43 Reacties
2 jaar geleden
Ik gebruik metamucil, dit zijn extra vezels om de ontlasting soepel te maken/houden. Belangrijk hierbij is echter wel om voldoende te drinken anders heeft het een tegenovergesteld effect.
2 jaar geleden
Veel water drinken ( in de ochtend begin in met warm water)
Volkoren producten eten
Bewegen
Veel groenten en fruit eten ( ik kreeg als tip van de verloskundige om elke dag een kiwi gold met schil te eten) wel eerst goed wassen natuurlijk. Deze eet ik meestal meteen bij mijn ontbijt.
2 jaar geleden
Psyllium Vezels. Kun je in een potje kopen bij de Kruidvat bijvoorbeeld. Ik mengde het met Roosvicee Ferro tot een drapje en dan gelijk opdrinken/atten. Als je het laat staan wordt het een dik papje en heel vies wel.
Dit was echt mijn redmiddel vorige zwangerschap, maar het is elke keer anders want dusver nog niet nodig gehad.
2 jaar geleden
Magnesiumhydroxide kauwtabletten! Kun je vaan ook bij je eigen apotheek kopen. Werkt hier als een trein. Succes! https://www.benushop.nl/apotheek/spijsvertering/maag/magnesiumhydroxide-teva-kauwtablet-724mg
2 jaar geleden
Verder dan bewegen, genoeg drinken en vezels eten kom ik ook niet qua tips. Peer en kiwi schijnen wel veel oplosbare vezels te hebben die de stoelgang verbeteren en banaan schijnt averechts te werken.
2 jaar geleden
Ik ben nu bijna 18 weken en heb er ook enorm veel last van! Hier is een kiwi eten de oplossing…
2 jaar geleden
Reactie op lianne_89
Mijn oma gaf mij de tip om twee gedroogde pruimen te eten. En dit werkt sup ...
Goeie tip!
Ik neem er 4, dat werkt voor mij
2 jaar geleden
Ik ben al meer dan 10 jaar bekend met spastische darmen.
Als ik krampen heb door obstipatie straalt het uit naar mijn rug waardoor lopen heel moeilijk gaat. Dus ik ben best wel prof op dit gebied haha.
Tippppp:
Fanta, drink tussendoor fanta. Bij obstipatie 2-3 blikjes verspreid over 2 dagen.
Heet water met honing.
Gedroogde vijgen in heet water, vervolgens het water drinken en de vijgen eten. Dit hetzelfde met abrikozen.
Heel slecht en ongezond, maar 1 peukje op een lege maag vroeg in de ochtend voordat je iets eet. (Dit hielp bij mij, vanwege zwangerschap doe ik dit niet meer).
En probeer te hurken als je even niets te doen heb tussendoor, blijf enkele minuten gehurkt.
2 jaar geleden
Ik ben al meer dan 10 jaar bekend met spastische darmen.
Als ik krampen ...
De vijgen + eventueel abrikozen afgedekt even laten wachten in het water zodat het even kan mengen met elkaar.