21 Reacties
22 dagen geleden
Hier soms zelfs tot 10:00 ‘s ochtends…. We zien vaak wel hoe de dag dan loopt. Als het bijv 10u is dan is er een dut van 12:30-14:30 ofzo en dan pas weer ‘s avonds om 19u naar bed. Als het 9u ‘s ochtends is dan zien we vaak dat er wel een ochtend en middag dut is maar dat die gewoon korter duren.
22 dagen geleden
Reactie op TVN92
Mijne sliep over het algemeen van 19:00 tot 07:00 en soms 07:30, maar laats ...
Dat heb ik nu ind ook! Althans m’n dochter dan..
normaal werd ze 7 uur half 8 wakker, maar op t moment stipt 6 uur en ze begint te kletsen/spelen/huilen 😂 en dan niet meer slapen!
22 dagen geleden
Dat doet ze hier regelmatig, dan schuif ik gewoon alles een beetje op qua slaapjes, maar hou wel de wakkertijd aan. Desnoods maak ik d'r uit haar laatste slaapje wakker als ze anders heel laat naar bed gaat, of ze gaat er een keer laat in. Meestal trekt zich dat dan de volgende dag wel weer recht
22 dagen geleden
Mijn zoontje slaapt vaak tot 10 uur! Maken hem zelf soms al 9 uur wakker omdat de slaapjes dan beter uitkomen ligt er aan hoelaat hij ging slapen de avond er voor.
09:00/10:00 wakker
11/12 uur slapen tot 13:00/14:00
16:00 tot 17:00 slapen.
Merken nu alleen dat hij vaak langer wakker kan blijven dus slaapje is nu soms van 13:00 tot 15:00. En dan rond 8/9 uur slapen.
22 dagen geleden
Hier slaapt ze heel soms ook wel tot 9. Ik vind het prima. Hier dan wel een kindje die altijd heel snel en makkelijk slaapt. Als dit niet het geval was zou ik haar wel eerder wakker maken. Gisteren heeft mijn dochter echt zoveel geslapen en zelfs vrij laat wakker uit haar middag slaapje, ik dacht nog: en vannacht zeker spoken. Heb haar wel gewoon laten slapen want ze zal het wel nodig hebben gehad. Maar alsnog gewoon wel klokje rond geslapen. Kleine slaapkop dat het is hahahaha 😅
Ik heb overdag niet altijd dezelfde bed tijden. Ik kijk wel naar haar wakker tijd. En alles verschuift dan een beetje. Hier gaat eigenlijk altijd wel goed. Meestal ligt ze s'avonds wel tussen 19:00 en 19:30 in bed, heel soms wordt het wel eens later, maar dat is niet vaak.
21 dagen geleden
Wat grappig om die verschillende ritmes te lezen. Bij ons doet ze van 10-11 ochtend dut, 13-15 middagdut en s nachts slaapt ze van 19 tot 7:30, soms nog wat later. Eerder was het stipt 7 uur, precies de tijd die ik moet opstaan voor werk. Vond dat eigenlijk wel een fijne natuurlijke wekker;) Nu een stuk moeilijker om uit mezelf uit mn warme bed te komen
21 dagen geleden
Dochter 11 maanden slaapt al sinds geboorte goed.
Slaapt om 8 uur savonds tot wanneer ik haar wakker maak.
Gisteren sliep ze uit tot uur of 12 toen wel echt wakker gemaakt.
21 dagen geleden
Reactie op 🩷Siarah 03’01’24👶🏻
Dochter 11 maanden slaapt al sinds geboorte goed.
Slaapt om 8 uur savonds ...
Sooow, jaloerse mama hier.
Ik vraag me dan het volgende af: alle niet op deze manier slapende baby’s, zit iets dwars of is slaap van je dochter gewoon zo :)
Ik denk dan aan..
- hoeveel graden is haar kamer?
- wat doet ze aan?
- wat voor slaapzak?
- met of zonder deken?
- wat eet ze overdag?
- hoeveel drinkt ze?
Elke baby ervaart het bovenstaande natuurlijk ook anders.. maar bij ons slaapt hij rond 19.15/19.45 uur
Als wij naar bed gaan rond 23.30/00.00 uur MOETEN wij luier verschonen, want dat zit het al bomvol.
Hij slaapt dan niet rust diep verder.. 😅
Daarna wordt hij rond 06.00 uur weer wakker.
Omdat ik zelf nadat hij de nacht ingaat nog veel in huis doe, en dus niet per se luier op de bank, ervaar ik dit als best pittig. Vooral met dit weer. Wil gewoon niet uit m’n bed 😭😭
21 dagen geleden
Reactie op vanille_a
Ik vraag me dan het volgende af: alle niet op ...
Siarah krijgt sochtends fles180cc daarna krijgt ze een boterham die eet ze op en drinken.
Fruit smiddags en kleine baby snackjes(koekjes,chipjes, ontbijtkoek )en altijd haar drinken en pakt ze dan zelf als ze dorst heeft.
Avond eten is gevarieerd maakt het allemaal vers en Siarah pakt alles met haar eigen handen. Na het eten yoghurt.
Daarna gaat ze in bad rond 7 uur kan ze lekker spelen.
Dan doe ik haar afdrogen aankleden. Pyjama met lange mouw romper + winterslaapzak zonder mouwen. In haar kamer is het 23 graden.
Na het aankleden flesje 180 cc
Ze valt meteen in slaap
21 dagen geleden
Reactie op vanille_a
Hier ook echt een uitslaper (als ik haar niet wakker maak) slaapt 12/13 uur per nacht.
- Het is rond de 19 graden op haar kamer.
- Ze slaapt in de herfst variant van de pucka baby met een romper langen mouwen + pjyama broekje
- zonder deken
- Overdag eet ze; ochtend fles 180/6 (drinkt ze niet op), rond 9:00 fruit moment, 11:30 twee boterhammen, 12:30 flesje 90/3
15:30 yoghurt/tussendoortje
17:00/17:30 avond eten (ongeveer 150/200 gr)
19:00 fles 180/6 (drinkt ze niet op)
Slaapt overdag van 9:30 tot 10:00 en van 13:00 tot 15:00 en ligt er rond 19:30 in savonds.
😘
21 dagen geleden
Reactie op vanille_a
Hier een goede uitslapen de laatste tijd, vanmorgen moest ze echt wakker worden, heb echt serieus 5 minuten met de lamp aan, haar wakker proberen te schudden/over d'r gezichtje kriebelen/praten. Niet wakker te krijgen🤣
Hier heeft de kleding een groot verschil gemaakt. Ze had het echt snel koud waardoor ze wakker werd. Toen overgestapt op een wollen romper lange mouwen en een wollen legging. Daarover een pyjama en sokken. Dikke slaapzak van Jollein aan, geen deken. En een kacheltje op haar kamer die wel via een app hebben ingesteld dat hij om de paar uur de temp. even naar 20° brengt.
Verder Hier een heel strak ritme overdag. Als we nier iets vanaf wijken, hebben we gedoe in de nacht en ochtend.
W.b. die luier, heb je al een ander merk of maatje groter geprobeerd? Ik herken dit echt niet namelijk
20 dagen geleden
Hier ook zo'n goede slaper, maar omdat wij wel naar werk moeten maken we haar doordeweeks iedere ochtend wakker. Haar ritme is ongeveer als volgt:
7.00 - pap
9.00 - fruit
10.00 - 12.00 slapen
12.30 2 boterhammen
14.30 cracker of yoghurt
15.00-17.00 slapen
18.00 avond eten
20.00 fles 180/6 en slapen
Als we haar in het weekend lekker laten slapen wordt ze tussen 8 en 9 wakker. En gaat dan weer om 11 naar bed.