9 Reacties

13 dagen geleden

Grappig die v ons doet het nog onbewust eruit halen en terug duwen per toeval. Was juist benieuwd vanaf ze het zelf kunnen hihi

13 dagen geleden

Ik weet niet hoe je die vaardigheid kunt verbeteren. Volgens mij kunnen ze dit pas met 6-9 maanden. Onze zoon pakt ook de speen uit zijn mond. Wij leggen daarom een knuffeldoekje op zijn borst zodat hij deze pakt ipv de speen.

13 dagen geleden

Reactie op Sofie1234

Ik weet niet hoe je die vaardigheid kunt verbeteren. Volgens mij kunnen ze ...
Ja onze trekt dan via de knuffel de speen eruit.

13 dagen geleden

Reactie op Kyra86

Grappig die v ons doet het nog onbewust eruit halen en terug duwen per toev ...
Terug duwen per toeval is ook handig ja😜 Bij ons is het wel echt bewust proberen. Naar de speen kijken, mondje open doen en de speen er naartoe brengen. Deze gaat er dan naast of verkeerd om in de mond😅

13 dagen geleden

Volgens mij zeggen ze vanaf 6 maanden dat hier mee kan beginnen maar ik zou zeggen baat het niet dan schaadt het niet. Ik heb toen gelezen dat je de speen altijd in de hand moet geven, Ipv in de mond te doen, zo leren ze het steeds beter zelf te doen. Ik denk zodra de hand-mondmotoriek steeds beter word dit ook soepeler gaat. Ik merk ook dat mijn dochter steeds gerichter dingen vast pakt en naar haar mond doet!

13 dagen geleden

Blijven oefenen idd. Mijn dochter kon vanaf 4.5 a 5 maanden zelf haar speentje in en uit doen. Toen 10 spenen in haar bed gelegd zodat ze er altijd 1 kan vinden hahahha

13 dagen geleden

Reactie op Lisaas

Blijven oefenen idd. Mijn dochter kon vanaf 4.5 a 5 maanden zelf haar speen ...
Ik kijk uit naar deze tijd 😍✌🏼🙈 mijn dochter nu bijna 4 maanden is er ook druk mee bezig dus we blijven oefenen!

13 dagen geleden

Reactie op SS21-1

Ik kijk uit naar deze tijd 😍✌🏼🙈 mijn dochter nu bijna 4 maanden is er oo ...
Maak er een spelletje van speen i zijn hand geven en begeleiden na mond. En zo door elke.dag paar keer. Net zoiets als.tummy time hHaha

12 dagen geleden

Reactie op Lisaas

Maak er een spelletje van speen i zijn hand geven en begeleiden na mond. E ...
Ja dat doen we inderdaad 😍 ik geef sowieso altijd de speen in haar hand en soms doet ze hem dan al naar haar eigen mond!