8 Reacties

2 jaar geleden

Ik ben ook op een termijn van 38 weken en 6 dagen bevallen door inleiding vanwege medische redenen. Is een prima termijn gaf mijn gynaecoloog aan.

2 jaar geleden

Bij mijn verloskundige strippen ze pas rond 41 weken. Die gaven aan dat het eerder eigenlijk vrij weinig nut heeft als je eigen lichaam + baby er eigenlijk nog niet klaar voor is Ik denk dat je nog wel naar huis kunt rijden sowieso hoor, zo snel zal het, als het al effect heeft, niet zijn.

2 jaar geleden

Ik ben twee keer gestript, bij beide kindjes (met 40.3 en 39.2 weken). Beide keren heeft het de bevalling opgewekt. Zat beide keren een uur of 12 tussen dat de eerste weeën kwamen. Dus alleen naar huis rijden was in mijn geval zeker nog mogelijk.

2 jaar geleden

Je bent niets verplicht, wat langer wachten is zeker een optie als je daar beter bij voelt. Ik ben bij alle 4 de kinderen gestript, bij 3 tussen de 41 en 42 weken, al die keren deed het niks. Bij één ben ik met 39+6 gestript, en daar ook op bevallen. Op zich kan je na het strippen prima naar huis rijden. Ik vond het meestal wel prettig om m'n man mee te hebben, dus dat plande ik dan ook zo dat dat kon.

2 jaar geleden

Het strippen kan bij jou, omdat je ontsluiting hebt. Als dat er niet was, zouden ze het nooit gedaan hebben. Omdat de baby groot is en je aan het einde van de zwangerschap bent zou ik niet verkeerd naar dit advies kijken. Je zult maar moeten bevallen van een baby 5kg+🙈😅 Strippen hoeft niks op te leveren en heeft niet direct gevolgen voor inleiden. Pas als er risico's zijn of andere zaken (zoals 41-42 wkn zwanger) zal dat worden besproken. Maar ook dan heb je zelf een keuze. Na het strippen kun je trouwens prima naar huis. Neem even een inlegkruisje mee die je direct erna in je ondergoed kan doen en desnoods bij twijfel een stoelmatje in de auto maar meestal duurt het even voordat het wat kan doen (tot 48uur erna)

2 jaar geleden

Hi! Ik ben ook gestript met 37.6 weken. Geprobeerd vanwege 2cm ontsluiting en een grote baby (macrosomie) vanwege zwangerschapsdiabetes. Het had helaas geen effect, maar de gynaecoloog gaf aan dat het geen nadelen heeft enkel voordelen als het doorzet. Morgen weer een controle staan en zal ik ook vragen om opnieuw gestript te worden.. dan ben ik 39.2 Medische inleiding staat gepland op maandag dan ben ik 39.5… hoop dat het strippen zal helpen om toch nog een zetje te kunnen geven. Ik had prima zelf naar huis kunnen rijden nadien. Wel wat krampen, maar vergelijkbaar met mn menstruatie. Stel dat strippen niet helpt word je dan alsnog ingeleid? Of mag je het uitzitten tot wanneer dat baby zichzelf aanmeld

2 jaar geleden

Ik ben gisteren met 38+6 gestript en kon prima naar huis rijden. Inderdaad even inlegkruisje mee vanwege beetje bloedverlies. Het heeft hier overigens niet wat uitgehaald, maar morgen ballonnetje. Succes!

2 jaar geleden

Ja hoor, kan prima. Ik ben na het strippen gewoon nog op de fiets (kwartiertje onderweg) naar huis gegaan. Heel veel succes!