30 Reacties

2 jaar geleden

Zilverenkruis schijnt wel veel te vergoeden kwa bevallen en zo

2 jaar geleden

Ik ben zit zelf bij vink vink (hoort bij menzis) maar ben basis verzekerd moet ik hem overzetten?

2 jaar geleden

Ligt er aan wat je nodig hebt. Ik zou sowieso verder kijken dan alleen de bevalling. Fysio bijvoorbeeld. Maar ook je eigen verdere gezondheid.

2 jaar geleden

Ik zou bellen en vragen hoe je verzekerd ben qua bevallen enzo mocht je denken nee dit is niet wat ik wil kan je overstappen

2 jaar geleden

CZ heeft zeer beperkte keuze in zorgaanbieders. Ze bieden zulke lage tarieven dat veel zorgaanbieders geen contract met hen afsluiten omdat ze voor dat geld geen zorg kunnen leveren, vertelde mijn fysio. Ziekenhuizen enzo is meestal niet zo’n punt. Maar als de fysio/logopedist/lactatiekundige/etc in jouw woonplaats niet vergoed wordt en je er 45 minuten voor moet rijden om je zorg vergoed te krijgen, is ook heel onhandig (en duur want reiskosten). Dus ik zou zeker even kijken welke aanbieders in jouw regio wél door CZ (of andere verzekeraar trouwens) vergoed worden voor je overstapt.

2 jaar geleden

Ik ga juist weg bij CZ en stap over naar de Friesland. Vind het aantal zorgverleners met contract bij CZ minimaal, de service niet echt top en vind ze wel aan de prijs. Oke alles is duur maar wat je er in verhouding voor verzekerd hebt vind ik niet oke bij CZ. Ook veel gedoe met medicatie afhalen bij de apotheek bij CZ. Zat hiervoor jaren bij de Friesland en in al die jaren niet zoveel gedoe gehad als 1 jaar bij CZ

2 jaar geleden

Ik zit bij ZEKUR maar ga van 160 naar 185 per maand en dat vind ik net iets te. Zag ook te denken naar een overstap naar CZ, dit kwam niet als voordeligste maar wel ook met 100 procent vergoeding voor kraamzorg en poliklinische ziekenhuis bevallen en dat is wel wat ik nodig heb. Ga dan geloof ik 177 betalen pm.

2 jaar geleden

Reactie op sahiranaaz

Ik ben zit zelf bij vink vink (hoort bij menzis) maar ben basis verzekerd m ...
Ligt eraan wat je vergoed wil hebben. Zou even goed kijken wat wel en niet vergoed wordt. Waarschijnlijk sowieso eigen bijdrage voor kraamzorg en als je niet medisch bent en wel in het ziekenhuis wil bevallen kost dit ook aardig wat.

2 jaar geleden

https://zorgvinder.cz.nl/ Je kan hier misschien even kijken of er wat dingen in de buurt zijn. Voor mij wel in ieder geval.

2 jaar geleden

Ik ga juist weg bij CZ en stap over naar de Friesland. Vind het aantal zorg ...
Dankjewel! Ik ga er nog is even goed naar kijken!

2 jaar geleden

Ik zit bij de christelijke zorgverzekering, (voorheen prolife) en valt onder het zilveren kruis. Heb ontzettend veel vergoed gekregen vorige zwangerschap, en blijf nu daar. Zag op insta een post bij een verloskundige (oerkracht) en die gaf sr aanvullend pakket als 1 vd beste aan.

2 jaar geleden

Iemand die overweegt pas eind januari de nieuwe zv af te sluiten? Mijn uitgerekende datum is 1 januari en scheelt nogal in kosten... https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/zorgverzekering/vraag-en-antwoord/overstappen-zorgverzekeraar#:~:text=Wilt%20u%20overstappen%20naar%20een,kracht%20vanaf%201%20januari%20verzekerd. "Zeg uw huidige zorgverzekering dan vóór 1 januari op. En sluit uw nieuwe verzekering vóór 1 februari af. U bent dan met terugwerkende kracht vanaf 1 januari verzekerd."

2 jaar geleden

Reactie op XXSanHello

Iemand die overweegt pas eind januari de nieuwe zv af te sluiten? Mijn uitg ...
Nee eigenlijk niet. Vooral omdat ik veel zorgkosten toch nog postpartum verwacht. Zoals Lactatiekundige zorg, vergoeding voor kraamzorg, bekkenfysio. Dan kan ik m net zo goed nu alvast afsluiten.

2 jaar geleden

Ik ga juist weg bij CZ en stap over naar de Friesland. Vind het aantal zorg ...
Ik zit ook al jaren bij de Friesland en inderdaad nooit gedoe en goed geregeld maar vind ze wel echt behoorlijk duur worden hoor! Helemaal als je kijkt wat je ervoor terug krijgt, een stuk minder dan bij andere.

2 jaar geleden

Check bij eventueel overstappen naar een andere verzekeraar ook of bv de kraamzorg organisatie waar je je hebt ingeschreven wel door de nieuwe zorgverzekeraar wordt vergoed! Ik zat eerst bij UMC zorgverzekeringen en mijn kraamzorg werd daar vergoed maar poliklinisch bevallen hebben ze er uit gehaald vanaf 2024 🤯 dus wilde overstappen maar kwam er achter dat er veel zorgverzekeraars geen contract hebben met de kraamzorg organisatie waar ik zit. Uiteindelijk overgestapt naar nationale Nederlanden met de kortingscode van hier, scheelde iets per maand maar krijg dan wel ook m’n poliklinische bevalling vergoed mocht de baby in 2024 komen 😊

2 jaar geleden

Zijn er ook mensen die altijd basis verzekerd zijn en dat ook zo laten? Ik ben van plan thuis te bevallen. Ik heb gekeken om mn zorgverzekering op te hogen, dan betaal ik 30 euro in de maand meer, maar volgens mij ben ik dan duurder uit als dat ik het zelf betaal. De baby komt op de zorgverzekering van mn partner want die is wel heel goed verzekerd. Twijfel enorm wat te doen.

2 jaar geleden

Reactie op truusje90

Zijn er ook mensen die altijd basis verzekerd zijn en dat ook zo laten? Ik ...
30 euro is wel veel inderdaad, dat is het denk ik niet waard. Ik zit te kijken naar een verzekering waar ik voor 9 euro per maand aanvullend ben verzekerd en dan krijg ik de bijdrage voor de kraamzorg vergoed. Dan is 9 euro per maand goedkoper dan 5,10 per uur eigen bijdrage kraamzorg (bij het maximale kraamzorg uren). Lactatiekundige e.d. kan bij mij in de gemeente gratis via het consultatiebureau, dus ik ga mij daar niet speciaal voor verzekeren. Zou je kunnen checken of dat bij jou ook zo is. Ik verzeker mij dus alleen extra voor de eigen bijdrage v.d. kraamzorg als dat onder de streep goedkoper is.

2 jaar geleden

Ik ben van asr (Ditzo) overgestapt naar onvz. Moet zeggen dat ik eigenlijk elk jaar over stap. Kijk altijd via Independer kun je makkelijk vergelijken en keuzes aangeven! Scheelt ook nog eens best wat in de maand in mijn geval

2 jaar geleden

Reactie op XXSanHello

Iemand die overweegt pas eind januari de nieuwe zv af te sluiten? Mijn uitg ...
Ja ik dacht hier ook over. Uitgerekende datum 9 jan. Ik had me voor dit jaar verzekerd voor poliklinisch en kraamzorg eigen bijdrage. Als de bevalling dit jaar nog zou zijn dan heb ik minder nodig in 2024. En eind jan weet ik natuurlijk ook of ik wel of niet poliklinisch ben bevallen en dat wil afnemen. Heb alleen weinig zin om met een newborn eind januari nog uitgebreid verzekeringen te vergelijken 🙃.

2 jaar geleden

Reactie op truusje90

Zijn er ook mensen die altijd basis verzekerd zijn en dat ook zo laten? Ik ...
Zoek dan wel even goed uit hoe het zit met ziekenhuiskosten etc. Ik wilde bij mijn eerste ook graag thuis bevallen maar moest tijdens de bevalling helaas toch met een ambulance naar het ziekenhuis en de bevalling daar afmaken. Ik weet niet meer precies hoe het zat met de kosten en of je met alleen basisverzekering wel dit soort kosten vergoed krijgt, anders kan het snel heel flink oplopen!