8 Reacties

vorig jaar
Een klein kommetje vanillevla helpt bij mij tegen maagzuur! (Tip van m'n ma.. en ondank dat ik haar voor gek verklaarde.... het helpt mij dus echt)

vorig jaar
Reactie op savannahvdkuijl
Een klein kommetje vanillevla helpt bij mij tegen maagzuur! (Tip van m'n ma ...
Mn verloskundige gaf die tip ook, maar ik krijg van zuivel alleen maar nog meer last omdat ik er niet goed tegen kan😖

vorig jaar
Hier ook een, al drie dagen verkouden hoesten etc. Heb oorontsteking en keelontsteking.
Maar maagzuur is t ergst..vraag je arts of verloskundige om medicatie, ik heb er een gekregen, gister pas begonnen dus merk er nog niets van.
Wat wel een beetje helpt is hoge kussen en liggen op je linkerzij…

vorig jaar
Reactie op ssuu
Hier ook een, al drie dagen verkouden hoesten etc. Heb oorontsteking en kee ...
Ik heb dit nog in huis, maar twijfel of ik dat eerst moet bespreken of dat ik het gewoon kan gebruiken.
Wat een gedoe🥲
Ja het verkouden zijn is ook naar, maar dat MAAGZUUR. Ik word er ook gewoon echt misselijk van

vorig jaar
Maagzuur remmers, neusspray, stuifstok (😂) en strepsils! Ik heb alles overlegd met verloskundige en was allemaal prima
Maagbeschermend omeprazol vanwege maagzuur waar echt niks bij hielp zoals rennies en zuivel
Neusspray mét xyli nogwat. Dit is een afweging die je zelf moet maken (er is te weinig onderzoek gedaan over langdurig effect baby), ikzelf gebruik het met mate maar helpt me wel nog wat slaap pakken.
Snuifstok, zo noemen wij het hier thuis🤣 Met een soort vicks vaporub geur die je snuift voor verlichting (het heeft de vorm van een tampon, nog leuker 😂).
Strepsils mogen ook gewoon, maar wederom gebruik alles met mate.
Verder veel thee indd, probeer met je hoofd iets hoger te liggen, en af en toe stomen.
De combi maagzuur en verkouden is kut, I know. Nu al 2e verkoudheidsvirus te pakken en lig er volledig af. Sterkte, hopelijk heb je er iets aan :)

vorig jaar
Reactie op ‘24Babyy
Maagzuur remmers, neusspray, stuifstok (😂) en strepsils! Ik heb alles over ...
Hier zeggen ze absoluut geen strepsils 🙈 staat ook in de bijsluiter.
Was vandaag ook in de etos en degene die advies mag geven zegmaar, kan even niet op de naam komen 🤣 zei dat ik eigenlijk niks “mag”
Alleen van die isla dingen
Gelukkig zit mn neus (nog) niet verstopt. (Even afkloppen) maar die neusspray kan inderdaad wel gewoon volgens normaal gebruik. Dat heb ik vorige verkoudheid, paar maanden geleden, ook alleen voor de nacht gebruikt om in ieder geval te kunnen slapen🥲🤣
Ik neem morgen gewoon zo’n omeprazol (heb ook nog Tums uit Amerika meegenomen wat ik misschien eerst nog proberen ga, iets betere ervaring mee dan rennies🥲)