49 Reacties

2 jaar geleden

Jeetje, het lijkt alsof ik m'n eigen verhaal lees. We hebben hetzelfde te horen gekregen afgelopen maandag. Buikje is te weinig gegroeid in 2 weken en de groeicurve is afgebogen. Ook te weinig vruchtwater. Ik loop nu bij de verloskundige en heb aanstaande dinsdag een afspraak bij de gynaecoloog om te kijken of het buikje is gegroeid. Zo nee, dan word ik ook overgenomen door de gynaecoloog en wordt er ook gekeken hoe verder. Zit echt niet te wachten op CTG 2x per week. Moet vooral veel rusten en goed eten.

2 jaar geleden

Reactie op T0303

Jeetje, het lijkt alsof ik m'n eigen verhaal lees. We hebben hetzelfde te h ...
Wat heftig ook voor jullie. Het is echt even schrikken als je dit te horen krijgt he.. ik probeer echt zo rustig mogelijk de wachttijd door te komen en mezelf niet gek te maken. Maar het zit hoe dan ook wel dwars..

2 jaar geleden

Niet helemaal hetzelfde maar wel zorgen over de groei. Vorige week (week 31) standaard groeiecho bij VK. Benen en buik te klein (p5/7), dag erna bij vk nog een keer gemeten, nog steeds te klein. Doorgestuurd naar ziekenhuis 1 ; benen en armen te klein (p3,9 en p1,6) omdat de armen op 1,6 zaten was het een indicatie voor verder onderzoek (dwerggroei etc) Doorgestuurd naar academisch ziekenhuis. Benen en armen p1. Verder geen indicaties voor dwerggroei maar wel voor ‘’mildere skeletafwijkingen’’ wat dat inhoudt heb ik in de stress niet gevraagd. Over een week weer echo en gesprek met gynaecoloog, dan kan ik al m’n vragen stellen want dat ben ik gewoon vergeten door de stress.. Sterkte.

2 jaar geleden

Hier het zelfde verhaal. De doorbloeding was niet goed en waarschijnlijk ook een slecht werkende placenta vorige week met 30 weken een echo gehad ivm minder leven voelen. Bleek de kleine ook niet goed zijn gegroeid en kwam uit op 28 weken. Nu 3 x in de week na het ziekenhuis voor een ctg. En dinsdag een nieuwe groei echo. Hier is het dus ook afwachten of hij kan blijven zitten tot 37 weken of dat hij eerder gehaald moet worden. Vind het ook erg spannend allemaal.

2 jaar geleden

Lijkt mijn verhaal wel. Met de groeiecho op 32 weken bleek de baby aan de kleine kant te zijn. Ben toen direct doorverwezen naar het ziekenhuis, die nemen het nu allemaal over. Ik schrok hier wel van, maar vind extra controles zeker fijn. Mn baby is idd klein en onder het gemiddelde. De doorbloeding van de navelstreng en placenta was gelukkig allemaal goed verder. Ik moet nu ook elke week voor ctg en echo. Ze gaan met de tijd kijken of het nodig is hem eerder te halen, hij ligt ook nog in stuit :(. Ik ben nu 33 weken. Laten we hopen dat het allemaal goed komt, ik duim voor ons!🩵

2 jaar geleden

Oh en mijn vruchtwater is ook aan de krappe kant’

2 jaar geleden

Niet helemaal hetzelfde maar wel zorgen over de groei. Vorige week (week ...
Wat een onzekerheid zitten jullie dan ook in zeg. Hopelijk valt het bij jullie ook mee! Sterkte volgende week

2 jaar geleden

Reactie op JJJDL?

Hier het zelfde verhaal. De doorbloeding was niet goed en waarschijnlijk o ...
Oh spannend zeg, hopelijk is ze dinsdag weer wat gegroeid. Het is ook echt spannend.. niet wat je hoopt zo in je laatste trimester

2 jaar geleden

Lijkt mijn verhaal wel. Met de groeiecho op 32 weken bleek de baby aan de k ...
Ja het is echt wel even schrikken. Hopelijk gaan de kleintjes allemaal nog een beetje groeien. Spannende weken nu.

2 jaar geleden

Reactie op soofjes

Wat heftig ook voor jullie. Het is echt even schrikken als je dit te horen ...
Ja, het is vreselijk. Ik ben een beetje van m'n roze wolk afgedonderd en hoop niet dat dit nog meer wordt als het nieuws slechter blijkt te zijn maar ja. Laten we er niet vanuit gaan

2 jaar geleden

Reactie op T0303

Ja, het is vreselijk. Ik ben een beetje van m'n roze wolk afgedonderd en ho ...
Ja heb ik ook, het genieten is er echt af.. de hele dag ben je ineens bezig met "voel ik haar wel?" Afwachten is echt het enige wat we kunnen doen.. maar het is wel echt gewoon kut. Hopelijk kijken we over 2 maanden terug en is alles helemaal goed gekomen met onze baby's..

2 jaar geleden

Bij mij is het met de termijn echo 20 weken geconstateerd dat de baby de klein is. Bij levensvastbaarheid iedere week echo gehad. Alles gecontroleerd, nipt gedaan, kwam niks uit. Uiteindelijk gewoon geen goede werking van de placenta en een dunne navelstreng. Met 37,5 week gehaald, de baby woog 2200 gram. Alles daarna ingehaald qua voeding en nu een vrolijke kleuter van 4 jaar. Bij een volgende zwangerschap echt niet druk gemaakt op wat ze zeggen, want je word knettergek gemaakt. 2de zwangerschap geen klein kindje maar wel weer andere dingen wat ze telkens zagen, keer erop was het weer goed. Dat ziekenhuizen kundig zijn is super fijn, maar je krijgt nu teveel info en je word gemaakt terwijl er (misschien) niks gaande is. Makkelijk gezegd natuurlijk, maar probeer je niet te druk te maken, want stress is echt niet goed voor jou en voor de baby. Die kleine hummels die komen er wel!

2 jaar geleden

Ik zit in een soortgelijke situatie en ben nu ook 32 weken zwanger. Ivm dreigende vroeggeboorte sta ik sinds 3 weken onder behandeling van het ziekenhuis. Afgelopen donderdag leek de groei van onze dochter ook gestagneerd te zijn en ik heb te weinig vruchtwater. Net als bij jou was de doorbloeding goed. Ik moet ook over 2 weken terugkomen voor een nieuwe meting. Net als jij zit ik in spanning. Ik lag al thuis met veel bedrust door de dreigende vroeggeboorte en nu dit erbij 😔

2 jaar geleden

Reactie op LTRO

Ik zit in een soortgelijke situatie en ben nu ook 32 weken zwanger. Ivm dre ...
Wat een vervelende situatie.. veel sterkte ook! Hopelijk gaat jouw baby ook nog een beetje groeien!

2 jaar geleden

Hoe is het met jullie baby? Wij hebben vandaag weer een groeiecho gehad en ze zit nu op p1 qua groei. De doorbloeding is nog oke, maar vruchtwater is echt onder de grens. Ze weten nu vrij zeker dat ze tussen week 37-38 gaan halen. Maar zodra de groei verder afneemt of de doorbloeding minder wordt word ze eerder gehaald. Tot die tijd nog steeds 2x per week langs voor ctg en meten doorbloeding. Over 2 weken weer meten..

2 jaar geleden

Reactie op soofjes

Hoe is het met jullie baby? Wij hebben vandaag weer een groeiecho gehad en ...
Aiii wat balen zeg! Gelukkig is de doorbloeding nog in orde. En goed dat ze het nauwlettend blijven monitoren. Ik hoop dat het allemaal wat meer op de curve komt! Kijken ze bij jou naar de vruchtwater index of de diepste pocket? Hier gaat het gelukkig goed. Vanmorgen heb ik weer een echo gehad in het ziekenhuis. Ons meisje volgt de groeicurve nu weer en ook is er iets meer vruchtwater gelukkig. Hopelijk blijft zich dat komende weken zo voortzetten 🍀

2 jaar geleden

Reactie op LTRO

Aiii wat balen zeg! Gelukkig is de doorbloeding nog in orde. En goed dat ze ...
Ik weet eigenlijk niet precies waar ze naar kijken, maar ze kunnen er ook niet veel meer mee dan constateren zeggen ze vaak.. Wat fijn dat jullie kindje weer met de groeicurve mee gaat en dat het vruchtwater weer is toegenomen. Hopelijk houd ze dat inderdaad nog even vol!

2 jaar geleden

Wij worden ook elke week in de gaten gehouden nu, baby is van p33 met 20 weken gezakt naar p20 (vooral door het beentje wat vanaf 28 weken tussen de p5-10 wordt gemeten, met 20 weken was het nog p15). Placenta / navelstreng doen het goed maar cervixlengte is iets aan de korte kant (kennelijk al vanaf 20 weken maar toen hebben ze niks gezegd). Hoop zo dat hij gewoon lekker blijft zitten en doorgroeit!

2 jaar geleden

Reactie op soofjes

Hoe is het met jullie baby? Wij hebben vandaag weer een groeiecho gehad en ...
Hier in het nog steeds afwachten. Maandag hebben we weer een nieuwe groei echo.. hopelijk blijft hij zijn eigen lijntje volgen🍀de echo van de doppler blijft stabiel maar het is hier ook al zeker dat de baby rond week 37 word gehaald

2 jaar geleden

12 jaar geleden ook zoiets meegemaakt. In hoeverre onze verhalen op elkaar lijken of gaan lijken geen idee. Bij de 35 weken VK echo liep de kleine meid 2 a 3 weken achter. Door gestuurd gynaecoloog, en idd ik was 36 weken, maar de meting gaf aan dat de kleine 33 weken was. Hart filmpjes waren goed, maar ze maakte zich druk op mijn placenta en bleef 2x pw onder controle zolang de kleine goed bewoog was er 'niet zoveel aan de hand'. 7 april op mijn uitgerekende datum nog echo's gehad en onderzoeken. 8 april is ze geboren met 51 cm en 3,2 kilo met een hele mooie placenta 🙈....