14 Reacties

9 maanden geleden

Wat een goede keuze. Hadden wij het maar gedaan toendertijd. Toch laten ompraten door fysio dat het niet veel zou helpen. Blabla. Hadden we toen maar ons eigen gevoel gevolgd. Mijn zoon is nu 3 en je ziet het nog steeds. Wat een verschil al na zo'n korte tijd. Goed dat je dit deelt!

9 maanden geleden

Reactie op Liz39

Wat een goede keuze. Hadden wij het maar gedaan toendertijd. Toch laten om ...
Wat naar zeg, zo zie je indd maar dat er zoveel verschillende verhalen zijn. Onze fysio zij juist doen niet twijfelen. Maar de verhalen zijn echt zo verschillend en dat maakt het moeilijk. En dan zeggen de artsen fysio met of zonder helm, uitkomst is het zelfde. Daar zijn de meningen ook zo over verdeeld. De een zegt ja klopt met of zonder helm t maakt niet uit. En de ander zegt weer zit degelijk verschil in. Wij lopen bij de hoogstraten in Utrecht en die zeggen ook de ernstige afplatingen moeten een helm want dat komt zo niet goed. Maar in jullie geval zonde, maar ik snap zeker jullie besluit want de verhalen zijn echt te verschillend

9 maanden geleden

Wat een goede keuze zeg, heeel fijn dat het zo snel al is opgeknapt! Wij hebben ook heel veel gedoe gehad met een afplatting, al was het niet zo erg afgeplat als bij jullie. Ik heb me een ongeluk getraind met die voorkeurshouding, zelfs zo ver dat hij een voorkeurshouding naar de andere kant kreeg, haha! Maar toch schoot het echt niet op. We zijn met 6 mnd naar een osteopaat geweest als soort van 'second opinion' en hij gaf aan dat het echt alleen oplost met buikslapen. We hebben heel erg geluk gehad dat kort daarna ons zoontje vanzelf naar zijn buik is gaan draaien in zijn slaap en nu slaapt hij zelfs altijd op zijn buik en nu is het echt al enorm opgeknapt (7 mnd) Dus ik promoot niet buikslapen onder de 6 mnd - maar boven de 6 mnd of als je kindje goed kan rollen mag het wel, maar alleen voorkeurshouding trainen was bij ons ook echt niet voldoende. We hebben ook onder de 6 mnd overdag in een zijligkussen gedaan, dat had toen ook al effect.

9 maanden geleden

Reactie op baby12345678910

Wat een goede keuze zeg, heeel fijn dat het zo snel al is opgeknapt! Wij h ...
Heel fijn dat het bij jullie is goed gekomen,. Hier deed die alles qua ontwikkelingen zoals moest, rolde sliep op zn zij op rechts dus niet meer op zn voorkeurshouding maar toch zagen we weinig verbeteringen. Hier heeft die 1x op zn buik geslapen was denk perongeluk dikke paniek toen die wakker werd haha. Wij zijn vorige maand nog bij de osteopaat geweest en hij is helemaal vrij van beknellingen wat zij ook zegt en de fysio ook,, ga zelf met 1 voet op de rand van de stoep staan ga je wankelen, dus je gaat goed staan zodat je lekker staat. Door zijn afplatting sliep het midden niet en op rechts ook niet, en links was lekker afgeplat waardoor hij de makkelijkste weg koos en geef m is ongelijk haha.. en nu merken we, hij doet alles zowel rechts als links omdat het nu lekker ligt het maakt niet meer uit. En een milde afplating komt vaak vanzelf goed, maar zeer ernstig in t rood heeft hulp nodig. En gelukkig zijn die middelen er nu. De zijlig kussen was hier een succes tot die snapte hoe die eruit kwam 🤣 en nu denk ik, oh je ligt op links boeiend je helm heb je toch op 😋

9 maanden geleden

Reactie op C1505

Heel fijn dat het bij jullie is goed gekomen,. Hier deed die alles qua ontw ...
Haha ja precies! Fijn dat je dan niet meer hoeft te denken, Oh help hij ligt op links. En idd dat ligt toch ook echt het fijnste :) En bij jullie komt het nu dus ook goed, super!

9 maanden geleden

Wat fijn om te lezen dat je al verbetering ziet! Onze zoon had ook een afplatting en dat is, zonder helm, aardig goed gekomen. Ik heb zelf ook erg over de helm nagedacht, maar met 6 maanden kunnen concluderen dat het niet nodig is. Nu slaapt hij op zn buik dus hoop dat het nog meer verbeterd.

9 maanden geleden

Reactie op Diana-1992-1

Wat fijn om te lezen dat je al verbetering ziet! Onze zoon had ook een afp ...
Ja dat is fijn als ze op hun buik slapen. De arts in het sophia zij ook als ze op hun buik slapen heb je het voor 90% al gewonnen. Helaas doet mijn zoontje dat niet, maar dit werkt ook. Zeg altijd je val helm haha

7 maanden geleden

Ik ben wel benieuwd, hoe is het nu?

7 maanden geleden

Ik ben wel benieuwd, hoe is het nu?
Goed!! Vorige maand hebben we meting gehad had die maand zn helm op. Het zwarte lijntje is het nieuwe zeg maar, en het roze lijntje de 1e meting voor de helm. In november hebben we weer een meting maar we zien verschil alleen het gaat nooit zo snel als je zou willen haha. Maar het komt goed heb er alle vertrouwen in !

7 maanden geleden

Wat een verstandige keus! Ik heb het helaas niet gedaan bij mijn zoontje (nu 2,5 jaar). Hij had een afplatting na 3 maanden, maar een helm ‘was niet nodig’. Het is nooit meer hersteld en ieder keer als m’n zoontje natte haren heeft, zie je heel duidelijk zijn vervormde hoofdje helaas!

2 maanden geleden

Ik ben benieuwd hoe dit is afgelopen, is het helemaal hersteld?

2 maanden geleden

Ik ben benieuwd hoe dit is afgelopen, is het helemaal hersteld?
Wij zijn sinds januari klaar dus half jaar opgehad. Hij is van ver in het rood naar licht groen gegaan milde afplatting. Het is nog licht zichtbaar.

2 maanden geleden

Reactie op C1505

Wij zijn sinds januari klaar dus half jaar opgehad. Hij is van ver in het r ...
Goed hoor! Wat Fijn. Kan het zijn dat het voor jullie alleen nog zichtbaar is omdat jullie het weten?

2 maanden geleden

Reactie op N05

Goed hoor! Wat Fijn. Kan het zijn dat het voor jullie alleen nog zichtbaar ...
Ja klopt, wij weten waar we moeten kijken. Maar een buitenstaander ziet het indd niet meer.