31 Reacties

2 jaar geleden

Wij waren in april op Curacao en wij hebben juist het ritme van thuis helemaal losgelaten! Klinkt misschien heel gek maar hij ging echt beter op gewoon dat we hem zegmaar volgden (alleen de eerste 2 dagen waren minder toen moest hij nog ff wennen). Maar ieder kind is anders, dit is hoe wij het hebben gedaan/beleefd. Succes! ❤️

2 jaar geleden

Oh no :( I can totally understand we had something similar in our holidays. I ended up sleeping alone with the baby on the big bed. Then the baby slept or else she was waking up every 10-15mins. Now we are back and she is also back to her normal routine. You can try this too.

2 jaar geleden

En met je babytje samen in bed slapen? Weet dat dit word afgeraden enz. Maar doe dit zelf al 4 maanden en niets aan de hand. Wij doen nu wel eens bij mn schoonouders slapen om tekijken hoe ze het doet als we in een andere omgeving zijn. Ze vind het allemaal heel erg behalve als ze dan gewoon lekker tegen me aan mag liggen of op me mag plakken. Geef je borstvoeding? Ook dit kan namelijk wat prikkels afnemen als je dit gewoon rustig een een niet te zwaar verlichte kamer doet. Als je dit niet doet kan t ook helpen als je een fles geeft om je wijs vinger aan de ene kant van de speen tedoen en je middelvinger aan de andere kant. Zo dat deze op de bovenlip en kin van je baby rusten En hoe os het weer? Heeft ze het niet misschien gewoon heel snel warm? Ook dat kan best een oorzaak zijn van veel huilen of weinig slapen. Lekker met dr voetjes in water dompelen wil nog wel eens helpen. Of je handen nat maken en tegen dr lijfje aan houden. Wat jammer dat jullie dit nu zo ervaren. Ik hoop dat je hier iets mee kunt.

2 jaar geleden

Ritme van thuis met de gecorrigeerde tijd? Volgens mij maar een uur maar toch.

2 jaar geleden

Reactie op Caroline1999

Wij waren in april op Curacao en wij hebben juist het ritme van thuis helem ...
Als het aan haar ligt slaapt ze nooit. Ondanks dat ze heel moe is. Ze is gewoon heel alert en wil alles meemaken. In de auto slaapt ze niet, in de draagzak heel kort en als we haar wegleggen bij slaapsignalen is het brullen zodra we haar neerleggen

2 jaar geleden

Misschien kan het ook te maken hebben met de 4 maanden slaapregressie en/of sprong?

2 jaar geleden

Reactie op Nijkal

Oh no :( I can totally understand we had something similar in our holidays. ...
How did you do this during the day time naps? That’s the hardest part for us. Because she hardly sleeps during the day she sleeps difficult at night. Glad to hear your she is back to her normal routine! Was that instantly when you got back home or did it take a couple of days?

2 jaar geleden

Misschien de regressie? Of last van de oortjes na het vliegen nog? Hebben wij ook een keer gehad, ging ook van kwaad tot erger😪. Hopelijk snel rust en hoeven jullie niet eerder terug naar huis

2 jaar geleden

Reactie op LTRO

How did you do this during the day time naps? That’s the hardest part for u ...
First day when we were back we gave her a bath and massage. Then she slept like a baby for whole night. Next days I had to be a bit strict with the schedule but she came back to the schedule in 3 days. Now it is same as before vacation and we only came back last Friday.

2 jaar geleden

Reactie op Nijkal

First day when we were back we gave her a bath and massage. Then she slept ...
During the day time she did nap in her buggy or when she was in bag.

2 jaar geleden

Reactie op ChristinaWitte

En met je babytje samen in bed slapen? Weet dat dit word afgeraden enz. Maa ...
Dankjewel voor je reactie! Af en toe slaapt ze tussen ons in ja! ‘s nachts probeer ik eerst haar bedje omdat ik het eng vind, maar meestal ligt ze in de loop van de nacht tussen ons in omdat het anders niet gaat. Maar hoe doe je dat overdag.. dan willen wij namelijk niet steeds met haar dutjes doen .. ik kolf fulltime, aan de borst lukt helaas niet. Maar ik zal de tip met de vingers en de fles toepassen, thanks! 🙏🏼 Het weer is prima, rond de 25 graden. Ze slaapt in een heel dun slaapzakje en luier en nekje lijkt ok. Als ik haar temperatuur zit ze rond 37 graden. Dankjewel voor alle tips!

2 jaar geleden

Reactie op LTRO

Als het aan haar ligt slaapt ze nooit. Ondanks dat ze heel moe is. Ze is ge ...
Wij hebben helaas bij de vakanties met onze oudste dochter het eerste 1,5 jaar dezelfde problemen gehad... Meerdere vakanties en ze sliep zo goed als niet. Daarna ging het op vakantie wel goed! Helaas nooit een goede oplossing gevonden, eigen slaapkamer en lichtdichte ruimte werkte wel het best.

2 jaar geleden

Reactie op Ilmi

Misschien de regressie? Of last van de oortjes na het vliegen nog? Hebben w ...
Ik dacht dat de regressie een beetje achter ons lag eerlijk gezegd, omdat het juist heel goed ging de dagen voor vertrek. Maar je weet maar nooit! De vliegreis ging super en ze leek geen last van de oortjes te hebben. Ik zal nog eens kijken of het misschien toch dat kan zijn. Dankjewel

2 jaar geleden

Reactie op Kraps

Wij hebben helaas bij de vakanties met onze oudste dochter het eerste 1,5 j ...
Ai! Dat is geen best vooruitzicht. Wat pittig dat jullie meerdere vakanties zo hebben gehad. We hadden eind dit jaar nog een verre reis willen maken maar dat durf ik nu niet meer! 😅 gelukkig voor jullie gaat het nu wel weer goed!

2 jaar geleden

Reactie op suzan771994

Ritme van thuis met de gecorrigeerde tijd? Volgens mij maar een uur maar to ...
Normaal leggen we haar weg om te slapen na ca 1.5-2 uur wakkertijd, maar meestal doet ze dit rond dezelfde tijden. Ik ga eens rekening houden met het kleine tijdsverschil, hopelijk helpt dat! Dankjewel

2 jaar geleden

Reactie op LTRO

Dankjewel voor je reactie! Af en toe slaapt ze tussen ons in ja! ‘s nachts ...
Overdag op zoon dag laat ik haar in mn armen in slaap vallen en leg haar dan in de maxicosi of kinderwagen. Dan wil ze inderdaad in dr bed of box niet slapen

2 jaar geleden

Wij hebben dit vorige week gehad (viel ook samen met sprong 4) en hebben haar bijna elke nacht bij ons in bed gelegd. Over de overdag slaapjes die maar 3 x 30 min waren; maak je geen zorgen en ga vooral niet 4 uur bij ze zitten. Gewoon lekker in de draagzak houden of wandelen in de wagen en niet gaan pushen om te slapen, hoort bij het baby zijn i guess. Hopelijk valt t mee en weetje anders gewoon naar huis.

2 jaar geleden

Reactie op LTRO

Als het aan haar ligt slaapt ze nooit. Ondanks dat ze heel moe is. Ze is ge ...
Vervelend. Inderdaad misschien de regressie? Succes in ieder geval, hopelijk trekt het nog wat bij❤️

2 jaar geleden

Vervelend, zal wel combi zijn van sprong en slaapregressie. Heb sowieso respect voor ouders die met een baby naar het buitenland gaan, moet er niet aan denken 😂

2 jaar geleden

Reactie op P & W ❤️

Vervelend, zal wel combi zijn van sprong en slaapregressie. Heb sowieso re ...
Ohh ik ook! Wij zijn nu in Nederland op vakantie en dat vind ik al een heel ding 🫣 Wij hebben het schema van thuis ook losgelaten en gaan gewoon op haar ritme. De dagen zijn zo anders dan normaal, ze is soms een beetje van slag door de dag en wat oververmoeid. Wij freestylen hem een beetje nu 😄