19 Reacties
8 dagen geleden
Wij gebruiken ook nog steeds het white noise blokje. Snachts gaat hij gewoon uit en dan slaapt hij de hele nacht door. Ik vroeg me hetzelfde af. Ik ben hem al steeds iets zachter aan het zetten. Heb ook al eens zonder geprobeerd maar dat ging best moeizaam. Ik lees dus graag mee.
Eerlijk gezegd vind ik het geen probleem dat hij hem nodig heeft. Slaap is slaap.
8 dagen geleden
Mijn zoontje van 3,5 slaapt nog altijd met ruis. Ik heb er nooit over nagedacht ermee te stoppen, zie er vooral voordelen in. Straks met oud en nieuw ook weer, hij slaapt dan veel makkelijker door alle herrie heen. En op vakantie bijv kan hij ook gelijk goed slapen want het geluid is daar dan ook hetzelfde als thuis. M’n jongste van 10 maanden slaapt er ook goed op.
8 dagen geleden
Ik gebruik hem ook nog steeds. Voor elk slaapje en ook in de nacht. Zo af en toe gaat midden in de nacht de batterij uit en slaapt hij rustig door. Soms moet ik er dan nog uit voor de speen maar ook dan trekt hij er zich niks van aan dat de white noise uit is.
Het is vanuit mij in ieder geval een gewoonte geworden om hem aan te zetten. Maar volgens mij kan hij ook prima zonder.
Ik wacht in ieder geval oud en nieuw nog even af. En misschien dat ik hem daarna wel opberg.
8 dagen geleden
Reactie op Hayyy
Hoe gebruik je dat? Is het een apparaatje? Waar zet je het? Gaat het vanzel ...
Ja is gewoon zo'n klein apparaatje, we hebben het op een plankje in haar slaapkamer gezet, maar niet specifiek over de plek nagedacht. Bij die van ons kan je instellen hoelang het aan blijft. Heel handig! Je hebt er ook knuffels van om in bed te leggen, maar die vind ik te duur 🤣 Op de opvang slaapt ze daar wel mee, maar zolang ze thuis met die white noise van dat apparaat prima slaapt, laat ik het maar even zo
8 dagen geleden
We zetten het de afgelopen weken steeds wat zachter, maar we wonen midden in de stad en ze slaapt aan de straatkant, dus zeker met O&N maar ook overdag vinden we het fijn idee dat omgevingsgeluiden gedempt worden. Ze gaat ook meteen in haar oogjes wrijven en gapen als ik het aan zet…en idd waar ze ook slaapt is het een vertrouwd geluid voor haar en lijkt ze zich meteen prettig te voelen. Op opvang doen ze het ook.
8 dagen geleden
Hier heb ik hem nog aan staan, maar geloof niet dat ze hem echt ‘nodig’ heeft. Soms slaat hij wel eens af in de nacht (omdat hij leeg is) en dan slaapt ze ook gewoon door. Op het kdv heb ik hem wel echt nog harder staan omdat het daar vrij gehorig is. Overdag thuis vergeten mijn ouders ook wel eens hem aan te zetten en dan slaapt ze zo 2 uur achter elkaar. Vind het vooral fijn omdat mijn man op de dagen dat hij thuis is, muziek maakt dus dan komt die witte ruis wel van pas. Ik probeer wel bij de slaapjes overdag hem wat zachter te zetten. Hier heb ik dus echt niet het gevoel alsof ze hem nodig heeft. Mocht dit wel het geval worden dan zou ik denk ik beetje af gaan bouwen.. maar ik vind het bijv ook heel fijn als mijn man is de ochtend vroeg weg moet en wij nog kunnen slapen (hij heeft een andere idee over zachtjes doen haha)
8 dagen geleden
Reactie op Hayyy
Het helpt om de slaapcyclussen aan elkaar te koppelen 😘 ze horen het geluid (als ze even wakker worden tijdens een cyclus) en zouden dan rustiger doorslapen.
Hier echt zo’n fijn ding geweest vanaf haar geboorte 😘
8 dagen geleden
Wij zetten voor het slapen de lichtprojectie aan met slaapmuziek, na 20 minuten gaat die vanzelf uit. Verder altijd white noise aan. Ze wordt daardoor minder snel wakker van omgevingsgeluiden. Deze blijft de hele slaap aan, dus ook bij de slaapjes overdag. Ik heb ook een rood licht erbij aan van mijn Numsy en dat vind zijn prettig maar ik ook. Zo kan ik goed zien of alles goed is als ik langs haar kamertje loop.
8 dagen geleden
Mijn zoontje is ook 11 mnd en mijn motto is inmiddels vaak: Zolang wij er geen probleem mee hebben, is het geen probleem.
Dus als hij goed slaapt op ruis, lekker aan laten dan toch?
Als je echt van ruis af wil kun je misschien het raam of de luikjes op een kiertje zetten zodat er buitengeluid naar binnen komt.
8 dagen geleden
Reactie op Hayyy
https://www.bol.com/nl/nl/p/numsy-original-3-white-noise-machine-baby-witte-ruis-apparaat/9200000116695778/?Referrer=ADVNLGOO002028-S--9200000116695778&gad_source=1&gbraid=0AAAAAD5OnmNtwTMC_oP14scQwjEfmEnvo&gclid=EAIaIQobChMIr6bvmb2uigMVEY2DBx3rrjFuEAQYASABEgLfJvD_BwE
Deze hebben wij. Gewoon op een random plekje in de slaapkamer. Zodra hij gaat slapen, druk ik hem aan en als hij klaar is met slapen, doe ik hem weer uit. Volgens mij kun je hem ook instellen op een bepaalde tijd dat die automatisch uitgaat. En één keer in de week eventjes een half uurtje aan de oplader. Het is een topding vind ik met verschillende White Noise geluiden, dus je kunt zelf eentje kiezen die jou prettig lijkt.
8 dagen geleden
Reactie op Hayyy
Wij draaien hem om zodat ze geen last heeft van het licht!