22 Reacties

10 dagen geleden

Dit is zeker herkenbaar voor ons. Onze dochter is nu 15 weken maar zij begon daar ook 2,5 week geleden mee. Doordat ze die kleine beetjes drinkt komt ze in de nacht ook weer 2/3 keer. Terwijl ze het eerder met 1 keer afkon. Vandaag ook een bel afspraak met het consultatiebureau gepland om dit te bespreken. Ik volg deze topic;)

10 dagen geleden

Reactie op Merlyn

Dit is zeker herkenbaar voor ons. Onze dochter is nu 15 weken maar zij bego ...
En een grotere speen? Dat het haar teveel moeite /kracht kost ?

10 dagen geleden

Reactie op leentjuh206

En een grotere speen? Dat het haar teveel moeite /kracht kost ?
We gebruiken Dilrax maat M. We hebben L geprobeerd maar dat gaat te snel

10 dagen geleden

Mijn dochter is 12 weken en doet dit ook, al vanaf het begin. De eerste weken kregen we er met moeite 50/60ml in en nu 90/100 maar ook wisselend en met veel 'strijd'. Ze komt iedere keer net op het randje genoeg aan, na de eerste 4 weken viel ze zelfs nog weer af en zijn er opgenomen. Ik zou vooral kijken naar het gewicht (in de eigen lijn) en niet perse wat ze drinken. Hoewel die strijd natuurlijk niet leuk is iedere keer🙈 Onze dochter is wel gezien door de kinderarts, osteopaat en preverbaal logopedist om medische oorzaken uit te sluiten.

10 dagen geleden

Bedankt voor de reacties! Haar gewicht is prima, omdat ze onder de streep dagelijks genoeg binnen krijgt. Ze heeft veel zuigkracht en àls ze de 90ml in 1x op drinkt, doet ze hier maar een paar minuutjes over. Daarom ben ik wat huiverig om een grotere speen te gebruiken. Maar misschien toch de moeite waard... Denk dat ik de 123-speen van Difrax maar eens ga uittesten.

10 dagen geleden

Onze zoon doet het zelfde, wij hebben de brede fles van dr. Brown met speenmaat 2. Wij merken dat hij nu wel meer kan drinken in 1 keer en daardoor ook minder vaak komt. Meestal was de max 120ml, maar vaker 100ml. Nu sinds een paar dagen kan hij 150+5ml weg drinken :)

9 dagen geleden

Hier ook hetzelfde. Zoontje is 15 weken oud en hij drinkt rond 100ml. Wij worden wel opgevolgd door artsen.

9 dagen geleden

Oh wat fijn om te lezen! Hier ook. Ik gaf borstvoeding maar ze groeide helaas onvoldoende toen gaf ik 7/8/9 voedingen op een dag waarvan 2 afgekolfd flesjes. Nu overgestapt naar kunstvoeding maar alsnog veel kleine hoeveelheden. We halen krap aan de 600ml maar groeit hier nu wel voldoende op. Ik dacht dat het kwam door de overstap van bv naar kv. Ik had gehoopt nu er voldoende melk beschikbaar is ze meer zou drinken en minder vaak. Maar helaas. Soms wil ze voor de nacht maar 40ml ofzo... En komt ook weer 2x per nacht. Terwijl toen met de bv het meestal 1x wa en soms ook pas vroeg in de ochtend. Terwijl ze toen niet goed groeide.. zo raar. Vind het ook lastig met slaapjes als ze vaak wil drinken. Een grotere speen proberen wil ik wel maar ze drinkt nu juist erg langzaam en verslikt zich ook wel eens.

9 dagen geleden

Reactie op Samen met jou.

Onze zoon doet het zelfde, wij hebben de brede fles van dr. Brown met speen ...
Wij hebben de smalle en speen 1. Is de brede beter denk je?

9 dagen geleden

Ja herkenbaar! Onze zoon van bijna 4 maand drinkt nogsteeds max maar 135 ml op... meestal is dat tussen de 90 en 110 overdag met geluk. En idd 8 of 9 x..

9 dagen geleden

Reactie op Kleinmaargroot

Wij hebben de smalle en speen 1. Is de brede beter denk je?
Ja bij ons werkt dat wel, misschien de moeite waard om eens te proberen. ☺️

9 dagen geleden

Reactie op Marrrrx

Ja herkenbaar! Onze zoon van bijna 4 maand drinkt nogsteeds max maar 135 ml ...
Zo vervelend en toch ook blij om te lezen want dit is hier ook gaande. Al weken lang, Max 100 drinken. Vanochtend de ochtendfles maar 40 ml en is bijna 4 maanden. Duwt het ook met haar tong weg. Al weken lang, zo frustrerend.

9 dagen geleden

Reactie op Ilmi

Zo vervelend en toch ook blij om te lezen want dit is hier ook gaande. Al w ...
Echt Heel frustrerend! Groeit ze wel goed? Onze zoon groeit gelukkig wel goed maar het zou zo fijn zijn om wat minder te kunnen voeden op een dag, het blijft intensief zo net of we nog in de newborn fase zitten.. onze oudste dronk ook nooit mega veel maar op de leeftijd van 4maanden wel flessen van 150+5..

9 dagen geleden

Reactie op Samen met jou.

Onze zoon doet het zelfde, wij hebben de brede fles van dr. Brown met speen ...
Wat fijn! Wij hebben de smalle fles, had je gelijk al een brede fles ? Wij hebben speenmaat 2 geprobeerd maar die gaat te snel. Brede fles nog niet gehad

8 dagen geleden

Reactie op Marrrrx

Echt Heel frustrerend! Groeit ze wel goed? Onze zoon groeit gelukkig wel g ...
Ja de groei is nog goed, maar vooral omdat ze in de avond en nacht slapend wel fatsoenlijk drinkt. Al geprobeerd te minderen in de hoop dat overdag beter gaat, maar nee hoor. Ons zoontje deed dit destijds ook, werd beter na 6 maanden toen zijn darmen beter werden. Inderdaad zoooo frustrerend, ben ook doodop. Nu een zieke peuter en een slecht drinkende en slapende baby😪.

7 dagen geleden

Reactie op Ilmi

Ja de groei is nog goed, maar vooral omdat ze in de avond en nacht slapend ...
Hier net zo, hij haalt het snachts allemaal in.. ik denk ook dat als hij meer drinkt overdag hij snachts ook langere blokjes zal maken.. ben benieuwd wanneer hij wat meer gaat drinken, beterschap! het word beter daar moeten we ons maar aan vasthouden..

7 dagen geleden

Oh fijn dat ik dit topic tegenkom, voel je toch weer wat minder alleen. Hier ook een zoontje dat weinig drinkt. Hij is ook 13 weken en vindt t na 85ml meestal wel weer best. Hij drinkt ook maar zo’n 120-13ml per kg lichaamsgewicht en zelfs t CB vindt nu dat z’n groei wat af gaat buigen. Dinsdag maar (weer) naar de kinderarts…

6 dagen geleden

Reactie op Marrrrx

Hier net zo, hij haalt het snachts allemaal in.. ik denk ook dat als hij me ...
Precies dat, maar frustrerend is het wel

6 dagen geleden

Ik heb dit probleem nu niet meer, maar toen ze nog 8 voedingen op een dag kreeg heb ik van het CJG de tip gekregen om te proberen het voedingsmoment uit te stellen. Dus als ze om 14.00 begint te piepen, nog even een speentje erin of samen spelen, rondjes lopen door de kamer etc. En vervolgens was het 14.15/14.30. ze had dan zeker grotere honger en doordat ze meer dronk was het volgende voedingsmoment ook weer iets later omdat ze langer vol zat.

6 dagen geleden

Mijn zoon heeft het nu ook (12 weken). Hij drinkt misschien 2 flessen van 180/200 en de rest maar 100 soms 120. Het is gewoon een fase