Zijn er van jullie al kindjes die bij de tandarts geweest zijn? Ik lees op internet verschillende dingen. Vanaf 2 jaar, 6 maanden na doorkomen eerste tand, vanaf geboorte om te wennen 😅.
Ik heb morgen een afspraak staan voor mijzelf en ze gaven aan dat ons kindje dan ook mee mag. Hij heeft 6 tanden.
Hier gaven ze aan dat ze mee kan om te wennen en te kijken dat het normaal is.. ze gaan verder niks bij de kleine doen… misschien wel op de stoel zitten etc .. hier gaat ze met de volgende afspraak in april mee
Wij zijn net geweest (zonder kleine) maar bij de volgende afspraak in juni gaat hij wel mee. Dan is hij 1.5 en snapt hij er misschien iets meer van. Onze tandarts zei dat ze dan niet veel doen, even in de stoel zitten en kijken in de mond als ze het toelaten maar alles heel speels en vrijblijvend.
Bij de laatste controle van mij is ook aangeboden dat ze mee kijken. We hebben nu in mei een afspraak voor hem staan. Ze kijken gewoon hoeveel tanden hij heeft en kunnen je adviseren over het poetsen . Is vooral echt wennen en kennismaken
Mijn tandarts zegt pas vanaf 2,5/3 jaar. Mijn dochter was 3 met de vorige afspraak, vond het spannend en hij zei komt de volgende keer wel. Verschilt dan misschien 🙈