12 Reacties

13 dagen geleden

Heel herkenbaar. Mijn dochter is bijna 15 weken maar heeft nooit anders gedaan dan 30/45 min slapen per keer. Ze sliep de nachten ook door maar nu ook al een tijdje niet meer. Denk slaapregressie. Ik heb me er maar bij neergelegd. Sorry niet echt tips dus, wat ik wel doe is haar maar wat vaker laten slapen dan komt ze toch nog aan wat meer slaap, dan maar in kortere blokjes! Volgens mij hoort het er een beetje bij nu en het gaat voorbij😅

13 dagen geleden

Het word met deze leeftijd wel wat zwaarder maar wanneer ons zoontje dit soort dagen heeft slaapt hij bij mij in de draagdoek. Zo kan ik toch even was opvouwen, koken of andere dingen in huis doen of voor mijzelf.

13 dagen geleden

Heel herkenbaar, onze zoon slaapt ook heel slecht overdag. Gaat gewoon niet slapen, en valt dan tijdens het drinken in slaap omdat hij zo moe is. Slapend wegleggen lukt soms, maar vaak wordt hij dan ook weer wakker. Je bent er zo druk mee dan! Praktijk bij ons is dat hij dan heel lang wakker is (soms meer dan 3 uur achter elkaar), of dat hij op schoot slaapt tijdens het drinken, of in de wipstoel een dutje doet. En daarna is hij weer klaarwakker. In de nacht gaat het beter, slaapt soms door, als hij wel komt, gaat hij vaak wel weer slapen.

13 dagen geleden

Misschien wandelen of slapend wegleggen als dat wel lukt? Hier helaas ook bijna alleen maar korte dutjes (na 30 minuten klaarwakker) alleen valt ze wel heel makkelijk in slaap (in de wagen, bakfiets en ook wel in bed). Ik probeer wel te verlengen maar als dat niet lukt dan laat ik het en doe een nieuw dutje als ze weer moe is.

12 dagen geleden

Ja, ze heeft gewoon jouw hulp nodig om in slaap te vallen. Niets mis mee hoor. Vervolgens kun je haar slapend wegleggen.

11 dagen geleden

Draagzak

11 dagen geleden

Hier ook korte slaapjes, maar op zich wel rustig . Kan wel even flink huilen maar valt dan wel in slaap.. Ik denk vooral proberen juist niet te druk te maken.. want mogelijk voelt ze dan jou onrust? Misschien toch een paar extra slokjes voeding met een warm en vol buikje slapen.. verwarm je haar bedje voor? Anders kindewagen of draagzak? En elk half uur is er 1..

11 dagen geleden

Hier ook korte slaapjes overdag, snachts lang. Pas met 5 a 6 maanden worden de slaapjes langer zei de kinderarts tegen mij gisteren. Na de slaapregressie van 4 mnd. Gaat het beter.

11 dagen geleden

Reactie op Bcv

Hier ook korte slaapjes overdag, snachts lang. Pas met 5 a 6 maanden worden ...
Met m'n oudste is het ook goed gekomen haha😆

11 dagen geleden

Dank voor de tips iedereen! De draagzak houdt ze niet van helaas en ook bij ons valt ze niet in slaap, dus echt alleen in haar bedje of in de kinderwagen.. Gewoon blijven proberen en rustig proberen te blijven indd, dan komt het hopelijk vanzelf! Alles is een fase…😜

11 dagen geleden

Mijn zoontje slaapt het beste buiten in de kinderwagen, hij slaapt daar veel dieper. Ik zet de kinderwagen gewoon buiten en dan valt hij vaak zelf in slaap. Binnen slaapt hij nooit langer dan 45 minuten en vaak korter.

9 dagen geleden

Same here.. mijn zoontje slaapt overdag telkens maar max 30min overdag soms zelfs maar 15min. Eind vd middag soms samen een dutje dan slaapt ie soms wel 2uurtjes. Maar zijn vaste ritme is na 1200u overdag om het uur/1,5 max 30min slaap en pas vanaf 2300u 3-5uurtjes slapen en na de nachtvoeding slaapt ie zo'n 2-3uurtjes en weer ff voeden en valt ie snel weer in slaap en dat gaat zo tot 1200u en dan gaat ie weer nr de korte powernapjes. Gewoon accepteren en in zijn ritme meegaan dan zit je ook niet 1uurtje te kloten om hem in slaap te krijgen kan je dat uurtje samen benutten lkkr spelen of chillen of hem even in 't schommelstoeltje zetten dat stimuleert ook vaak wel z'n moeheid