13 Reacties
19 dagen geleden
@mkmk1 hier nog een sinds zijn geboort 0 x doorgeslapen. Hij word vaker in de nacht wakker, maar dan pak ik hem op dan valt die weer in slaap. Ik ben doodop:(
19 dagen geleden
Reactie op Carmenk4
Ik zou dus echt aan de slag gaan met hem zelfstandig in slaap te leren vall ...
Hier heeft de moonie knuffel heel erg geholpen (wel in combinatie met aerosleep matras!) en nog steeds trouwens hoor, want oh als hij die niet kan vinden ‘s nachts is het paniek! En een speentje die aan zo’n kort koordje van diffrax zit aan z’n slaapzak. Hij wordt heel vaak wakker ‘s nachts, wat dus heel normaal is; en het eerste wat ie dan doet is z’n knuffel zoeken en vervolgens z’n speen terug in z’n mond en hij slaapt weer door.
18 dagen geleden
Wat ontzettend zwaar voor je! Hier ook een kindje dat nog nooit een nacht heeft doorgeslapen. Ik moest mijn zoontje maanden lang om de 1,5/2 uur in slaap voeden aan de borst of in slaap wiegen. Met in slaap voeden ben ik met 8 maanden cold turkey gestopt. Dat ging veel makkelijker dan ik dacht. Vervolgens overdag begonnen met wakker in bed leggen. Dit was vooral de eerste week doorbijten. Ik moest echt naast hem zitten, speentje geven en kalmeren. Soms wel 20 minuten lang. Maar wonder boven wonder werkte het. En hij viel in slaap. Nu hoef ik hem alleen maar in bed te leggen, zijn speen geven en ik loop weg. Soms moet hij dan even een paar minuten zachtjes huilen (uit protest). Maar hij is altijd binnen 5 minuten in slaap. Doordat ik ben gestopt met wiegen zijn mijn nachten echt enorm verbetert! Hij slaapt nog niet door. Hij wordt 1-3 keer wakker tussen 19:00 en 07:00. Rond 00:00 pak ik hem bij me (als hij wakker wordt) dan slapen we samen verder bij ons in bed. Soms wordt hij dan nog wel eens even wakker voor een speentje ofzo. Mijn advies is dus stop met wiegen. Neem je je kindje wel eens in bed als hij zo wakker is? Wat doe je met hem als hij ‘s avonds wakker wordt? Ga je met hem spelen of doe je alsof het nacht is?
18 dagen geleden
Reactie op suzanneog
Wat ontzettend zwaar voor je! Hier ook een kindje dat nog nooit een nacht h ...
Oh jeetje wat heftig! Wat fijn dat het nu zo goed gaat. Ik moet ook écht doorzetten en inderdaad beginnen met hem zelfstandig in slaap te laten vallen. Ik heb maar steeds de knoop niet door gehakt… lijkt mij echt fijn als mijn zoontje ook zelfstandig in slaap kan vallen.
Ik pak hem eigenlijk meestal bij ons in bed als hij wakker is, dan slaapt hij vaak wel weer door. En als hij ‘savonds wakker wordt helpt wiegen niet waardoor ik hem dus mee naar binnen neem en gewoon ga spelen.. ik heb ook wel is geprobeerd op de kamer te houden, maar dan wilt hij ook gewoon spelen, dus maakt het niet veel uit.
17 dagen geleden
Reactie op mkmk1
Oh jeetje wat heftig! Wat fijn dat het nu zo goed gaat. Ik moet ook écht do ...
Ja hier moet je mentaal aantoe zijn. Heeft bij mij ook heel lang geduurd. Ik denk dat mijn zoontje er nu ook echt klaar voor was. Ik heb deze methode namelijk ook maanden geleden meermaals toegepast en toen werkte het echt niet!