46 Reacties

10 maanden geleden

Hier totaal niet. Pas na haar 1e verjaardag 1 kies boven en vervolgens 2 voortanden onder. Inmiddels ook nog een kies aan de andere kant boven. Onze dochter was heel laat met tandjes krijgen, maar dat was ik zelf ook. Niks om je zorgen over te maken

10 maanden geleden

Mijn dochtertje van ruim 13 maanden heeft nog geen tandjes. We zien wel al een tijdje "wat wits zitten" bij het kijken met een glas. Kinderarts gaf aan dat we ons geen zorgen hoeven maken. Ze heeft nu wel opeens een enorme bijtdrang, dus ik ben benieuwd.

10 maanden geleden

Haha hier eerst 4 tanden boven, toen 3 tanden onder en nu 2 kiezen boven en 1 tand onder. Lekker alles tegelijk elke keer en een beetje gekke volgorde.

10 maanden geleden

Mijn zoontje (14maanden) begon al vroeg met tanden (5maanden) en kreeg er minimaal 2 tegelijk. 2x 2 tanden, 1x 4 tegelijk maar laatst waren het 4 hoektanden en 4-5 kiezen tegelijk, dat was echt geen pretje! Maar niks om je zorgen over te maken hoor, ik ken ook kindjes van deze leeftijd die nu net beginnen met tandjes of er max 3 hebben.

10 maanden geleden

Nee hoor, mijn zoon kreeg pas met 11 maanden zijn eerste 2 tanden en dat waren boventanden. Hij heeft nu boven 3 tanden en 4e komt door. Onder nog maar 2 tandjes die net doorkomen. Hij is nog lang niet aan kiezen toe 😋

10 maanden geleden

Nee hier ook niet hoor. Is is van 19 januari en ze heeft nu. 4 boventandjes, 3 ondertandjes en bijna 4 kiezen

10 maanden geleden

Mijn zoontje heeft totaal een andere volgorde. Nu is zijn 13e tandje aan het doorkomen. Maar zijn eerste twee tandjes, kwamen allebei tegelijk door, waren de bovenste twee buitenste snijtanden. Daarna de onderste middelste snijtanden. Daarna de bovenste middelste snijtanden. Daarna, alle vier tegelijk (!), de eerste kiezen onder en boven. Afgelopen weken zijn de buitenste snijtanden onder doorgekomen en vandaag zag ik het puntje van zijn bovenste linker hoektand. Mijn zoontje is trouwens 14 maanden oud

10 maanden geleden

Onze jongste is nu bijna 15 maanden en heeft 2 ondertandjes. Z'n eerste boventand is pas net doorgekomen en het lijkt erop dat de volgende elk moment kan doorkomen. Hier ligt hij dus niet op schema haha.

10 maanden geleden

Hier alleen nog twee ondertanden! Met 11 maanden achterelkaar.

10 maanden geleden

Nee niet volgens schema heeft dertien tanden waarvan de 13e een kies aan het doorkomen is hij is 13 maanden oud

10 maanden geleden

Finley begon met zijn bovenste twee zij-snijtanden, dus niet de twee voortanden (ik had een kleine mini vampier). Toen kwamen zijn twee voorste ondertanden en zijn twee voortanden praktisch tegelijkertijd. Daarna kwamen zijn zij-snijtanden onderin en links onderin zit nu ook ineens een kies. Helemaaaal niet volgens het schema dus 😂

10 maanden geleden

Reactie op tessadkx

Mijn zoontje (14maanden) begon al vroeg met tanden (5maanden) en kreeg er m ...
Hier hetzelfde. Met 5 maanden tandjes, meteen 4 boven 4 onder. Rond zijn eerste verjaardag 4-5 kiezen tegelijk. Was niet leuk… Heeft nu al zijn tandjes al

10 maanden geleden

Nee hier nog maar 2 boven en 2 onder tandjes.

8 maanden geleden

Onze kleine man van bijna 15 maanden heeft in totaal 6 tanden. 4 boven en 2 onder.. Zijn er nog meer kindjes van deze leeftijd met 6 tanden? Op dit moment lijkt het er ook niet op dat er wat aan zit te komen. 🙈

8 maanden geleden

Ik zit nog eens naar het plaatje te kijken en denk dan, 2 kiezen naast elkaar. Dat past toch helemaal niet in dat mondje van mijn kind 😂 Hier hoeft ze nog 3 snijtandjes en dus blijkbaar nog 4 kiezen. De rest heeft ze allemaal al.

8 maanden geleden

Reactie op Samen met jou.

Onze kleine man van bijna 15 maanden heeft in totaal 6 tanden. 4 boven en 2 ...
Hier precies zo, ik vraag me ook telkens af wanneer er wat meer komt😂

8 maanden geleden

Reactie op liefleven

Hier precies zo, ik vraag me ook telkens af wanneer er wat meer komt😂
Ja dit dus! Het valt nog wel binnen schema zie ik, maar wel aan de late kant allemaal. Hij had ook pas vanaf 8/9 maanden z’n eerste 2 tanden. 😅

8 maanden geleden

Hier ook totaal niet. Super vroeg met alle tanden. Heeft nu alle tanden en de eerste 4 kiezen en ik denk dat er zelfs al volgende kiezen aankomen 🙈

8 maanden geleden

Reactie op kimmm_86

Hier ook totaal niet. Super vroeg met alle tanden. Heeft nu alle tanden en ...
Hier nogsteeds geen enkele kies of hoektand te bekennen. Ze heeft wel al anderhalve maand ofzo extreem kwijlen en kauwen op van alles maar nog niets te zien

8 maanden geleden

Reactie op Samen met jou.

Onze kleine man van bijna 15 maanden heeft in totaal 6 tanden. 4 boven en 2 ...
Hier hetzelfde haha. Dus ook 6 tanden. Al heb ik soms wel het idee dat er weer wat aankomt, omdat ze laatste tijd wat vaker met haar hand in de mond zit en vorige week ook weer rode billen had.