31 Reacties

vorig jaar
Ja, wij moesten eerst 4 weken pepti gebruiken, toen provoceren met normale nutrilon en als toen ze daar weer op reageerde kregen wij een machtiging voor de verzekering

vorig jaar
Reactie op lisanneblom1993
Ja, wij moesten eerst 4 weken pepti gebruiken, toen provoceren met normale ...
Hier kregen we afgelopen dinsdag hetzelfde te horen. In februari gaven ze aan dat de provocatietest in het ziekenhuis afgenomen zou worden en nu moeten we thuis maar gaan experimenteren 😅. Ik heb de eerste bussen trouwens via Marktplaats gekocht voor 25 euro per stuk.
Kijk wel even naar je verzekering. Wij zitten bij Menzis en als ik hun website goed begrijp, dan betalen we eerst het eigen risico als we een verwijzing krijgen.

vorig jaar
Reactie op M_oof
Oh top. En dat ging via een kinderarts oid? Op welke termijn kon je er ter ...
Wij hebben het via de jeugdarts op het cb gedaan , wij hoefde niet via de kinderarts

vorig jaar
Reactie op Tuttebel93
Hier kregen we afgelopen dinsdag hetzelfde te horen. In februari gaven ze a ...
Wij mochten ook thuis provoceren, net zo fijn vonden wij, wij zitten bij VGZ en wij hoefde niet eerst eigen risico te betalen

vorig jaar
Reactie op M_oof
Wat waren de klachten bij jullie kinderen trouwens?
Heel veel krampjes, overtrekken en daarbij zo stijf als een plank, maar wij waren er al vrij snel achter dus gelukkig was het zo over

vorig jaar
Reactie op M_oof
Oh dat is een goede tip. Dankjewel! Ga het even uitzoeken.😊
Hoe oud is jou ...
Hij is morgen 3 maanden. Wij hebben vrijdag nog een afspraak bij de huisarts en ik hoop dat hij een verwijzing zonder provoceren wil opmaken, omdat ik eigenlijk nog even wil wachten tot ca. 6 maanden. In overleg met de huisarts en het consultatiebureau zijn we met 5 weken overgestapt op Nutrilon Omneo, naar een osteopaat geweest, hij is geholpen aan zijn tongriempje en sinds begin maart aan de pepti. Onze zoon is nu 2 á 3 weken een tevreden baby en dat ik wil ik eigenlijk nog even zo houden. Zijn klachten waren:
Na de fles 60 á 90 min huilen/krijsen, overstrekken, zelfs een scheet moest hij eruit persen,schrale wangen en berg op zijn wenkbrauwen + voorhoofd.

vorig jaar
Reactie op Tuttebel93
Hij is morgen 3 maanden. Wij hebben vrijdag nog een afspraak bij de huisart ...
Ah ja. Hopelijk werkt de huisarts mee. Ik hoorde van iedereen dat huisartsen het niet meer mogen opmaken, maar wel dus. Dat is fijn om te weten.
Wij hebben Omneo sinds week 2. Maar de krampjes en het overtrekken bleven. Osteopaat hielp ook niet genoeg en die zei nu ook van het ie genoeg. Probeer Pepti. Dus dat gaan we maar doen.
Maar je verhaal klinkt erg herkenbaar!

vorig jaar
Reactie op M_oof
Ah ja. Hopelijk werkt de huisarts mee. Ik hoorde van iedereen dat huisartse ...
Zo zielig he en je gaat van alles proberen. Dat een huisarts het niet mag uitschrijven heb ik nog niet gehoord. Ik zal het vrijdag laten weten.

vorig jaar
Als je thuis moet provoceren kun je toch heel gemakkelijk zeggen dat er weer klachten zijn terwijl je eigenlijk niet eens terug geswitcht bent? Misschien beetje frauduleus, maar ik zou t m'n baby wel willen besparen...

vorig jaar
Reactie op Allesbehalve
Als je thuis moet provoceren kun je toch heel gemakkelijk zeggen dat er wee ...
Hier heb ik ook aan zitten denken als de huisarts niets kan betekenen, maar uiteindelijk wil je toch weten of het nou kma is en moet je het een keer echt doen.