16 Reacties
2 jaar geleden
Ik werd bij mijn 2e met groeiechos gecontroleerd door een gynaecoloog i.v.m. bloedverlies. Mijn kleine meid scoorde altijd netjes tot aan de 32 weken echo zij kreeg toen een P11, bij 36 weken scoorde zij nog maar een P8. Ik ben toen per direct overgenomen door het ziekenhuis en er werd mij verteld dat ik met 37 weken terug moest komen voor dopler controle en met 39 weken zouden ze nogmaals een groeiecho maken en mijn inleiding inplannen. De kleine meid mocht namelijk niet langer dan 40 weken blijven zitten. Ondanks dat de doorbloeding van de placenta etc. allemaal goed was hadden ze het gevoel dat ze beter zou groeien buiten mijn buik dan in mijn buik. Uiteindelijk spontaan bevallen met 38+5 met een P3 score. Ze was 2525 gram en werd geschat op 44 tot 46 cm, het prematuurmaatje 44 was haar te groot. Nu is er niks meer zichtbaar van haar groeiachterstand en ontwikkeld ze zich als een echte dame, inmiddels is ze al 2
2 jaar geleden
Bijzonder dat ze bij de 20 weken echo hebben gezegd dat het gemiddeld was.
Onze baby was bij de 20 weken echo tussen de P6 en P8 en heb nu 27, 30 en 32 weken een groei echo gehad bij mijn verloskundige. En ze blijft op deze P waarde groeien, dus eigenlijk groeit ze netjes op haar eigen lijn. Toch vorige week doorverwezen naar het ziekenhuis, ik was toen 36+2, om hun ook mee te laten kijken. Daar hebben ze de navelstreng gecontroleerd en nog een keer een de groei gemeten. Ik word nu helaas wel overgenomen door het ziekenhuis en zal medisch bevallen. Ze willen het kindje uiterlijk met 40/41 weken halen (als ze zich niet eerder meldt)
2 jaar geleden
Reactie op Mb14
Maar als het toen al P8 was en nu nog steeds, groeit de baby toch ook gewoo ...
Nee, nu is het p1
2 jaar geleden
Ook door verloskundige na Ziekehuis gestuurd vanwegen afbuigende groei
20 weken echo was hier de groei gemiddeld en niks mis mee.
Bij de groeiecho 32 weken viel ze op dat hij een groei afbuiging heeft buikje zit nu op p9.
Aankomende donderdag opnieuw kijken hoe de groei gegaan is.
Ik heb zelf weinig vertrouwen in die metingen daarmee wil ik niet zeggen dat ze er naast zitten maar correct gebeurd het meten ook niet altijd , zorg wel dat je direct aan de bel trekt bij al minder beweging dan je gewend bent.
Mij werd verteld dat dit ook wel kon gebeuren door een placenta die niet helemaal goed zn werk doet.
2 jaar geleden
P8 is ook gewoon normaal en goed, dus het is denk ik niet vreemd dat je geen extra echo’s kreeg.
Snap wel dat dit nu echt schrikken is! Hoop dat alles gewoon goed komt
2 jaar geleden
Bij ons ook een buikje op p1, totale lijfje op p3. Met 28 weken was ze nog gemiddeld, sinds dien enorm aan het inleveren geweest. Ik word wekelijks in de gaten gehouden en waarschijnlijk week 37/ 38 ingeleid.
Woensdag gaan ze nog 1x meten (dan ben ik 36 weken) en dan krijgen we de datum van de inleiding te horen.
vorig jaar
Reactie op soofjes
Bij ons ook een buikje op p1, totale lijfje op p3. Met 28 weken was ze nog ...
Hoe is dit afgelopen? Wij zitten nu in een soortgelijke situatie helaas😞
vorig jaar
Ons zoontje was p5 uiteindelijk met 36,1 geboren omdat hij wat te vroeg was eventjes op de nicu gelegen maar verder harstikke gezond kindje. Ik heb me in de zwangerschap zoveel zorgen gemaakt, uiteindelijk werd me verteld dat de placenta niet zn werking deed zoals hoorde. Inmiddels vrolijk mannetje van 1 jaar hier rond lopen
vorig jaar
Reactie op MarijePopje
Goed! Ik ben destijds ingeleid met 38 weken. Ze was klein met de geboorte maar heeft ondertussen alles ingehaald. Ze is van onderaan elke curve naar bovenaan de curve gegaan en een vrolijke meid van 13 maanden oud!
vorig jaar
Reactie op soofjes
Goed! Ik ben destijds ingeleid met 38 weken. Ze was klein met de geboorte m ...
Wat fijn om te horen! En wat zul je ook een onrust en machteloosheid hebben gevoeld destijds. Zijn ze nu ook achter de oorzaak gekomen? Wij hebben volgende week de GUO en wederom weer een groeiecho, CTG etc.
vorig jaar
Reactie op MarijePopje
Wat fijn om te horen! En wat zul je ook een onrust en machteloosheid hebben ...
Het was inderdaad een spannende periode, dus ik kan me voorstellen dat dit voor jullie nu ook zo voelt! De placenta was heel erg klein, verder hebben ze geen oorzaak gevonden. Ik wens jullie veel succes! Probeer vertrouwen te hebben.
vorig jaar
Reactie op MarijePopje
Probeer je niet al te druk maken. Hoe moeilijk ook. Wij zaten de laatste weken ook meer in het ziekenbuis dan thuis. Ze wilden haar goed in de gaten houden. Ze is met 37+3 gehaald vanwege dat haar groei ook zo achterbeef. Uiteindelijk p3.
Ze is nog steeds klein en fijn, maar groeit volgens jaar eigen lijntje. Voor de rest doet ze niet onder aan de rest van haar leeftijdgenootjes.
11 maanden geleden
Hoi,
Wat lijkt me dat stressvol!
Probeer je er niet te veel zorgen om te maken, ook al is dat waarschijnlijk makkelijker gezegd dan gedaan🙈.
Ons meisje is met 40.6 geboren en woog maar 2570g. Met 36 weken hebben we nog een groeiecho gehad (omdat ik 1 kilo te zwaar was bij de start🥲), en daar zagen ze niks bijzonders op, ze zou zelfs lange benen hebben😅!! En als die echo klopte, dan is ze die laatste weken dus helemaal niks gegroeid...
Ik bedoel te zeggen, ze kunnen er ook naast zitten.
En toen ze geboren was, deed ze het top! Een agparscore van 10! Wel moeite om haar temperatuur vast te houden en ook moesten we haar extra bijvoeden.
Met een maand woog ze evenveel als de meesten. Het kwam overigens omdat haar navelstreng niet in het midden van de placenta zat 🤷♀️.. aanlegfoutje..
Onze kraamzorg zei al: klein maar dapper! En dat klopt ook, ze is heel actief en vrolijk, en loopt met vrijwel alles voor🥰! Alleen heeft ze nog 'maar' 2 tandjes😅!! Nou, als dat alles is waar ze mee achter loopt... niks te klagen😊
Hoop dat het voor jou ook helemaal goed mag lopen! Succes met de laatste loodjes en alle gezondheid voor je kindje😘
11 maanden geleden
Heel fijn om jullie verhalen te lezen en dat het goed is gekomen. Gisteren te horen gekregen dat met name het lijfje wat mager is maar op de echo wel kunnen zien dat het maagje gevuld is. De oorzaak ligt toch vaak aan de placenta zei de gynaecoloog maar tot dusver lijkt de doorbloeding goed. Ze willen het met 38 weken halen en de placenta daarna ook opsturen voor onderzoek. Spannend allemaal maar ook geruststellend dat je nu ergens vanuit kunt gaan😊 bedankt voor het delen van jullie ervaringen en jullie positiviteit