3 Reacties
8 maanden geleden
Ik herken dit wel een klein beetje. Bij ons is het wel meer in fases maar als het aan mijn dochter ligt zit ze het liefst heel de dag bij mij op de heup als een kleine koala.
Geef je hem snel zijn zin? Ik probeer altijd te vertellen wat ik ga doen als ik even weg loop want ze begrijpt het heel goed. ‘Mama gaat even plassen’, ‘mama gaat even iets pakken in de keuken’ etc. Ja dan komt ze me soms wel achter na gelopen maar ik doe dat niet uit mezelf. Ik probeer ook zo min mogelijk toe te geven aan haar manier van dingen afdwingen zodat ze snapt dat ze daar niets mee voor elkaar krijgt. En ja, als ze dan even gaat huilen dan is dat dan maar zo. Ik probeer andersom het juist ook heel erg te belonen en benoemen als ze het vraagt of wijst, in de hoop dat ze gaat snappen dat dat wél de manier is… succes!
8 maanden geleden
Hier een dochter die de hele dag achter me aan loopt en op mn voeten gaat staan als ik druk bezig ben in de keuken. Verder jengelt ze veel en staat met armpjes omhoog bij me en knijpt in haar handjes en wil ze dus weer opgetild worden.
Als ik haar bij haar vader zet dan sprint ze gelijk weer jengelent of huilend achter me aan. Ik zeg ook altijd mama gaat even plassen mama gaat eten voor je maken etc maar dat helpt vrij weinig.
Soms loopt ze zo 10 minuten huilend achter me aan want als ik haar haar zin geef krijg ik helemaal niks meer gedaan en heeft niemand eten.
Al heeft ze ook zeker wel gezellige dagen dat ze lief speelt en tegen me kletst terwijl ik bezig ben maar meer dan de helft van de tijd wil ze aan me hangen.
Als ik ga sporten dan doet ze bij mijn man niet zo speelt ze lief en zo gauw ik binnen sta begint ze. Nadat ze super blij heeft geroepen mama!! Hallo!!!
Al is het een heel stuk beter dan het een jaar geleden was. Toen kon ik niet eens gaan sporten want dan krijste ze de hele tijd alles bij elkaar als ik weg ging.
Soms is het vervelend, frustrerend en super vermoeiend dat ze nog niet duidelijk kunnen maken wat er is of wat ze willen. Soms moeten ze dan maar gewoon even huilen als je naar de wc moet. Het word ooit beter echt waar
8 maanden geleden
Blij dit te lezen. Heeeel herkenbaar. Vooral als het even niet gaat hoe mevrouw wel wil. En ook eens ze kan heel lief doen en slaapt en eet super goed.
Wij halen haar wel uit die buien door samen liedjes te zingen, werkt hier erg goed. Tv of muziekbox even aan