13 Reacties
gisteren
Wij hebben ook een zoontje. Hij speelt met het keukentje, stapstenen, auto's , kinetisch zand, duplo, puzzel, boekjes, pop, kinderwagen, buitenspelen . Wij geven geen schermtijd. Zijn zus van 4 krijgt ook geen schermtijd. Heel af en toe mag ze een keer een filmpje, maar dat is 1x in de twee weken of zo. Ze vragen er ook niet naar
gisteren
Hier is hij ook de hele dag aan het rennen en klimmen. Heeft niet eens de concentratie voor een filmpje. Broer en zus mogen 30 min per dag, maar hij kijkt niet eens mee. Al het speelgoed is 5 minuten leuk. Dus na een half uur is het huis al een chaos. Hij heeft zo'n houten klimding met glijbaan. En voor z'n verjaardag krijgt hij een kruiptunnel ;) heb heb genoeg speelgoed, puzzels, spellen, bakjes macaroni enz voor zn leeftijd. Maar alles is 5 minuten.
gisteren
Reactie op mel888
Wat voor keukentje hebben jullie voor je zoontje? Wij willen er 1 halen voo ...
Wij hebben die van de HEMA! Gegeven voor zijn eerste verjaardag en vanaf dag 1 een hit. Is vrij hoog maar we hebben het wieltje eronderuit gehaald en dan staat ie plat op de grond en is die hoog genoeg.
gisteren
Qua speelgoed, we geven een open kastje waardoor hij zelf kan kiezen waar hij mee gaat spelen. Hier liggen een paar boekjes in, puzzels, wat autootjes, muziek dingen en blokken.
Magneten dieren wordt veel mee gespeeld, een dokters setje, een sensory bak (plastic bak met deksel van kwantum, gevuld met rijst en wat speel schepjes), een klimboog, duplo en magneten.
15 uur geleden
Wat bij ons werkt is in ‘blokken’ werken, eerst laat ik haar zolang ze kan zelfstandig spelen. Dan trek ik de puzzels uit de kast, dan gaan we naar het keukentje en gaat ze groenten (nep) snijden, dan pak ik de kleur spullen, daarna de leesboeken en bij elk onderdeel laat ik haar ook even zelf spelen zodat ze leert haar fantasie wat te verbreden. Soms speelt ze idd kort met iets en is ze snel uitgekeken, maar soms kan ze ook ineens echt wel een half uur met iets spelen
15 uur geleden
Reactie op deborahbaby
Wat bij ons werkt is in ‘blokken’ werken, eerst laat ik haar zolang ze kan ...
En ze is altijd in de weer met haar loopfiets en scooter
15 uur geleden
Reactie op deborahbaby
En ze is altijd in de weer met haar loopfiets en scooter
En rent met een buggy rond, misschien is een winkel karretje leuk voor een jongen