19 Reacties
2 jaar geleden
Via de huisarts heb ik emesafene gekregen en je kan suprimal slikken. Ik begon met 5 weken en ben mj 10 weken en nog steeds alleen door de medicatie minder spugen..
Kleine beetjes eten, ik eet ook heel weinig maat probeer met fruit me vitamine wel binnen te krijgen en valt ook licht op je maag.
2 jaar geleden
Misselijkheid en braken heeft nooit opgehouden biij mij. Is nu me 3de kind en bij allemaal hetzelfde. Constant overgeven en niets binnen houden is natuurlijk niet goed. Daarom gebruik ik wel 3x daags een Gravol zetpil van 100mg. Dat helpt me goed en moet ik maar 1 keer in de 2 dagen braken. Blijft dus meer eten binnen
2 jaar geleden
Reactie op BigQ
Misselijkheid en braken heeft nooit opgehouden biij mij. Is nu me 3de kind ...
Oké dankjewel! Zal ik daar is naar kijken
2 jaar geleden
Reactie op C1505
Via de huisarts heb ik emesafene gekregen en je kan suprimal slikken. Ik b ...
Oké , dankjewel! Ik zal is vragen of ze er wat voor hebben inderdaad!
2 jaar geleden
Ik zou persoonlijk ook contact leggen met de verloskunde afdeling van lokale ziekenhuis als je minder dan drie keer per dag plast!
Ik heb zelf hg en moest zoveel overgeven dat ik de dokterswacht heb gebeld op aandringen partner ivm uitdroging. Toen eerst emesafene gekregen. Dat deed niet genoeg, en ik moest bellen als het doorzette. Toen kreeg ik primperan erbij en werd voor de dag erna gepland voor een vocht infuus.
Medicatie combo sloeg wat aan dus ik voelde me iets beter toen ik voor het infuus kwam. Daar namen ze bloed af en was m’n kalium al te laag (na 2 dagen flink overgeven, ongeveer elk uur) dus dat erbij gekregen.
Toen is het na dat infuus (2l vocht) met 3x per dag 2 zetpillen 3 weken veeeeel beter gegaan! Tot ik wilde afbouwen 🤣 toen zat ik er eergister weer voor een vocht infuus. Ik hoefde nog maar 1 dag hevig te overgeven, maar de verloskunde afdeling had gezegd: bel ons de volgende keer direct en sneller!! Want je hebt echt je vocht nodig. Dus dat deed rond 15:00. Ze vroeg wanneer ik voor het laatst geplast had en dat was sochtends. Toen zeiden ze gelijk kom hier heen en krijg je weer vocht. Wederom gelijk zo opgeknapt daarvan!!
Heel verhaal maar dan kan je een beetje kijken in hoeverre dit overeenkomt met jou! Verloskunde in het ziekenhuis is veeeeel bekender en sneller handelend in dit probleem! Huisartsen etc weten er nog veel minder vanaf en zelfs veel verloskundige praktijken.. echt echt aan jezelf denken en de kleine🤍 ook de tweede keer gelijk na dat infuus een keerpunt en nu hou ik weer dingen binnen gedurende de dag! En ik kreeg wat uitdroging krampjes in m’n baarmoeder dat voelde je gelijk weggaan.
Tweede tip haha: Sowieso veel brood etc.. elk uur bijna ookal staat het niet aan toch iets eten🤍🤍 en geen water maar sap! Water gaat er heel snel eten en alles uit.. heel veel sterkte en liefs
2 jaar geleden
Niet eten valt nog mee, kleine pakt van jou wat die nodig heeft! Vooral uitdroging is waar je voor moet waken voor jullie beide 🤍🤍
2 jaar geleden
Niet eten valt nog mee, kleine pakt van jou wat die nodig heeft! Vooral uit ...
Thanks! Ja drink wel goed gelukkig
2 jaar geleden
Ik zou persoonlijk ook contact leggen met de verloskunde afdeling van lokal ...
Onwijs bedankt voor het delen van je verhaal! Hopelijk blijft het bij jou nu goed gaan! ❤️
2 jaar geleden
Thanks! Ja drink wel goed gelukkig
Jaa vooral opletten met dat er meer in komt dan er uit gaat! Kan zo snel gaan als je veel overgeeft… gooi je een glas erin maar komen er zo 2 uit 🫢 dus let op hoevaak je 💧 moet 🤣🤍🍀 als dat goed zit hoef je je volgens het ziekenhuis hier niet zo druk te maken! Baby pakt van jouw reserves 🤭👻 dankjewel 🫶🏼
2 jaar geleden
Vooral even opletten als je niet meer plast of dit heel weinig/donker is. Dan moet je toch wel even bellen voor een vocht infuus. Ik heb dit zelf nu 2 keer gehad (ben negen weken).
Verder pakt de baby echt wat hij/zij moet hebben. Jij kan bij wijze van spreken nog eerder botontkalking krijgen dan dat je baby calcium tekort heeft.
2 jaar geleden
Reactie op EvdPlas
Vooral even opletten als je niet meer plast of dit heel weinig/donker is. D ...
Jaa indd! Ik bleef zelf namelijk ook gewoon echt veel drinken maar het gaat er zo snel weer uit, nog sneller dan je zelf voor mogelijk hebt🤓 en dan blijf je in zo’n cirkel van je ontzettend beroerd voelen terwijl je na zo’n infuus er echt weer even “tegenaan” kan …
Dus niet letten op hoeveel je drinkt maar echt hoeveel je plast! Bij mij zeiden ze minder dan drie keer per dag = 🚨
2 jaar geleden
En ook gewoon echt alles eten waar je lichaam naar “craved”. Normaal zeggen ze probeer gezond te kiezen maar in zulke gevallen adviseren ze echt om maar alles te eten wat je binnen kan houden gewoon voor jezelf, al is het chocola en patat
2 jaar geleden
Ik leef de laatste dagen ongeveer op gembersnoepjes. Dit haalt voor mij de scherpe randjes van het misselijk zijn er vanaf. Fijn om ergens op te sabbelen en de gember kalmeert m'n maag.
2 jaar geleden
Reactie op marjoleinS89
Ik leef de laatste dagen ongeveer op gembersnoepjes. Dit haalt voor mij de ...
Heb je een foto?👀
2 jaar geleden
Reactie op marjoleinS89
Ik heb deze

Heb ze net binnen en zijn inderdaad erg fijn deze! Thanks!