6 Reacties

2 jaar geleden

Jep! Hier alleen de hele dag door doof gevoel in me handen en tintelende handen. 's nacht wordt ik wakker door de enorme pijn in me handen (carpaal tunnelsyndroom door het vocht) Extreem veel vocht in zowel handen als benen/voeten. Benen en voeten wist ik dat dat erger kon worden omdat ik al voor de zwangerschap een combi heb van lip/lymfoedeem. Maar helaas is het wel echt extreem nu. Al meerdere malen getest op zwangerschap diabetes (omdat dit ook voorkomt in de familie) maar mijn waardes zijn perfect. En ook al meerdere keren getest op zwangerschapsvergiftiging ivm het extreme vocht, maar ook dit is gelukkig niet aan de orde. A.s zaterdag 36 weken, dus nog even doorbijten 😰

2 jaar geleden

Reactie op OnsWondertje2024

Jep! Hier alleen de hele dag door doof gevoel in me handen en tintelende ha ...
Nou, zo zien mijn benen er idd ook ongeveer uit. En overdag inderdaad een doof, tintelend gevoel. Nog tot 20 december 🙏🏻 hoewel het echt pijn doet en me totaal niet lekker zit maargoed. Wordt al ingeleid met 38 weken dus veel eerder gaan ze niet doen. Wordt jij ook eerder ingeleid?

2 jaar geleden

Reactie op Nooss1

Nou, zo zien mijn benen er idd ook ongeveer uit. En overdag inderdaad een d ...
Ik snap je gevoel, ik heb ook echt pijn. Maar hier nog geen sprake van een daadwerkelijke inleiding. Ga het hier volgende week donderdag wel met mijn gynaecoloog over hebben, want slapen doe ik ook vrijwel niet meer door de pijn.

2 jaar geleden

Ik snap je gevoel, ik heb ook echt pijn. Maar hier nog geen sprake van een ...
Nee dat snap ik helemaal! Spannend! Hoop voor je dat ze willen inleiden. Zo lang niet slapen en je zo voelen is ook niet echt bevorderlijk voor je kindje!

2 jaar geleden

Om gek van teworden inderdaad 😵‍💫

2 jaar geleden

Jep! Hier alleen de hele dag door doof gevoel in me handen en tintelende ha ...
Oooh mens, dit is zó naar! Tijdens m’n vorige zwangerschap had ik hier ook heel erg last van, nu gelukkig (nog) niet. Wat me toen heel erg hielp, was voetmassage speciaal tegen oedeem. Ik was er toen vet sceptisch over, ging t vooral doen omdat een voetmassage me heel lekker leek, maar het hielp onwijs goed tegen het vocht! Had ik echt niet gedacht. (Kreeg t zelfs deels terug van de aanvullende verzekering - mooie meevaller.) @ TS: die tintelende handen had ik vorige keer ook. Veel water drinken, tijdens lopen handen niet omlaag laten bungelen, meer kun je niet echt doen 🙁 na t bevallen was t ook heel snel beter gelukkig! (Voeten duurde wel stukken langer…)