28 Reacties

2 jaar geleden

Voor een jongen vind ik Roan leuker! 😃

2 jaar geleden

Roan spreek je niet hetzelfde uit als Rowan. Dus als je Rowan als naam wilt zou ik het met W doen. Roan word uitgesproken als Rown

2 jaar geleden

Persoonlijk Roan ook mooier voor een jongen.

2 jaar geleden

Reactie op Yikes

Roan spreek je niet hetzelfde uit als Rowan. Dus als je Rowan als naam wilt ...
Ik ken een Roan die je uitspreekt als Ro-an/Rowan, dus ik zou Roan in eerste instantie ook zo uitspreken en niet als Rown. Verder vind ik beide opties prima maar Roan zie ik inderdaad wat vaker voor een jongen.

2 jaar geleden

Reactie op Lielieke

Ik ken een Roan die je uitspreekt als Ro-an/Rowan, dus ik zou Roan in eerst ...
Echt? Ik heb, persoonlijk, nog nooit gehoord van Roan uitgesproken als Ro-an🙈 Mn neefje heet Roan en is toch echt Rown. OA is altijd uitgesproken als OW (toast, boat, coat, soap, goat etc) 🙈🙈

2 jaar geleden

Rohan ipv Rowan? Zoontje van een vriendin heet Rohan

2 jaar geleden

Rowan! Nog nooit geassocieerd met iets anders dan een jongensnaam

2 jaar geleden

Rowan, inderdaad omwille van uitspraak.

2 jaar geleden

Reactie op Yikes

Echt? Ik heb, persoonlijk, nog nooit gehoord van Roan uitgesproken als Ro-a ...
Dat zijn allemaal Engelse woorden 😉 Dan spreek je oa idd uit als ow. Maar in in t Nederlands spreek je het gewoon als oa uit. De naam Boaz spreek je bijv ook uit als Bo-az. Er zit denk ik wel een verschil in de uitspraak: Ro-an of Ro-wan. Bij de eerste zou je mijns inziens geen ‘w’ moeten horen. @TS ik ken jongens die zowel Roan als Rowan heten. Dus het is maar net wat jullie mooier vinden 😊

2 jaar geleden

Reactie op Hnvd

Dat zijn allemaal Engelse woorden 😉 Dan spreek je oa idd uit als ow. Maar ...
Daarom zeg ik ook persoonlijk ;) Ik heb t nog nooit gehoord. Ik zou Engelse namen sowieso zelf nooit op zn Nederlands uitspreken. Maar smaken verschillen natuurlijk en gelukkig mag dat allemaal!😅

2 jaar geleden

Reactie op Yikes

Daarom zeg ik ook persoonlijk ;) Ik heb t nog nooit gehoord. Ik zou Engels ...
Haha zeker! Off topic, maar volgens mij is dat op z’n Nederlands uitspreken tegenwoordig een trend ofzo. Liam wordt uitgesproken als Lie-am en Jade als Jaa-duh etc 🙈

2 jaar geleden

Zat eerst ook aan roan/rowan te denken maar is toch Noan geworden. Kon niet kiezen hahaha

2 jaar geleden

Reactie op Yikes

Rohan ipv Rowan? Zoontje van een vriendin heet Rohan
Ja, ook mooi! Maar dat vind mijn vriend helaas al helemaal niks 🙈

2 jaar geleden

Reactie op Hnvd

Dit ja.

2 jaar geleden

Reactie op Hnvd

Als we allebei beide namen uitspreken dan klinkt het praktisch hetzelfde voor ons, echt als Ro-an. Maar er zullen ook veel mensen zijn die de w juist weer heel duidelijk uit zullen spreken, dus daar moeten we ook rekening mee houden 😊 lastig 😂 fijn in ieder geval te lezen dat je de ene niet duidelijker jongensachtig vind dan de andere!

2 jaar geleden

Ik vind Roan mooier staan. Maar qua uitspraak veranderd er voor mij niks. Dus beide kan wel. Alleen ik vind het ene mooier staan dan het andere. Smaken verschillen natuurlijk en dat is allemaal oké! 😉

2 jaar geleden

Reactie op loisscharloo

Zat eerst ook aan roan/rowan te denken maar is toch Noan geworden. Kon niet ...
Hahaha wat herkenbaar dan en toevallig zeg. Ik zal Noan ook eens opperen maar ik denk dat ik het antwoord al weet 😅

2 jaar geleden

Reactie op Hnvd

Haha zeker! Off topic, maar volgens mij is dat op z’n Nederlands uitspreken ...
Ok nog 1 x off topic dan. Laatst hoorde ik Jace uitgesproken als JAA-SUH Daar gingen mn nekharen ook echt van overeind staan. Ga dan voor een oerhollandse naam 🥲🤣

2 jaar geleden

Reactie op 512stef

Ja, ook mooi! Maar dat vind mijn vriend helaas al helemaal niks 🙈
Oh nooo! Ja t blijft lastig, namen 🥲🤣 Ik was gister uitgerekend en wij hebben ook nogsteeds niet DE naam😅

2 jaar geleden

Reactie op Yikes

Ok nog 1 x off topic dan. Laatst hoorde ik Jace uitgesproken als JAA-SUH Da ...
Haha helemaal eens!