Ik ben op zoek naar uitdagend, educatief en leuk speelgoed waar een kindje van 16 maanden mee kan spelen.
Mijn dochter kan zich goed vermaken met een stapelring-toren, vormenstoof en dopjes op flesjes draaien. Ze is dus wel meer bezig met de fijne motoriek.
Zelf vind ik ook dat we best een hoop speelgoed hebben staan en ze kijkt naar meer dan de helft niet om. Of ze is in een bui dat alle kastjes en bakjes open moeten en het hele huis vol ligt maar echt spelen doet ze er dan niet mee. Herkennen jullie dit ook? En wat bieden jullie allemaal voor speelgoed aan? Ik ben op zoek naar leuke tips 🤗
En oja, kleine side note; mijn dochter is een billenschuiver dus speelgoed waar ze moet staan is geen optie want dat interesseert haar echt helemaal niks.
Duplo is hier nu te gek, maar ook nijntje kiekeboe... en we hebben een dokterssetje van de Hema. Ook een theeservies bij haar keuken is leuk en de ballentoren.. blokkentrein is nu even wat minder weer, maar soms ook te gek om te slopen en weer in elkaar te stapelen
Hier is een bal haar favoriet! Ik hoor de hele dag: "pakka bal"
En zo'n helium ballon, ook een aanrader.
Verder houdt ze erg van (flapjes) boekjes en ik heb zo'n emmertje en schepjes schep van de Hema aangeschaft (eigenlijk voor strand/zandbak) maar dat vindt ze ook heel leuk
Kleuren en verven; wasco potloden ,vingerverf
Ballon
Bal
Tomy eitjes vd Kruidvat verstoppen en zoeken
Houten treinspoor
Boerderijdieren
Lepels, bakjes, potjes met dekseltje en pingpongballetjes
Vooral overal op klimmen, blokken stapelen, watertafel, nijntje kiekeboe en eigenlijk vooral alles wat geen speelgoed is (mijn schoenen, knopjes, afstandsbediening)
Blokkentafel van megabloks, en momenteel helemaal gem van zn kleine voetbalgoaltje/basketbal van vtech vooral het basketbal gedeelte de bal erin gooien vind hij super. En buiten het speelhuisje/zandbak
Hier is zo'n zachte pop met een flesje echt de hit op het moment! De hele dag sleept ze met dat ding. Duplo/blokken gaan ook goed. Van de week was ze ergens anders met de vtech ijscokar aan het spelen en dat was ook een groot succes
Hier heeft ze best wel wat keuze in speelgoed, maar sinds een week of 2 wil ze haar grootste deel van de tijd met een ballon spelen. Helemaal gek is ze ervan. Huilen als ie knapt🤣🤣. Zo simpel iets en zij vind het geweldig. Ze is trouwens 16 maanden.
Duplo
Houten blokken
Boekjes
Puzzels
Trekdier
Kralenketting die we hebben gemaakt, sleept ze mee rond
Afstandbediening (zonder batterijen)
Bal
Achter de poezen aan lopen
Wc papier scheuren
We hebben een bak vol met bekers bestek nep eten.. lege plastic potjes van ons.. we geven telkens allerlei lege doosjes van ons. Die zijn favoriet!! Er past van alles in en hoe krijg ik hem nou weer open? Hé als ik er op zit wordt ie plat.. scheuren is leuk! Oftewel met de simpelste dingen een veelvuldigheid aan educatie 😍