondanks progesterongebruik. Uiteindelijk bevallen met 21+wk. Nu een preventieve cerclage gekregen bij 15 weken icm progesteron en inmiddels 30 weken zwanger. Als ik je mee mag geven voor een eventuele volgende x, vraag metingen vanaf 12 weken. En regelmatige controle van je baarmoederhals zodat ze tijdig kunnen ingrijpen indien nodig. Niet om je bang te maken, maar om ellende te voorkomen!☺️ ik wens je een goede zwangerschap toe en hopen dat de kleine zo lang mogelijk blijft zitten. Je hebt een “oké” termijn behaald zoals de perinatologen zeiden bij ons met 28weken. Elke dag is er eentje extra!🤞🏻🍀
2 jaar geleden
Reactie op LTRO
Ik weet niet hoeveel effect het nu nog zou hebben als je er mee begint, maar volgens nieuwe studies helpen omega 3 visolie capsules een vroeggeboorte voorkomen en zorgen voor een hoger geboortegewicht. Tevens magnesium slikken om de baarmoeder rustig te houden bij bijvoorbeeld harde buiken oid. Baadt het niet, schaadt het niet!☺️
2 jaar geleden
Reactie op Nooss1
Is dit je eerste zwangerschap? En hebben ze een idee waar je verkorte baarm ...
Dankjewel voor je reactie 🙏🏼. Dit is mijn eerste zwangerschap. Ik heb in het verleden een lisexcisie gehad dus daardoor meer risico op een verkorte baarmoederhals. Ze hebben bij de 20 weken een meting gedaan en toen was hij nog 3.8. Helaas daarna geen metingen meer verricht, de verloskundige zei dat alles ok was. Morgenochtend vlieg ik naar Nederland en maandag gelukkig een afspraak in het ziekenhuis. Ik ben zo blij als ik weer terug ben in NL.. en morgen alweer 29 weken gelukkig 😊 bij een eventuele volgende zwangerschap zal ik zeker aandringen op metingen, deze onzekerheid hopelijk nooit meer! 🤞
2 jaar geleden
Reactie op AWZJ
Oh wat naar, zeg. Hopelijk kunnen ze hier een goed plan voor je maken. Wel ...
Zeker spannend! Blij als ik terug ben en naar het ziekenhuis in NL kan maandag. Wat fijn om te horen dat jouw cervixlengte nog goed is en de CTG ook🙏🏼 wat vreemd dat ze niet kunnen herleiden waar het bloedverlies vandaan komt. Hopelijk heb je er geen last meer van 🍀