43 Reacties

2 jaar geleden

Drink je wel voldoende op een dag? Beweeg je voldoende? Dat zijn factoren die mee kunnen spelen bij obstipatie. Bij mij werkt roosvice laxo heel goed, van andere laxeermiddelen krijg ik erg buikkrampen. Als je twijfelt zou ik je verloskundige bellen. ;)

2 jaar geleden

Ik gebruik metamucil, dit zijn extra vezels om de ontlasting soepel te maken/houden. Belangrijk hierbij is echter wel om voldoende te drinken anders heeft het een tegenovergesteld effect.

2 jaar geleden

Voeten op een krukje.

2 jaar geleden

Veel water drinken ( in de ochtend begin in met warm water) Volkoren producten eten Bewegen Veel groenten en fruit eten ( ik kreeg als tip van de verloskundige om elke dag een kiwi gold met schil te eten) wel eerst goed wassen natuurlijk. Deze eet ik meestal meteen bij mijn ontbijt.

2 jaar geleden

Mijn verloskundige gaf als tip om een lauwwarm glas water op een lege maag te drinken in de ochtend

2 jaar geleden

Psyllium Vezels. Kun je in een potje kopen bij de Kruidvat bijvoorbeeld. Ik mengde het met Roosvicee Ferro tot een drapje en dan gelijk opdrinken/atten. Als je het laat staan wordt het een dik papje en heel vies wel. Dit was echt mijn redmiddel vorige zwangerschap, maar het is elke keer anders want dusver nog niet nodig gehad.

2 jaar geleden

Magnesiumhydroxide kauwtabletten! Kun je vaan ook bij je eigen apotheek kopen. Werkt hier als een trein. Succes! https://www.benushop.nl/apotheek/spijsvertering/maag/magnesiumhydroxide-teva-kauwtablet-724mg

2 jaar geleden

Vaan=vaak. Vanwege hg weinig vochtintake maar zelfs dan kan ik nog naar de wc!

2 jaar geleden

Ik heb ook echt mega veel buikkrampen gehad door moeilijke ontlasting. Maakte mij ook soms zorgen maar het was echt de 💩

2 jaar geleden

Verder dan bewegen, genoeg drinken en vezels eten kom ik ook niet qua tips. Peer en kiwi schijnen wel veel oplosbare vezels te hebben die de stoelgang verbeteren en banaan schijnt averechts te werken.

2 jaar geleden

Reactie op meowie

Ik heb ook echt mega veel buikkrampen gehad door moeilijke ontlasting. Maak ...
Fijn te lezen dat ik niet de enigste ben. Ja ik werd er gewoon zelf vannacht misselijk van bah.

2 jaar geleden

Mijn oma gaf mij de tip om twee gedroogde pruimen te eten. En dit werkt super! Zodra ik merk dat het niet lukt, eet ik twee pruimen en een paar uur later kan je naar de wc. Maximaal twee pruimen per dag😉.

2 jaar geleden

Ik heb roosvicee pruimen (voorheen heette die laxo) En als het ECHT heel moeizaam gaat heb ik macrogol van de huisarts. Maar dat probeer ik echt alleen te nemen als het niet anders kan. Veel vezels sowieso eten. (Volkoren brood/pasta/rijst etc) en vezelrijke groenten en fruit

2 jaar geleden

Ik ben nu bijna 18 weken en heb er ook enorm veel last van! Hier is een kiwi eten de oplossing…

2 jaar geleden

Kiwi op nuchtere maag.

2 jaar geleden

Reactie op lianne_89

Mijn oma gaf mij de tip om twee gedroogde pruimen te eten. En dit werkt sup ...
Goeie tip! Ik neem er 4, dat werkt voor mij

2 jaar geleden

Reactie op Bunnylove

Magnesiumhydroxide kauwtabletten! Kun je vaan ook bij je eigen apotheek kop ...
Dit werkt echt heel goed!

2 jaar geleden

-Indd voeten op een krukje! -Glas water bij elke vezelrijke maaltijd -Voldoende bewegen - Magnesium bij tekort (ook niet teveel krijg je diarree van) -voldoende vezels: geen “witte” pasta en brood: volkoren producten

2 jaar geleden

Ik ben al meer dan 10 jaar bekend met spastische darmen. Als ik krampen heb door obstipatie straalt het uit naar mijn rug waardoor lopen heel moeilijk gaat. Dus ik ben best wel prof op dit gebied haha. Tippppp: Fanta, drink tussendoor fanta. Bij obstipatie 2-3 blikjes verspreid over 2 dagen. Heet water met honing. Gedroogde vijgen in heet water, vervolgens het water drinken en de vijgen eten. Dit hetzelfde met abrikozen. Heel slecht en ongezond, maar 1 peukje op een lege maag vroeg in de ochtend voordat je iets eet. (Dit hielp bij mij, vanwege zwangerschap doe ik dit niet meer). En probeer te hurken als je even niets te doen heb tussendoor, blijf enkele minuten gehurkt.

2 jaar geleden

Ik ben al meer dan 10 jaar bekend met spastische darmen. Als ik krampen ...
De vijgen + eventueel abrikozen afgedekt even laten wachten in het water zodat het even kan mengen met elkaar.