75 Reacties

3 maanden geleden

Vandaag heb ik voor het eerst kraambezoek ontvangen. Ze bleven 6 uren, hadden constant commentaar op hoe wij de dingen doen, en toen ze na het eten weggingen lieten ze ons achter met een grote puinhoop. Mijn moeder en broer 🫠

3 maanden geleden

Reactie op Oostende

Vandaag heb ik voor het eerst kraambezoek ontvangen. Ze bleven 6 uren, hadd ...
Poeh neee!!! Dat is intens🥲

3 maanden geleden

Vandaag heb ik mij voor het eerst zorgen gemaakt over de temperatuur. Mijn mannetje (de derde) kan zich (in tegenstelling tot zijn grote broers al gelijk) niet goed warm houden. Hij was al geen vette bij de geboorte, 3250gram. Maar is binnen 48 uur afgevallen tot 2980gram. Het kost hem dus allemaal veel moeite. Hij krijgt nu een combinatie van gekolfde melk en kunstvoeding zodat we weten wat hij binnenkrijgt. Op dit moment is de temperatuur goed. Hij ligt dan ook in zijn bedje met een romper met lange mouwen, onesie, sokken, 2mutsen, 2 kruiken met kokend water, ingerold in een wikkel deken met daarin nog een celstofmatje, een laken en 2 dekens... Maar he, het werkt! Oh ja en de verwarming staat op 21 😵😵😵 Gelukkig is deze mama zo moe dat ze het er koud van heeft 😅 ik ga weer verder slapen voordat de volgende voedingsronde eraan komt!

3 maanden geleden

Reactie op Oostende

Vandaag heb ik voor het eerst kraambezoek ontvangen. Ze bleven 6 uren, hadd ...
Oh nee dat meen je niet! Was asociaal! Kraamvisite hoort een uurtje te zijn

3 maanden geleden

Vandaag heb ik het gezicht van mijn baby nat gespoten met melk toen ik hem opnieuw probeerde te laten aanhappen 😅

3 maanden geleden

Reactie op Oostende

Vandaag heb ik voor het eerst kraambezoek ontvangen. Ze bleven 6 uren, hadd ...
Ooooo mijn mond valt open, lijkt me een hel 6 uur lang bezoek na de bevalling. Maar überhaupt eigenlijk!

3 maanden geleden

Gister heb ik voor het eerst gepoept na de bevalling, ik ben op maandag bevallen en het was gister zaterdag. Was diep uitgescheurd en heb veel hechtingen (ook bij de kringspier). Wat vond ik dat spannend!!! Op het toilet m'n beste vriendin geappt "help ik ga nu poepen" 😂😂. Maar het is gelukt en dankzij macrogol en elektrolyten zakjes was de ontlasting zacht. Voor iedereen in hetzelfde schuitje, vraag die zakjes bij je huisarts! Poep ze 😂🙈

3 maanden geleden

Reactie op Roos9319

Ooooo mijn mond valt open, lijkt me een hel 6 uur lang bezoek na de bevalli ...
Ja, dat is mijn familie wel een beetje ten voeten uit eigenlijk, die voelen precies niet zo aan wat een ander nodig heeft. Mijn man en ik zaten zichtbaar te geeuwen maar de hint viel maar niet. Toen ze weggingen zeiden ze dat wij de volgende keer dan maar eens naar hen moeten komen (40min enkel rijden), terwijl ik op dit moment elke 3 uren aan het kolven ben (Medela Symphony, pak je ook niet zomaar even mee...). Onze zoon is nog geen 2 weken oud. Ze vinden het allemaal maar normaal, alsof ons leven niet compleet op zijn kop staat momenteel.

3 maanden geleden

Reactie op Roos9319

Gister heb ik voor het eerst gepoept na de bevalling, ik ben op maandag bev ...
Hahaha ik wou dat ik dat eerder had geweten :D ik ben nu bijna 2 weken geleden bevallen en het is pas nu ongeveer dat ik vrij comfortabel naar het toilet kan gaan. Hier ook gehecht, ik hoop dat je er niet te veel last van hebt!

3 maanden geleden

Vandaag voel ik me een keer uitgeslapen omdat onze zoon 6 uur achter elkaar geslapen heeft. Daarnaast heeft hij niet gehuild tijdens het verschonen, dus ben ik ook nog een heel blij hierom 😊

3 maanden geleden

Reactie op Oostende

Vandaag heb ik voor het eerst kraambezoek ontvangen. Ze bleven 6 uren, hadd ...
Wat een verschrikking. Hebben ook niet door dat er misschien ook andere familieleden zijn die de baby willen zien. Als ze de hint niet begrijpen, dan maar naar boven lopen en zeggen: ruimen jullie op. Je weet de uitgang wel te vinden. 🤣

3 maanden geleden

Reactie op Oostende

Ja, dat is mijn familie wel een beetje ten voeten uit eigenlijk, die voelen ...
He jakkes, zo vervelend, ik leef helemaal met je mee. Mijn zoontje is afgelopen maandag geboren en wij hadden op donderdag ook zoveel kraambezoek, het leek wel een verjaardagsfeest. Wij hebben toen de dag erna in de familie app gezet dat we die dag even rust wilde. Gelukkig werd er ook bevestigd "gister was te druk". Maar echt, geef je grenzen aan, desnoods zeg je voordat ze langskomen "om zo laat komt die of dat ter controle dus we kunnen tot zo laat bezoek ontvangen". Jullie zijn de baas, maar ik snap dat dat zo lastig is. Zorg goed voor jezelf, sterkte❤️

3 maanden geleden

Wij hebben bij ons 1e kindje ook die 'fout' gemaakt door onszelf weg te cijferen. Bij 2e kindje afgesproken dat als wij het zat waren dat dan man zei tegen mij 'zo jij moet nu voeden toch?' En dan ging ik naar boven omdat ik zogenaamd niet wilde voeden waar anderen bij waren. Onzin natuurlijk maar ze begrepen de hint en gingen dan.

3 maanden geleden

Reactie op Roos9319

He jakkes, zo vervelend, ik leef helemaal met je mee. Mijn zoontje is afgel ...
Herkenbaar. Bij mijn eerste kwam na 6 dagen de schoonfamilie op bezoek met zijn zessen waaronder twee tieners en ons 4-jarige neefje. Het leek eerder op een familiefeest/verjaardagsfeest dan op kraamvisite. Er werd vooral druk koffiegedronken en allerlei speelgoed van neefje lag door de hele kamer. Kreeg toen meer het gevoel dat iedereen met elkaar bezig was dan met mij/de baby. Het was overigens echt niet vervelend bedoeld en het zijn allemaal lieve mensen maar toen besefte ik me wel dat ik het zo niet wilde. Dus daarna hebben we gevraagd of men met Max 2-3 tegelijk kan komen. Heb dus ook nu weer tegen man gezegd dat we het voorlopig bij kleine groepjes houden en sowieso in het begin alleen de naaste familie.

3 maanden geleden

Reactie op Oostende

Vandaag heb ik voor het eerst kraambezoek ontvangen. Ze bleven 6 uren, hadd ...
Oh wat vreselijk. Geef echt je grenzen aan, anders gaan jullie er straks zelf aan onderdoor. Las al in andere reacties dat jullie zichtbaar aan t gapen waren etc. Volgende keer gewoon zeggen dat jullie naar bed gaan en moeten rusten. Danken voor het bezoek en vriendelijk de deur wijzen. Als er een periode in je leven is waarin je niet met anderen rekening dient te houden is t wel de kraamperiode. Dan mag je lekker echoïstisch zijn en voor jezelf kiezen. Over je andere reactie dat men zei kom volgende keer hun kant op, ja zeggen en gewoon nog even niet doen ;). Niemand die bepaald wanneer die volgende keer is voor jullie. Is dat volgende week prima is dat volgende maand ook fijn. Tot slot kraambezoek 45 min - 1 uur max is normaal. Had bij de eerste mensen die 2-3 uur bleven zitten dat vond ik al intens laat staan wat jullie hebben moeten doormaken.

2 maanden geleden

5.5 Week na de bevalling weer ongesteld geworden. Ik was bijna vergeten hoe naar ik me daar altijd bij voel de eerste 2 dagen 🥲

2 maanden geleden

Reactie op Oostende

Vandaag heb ik voor het eerst kraambezoek ontvangen. Ze bleven 6 uren, hadd ...
Ohh wat erg!

2 maanden geleden

Ondergeplast door mijn zoontje tijdens het verschonen. Ik zat op een stoel en meneer deed een fontein. Kleding, stoel en vloer vies. 🤣

2 maanden geleden

Reactie op Hele125

Ondergeplast door mijn zoontje tijdens het verschonen. Ik zat op een stoel ...
Hahaha heerlijk herkenbaar dit. Twee weken terug gebeurde het met dunne ontlasting 😅 Z'n kleren, rug, verschoningsmatje, tafel, stoel ik zaten onder 😨

2 maanden geleden

Reactie op Aivlis

Hahaha heerlijk herkenbaar dit. Twee weken terug gebeurde het met dunne ont ...
Nog erger. 🤭 Vooral als je ook nog moet voeden.