10 Reacties

één maand geleden

Hetzelfde... 😅 ook eigenlijk omdat we gewoon moe zijn en "geen zin" hebben in die strijd snachts. Als we hem tussen ons in leggen slaapt die heerlijk door. Dus win win voor iedereen.. ik kan me vinger er ook niet op leggen waarom hij huilt, maar heb niet het idee dat het is zodat die lekker bij mama en papa kan liggen. Kijk ze zijn echt slim maar ik weet niet of dat echt al een ding is wat ze "express" doen. Als je ze laat huilen slaap je ook niet lekker door dus vind dat sowieso geen optie persoonlijk.

één maand geleden

Ze zijn nog zo klein.. kunnen het allemaal nog niet overzien. Verlatingangst is een onderdeel van de ontwikkeling en als je je kindje leert dat het bij papa en mama mag zijn als het angstig is dan kan dat denk ik alleen maar de hechting tussen het kindje en de ouders goed doen. Lekker vaak kiekeboe spelen en responsief zijn, dan gaat deze fase ook weer voorbij!

één maand geleden

Zeker zoveel mogelijk bij je pakken en troosten. Ze hebben je nog zo nodig op deze leeftijd. Jij bent hun wereld.. Het is een fase die vanzelf overgaat en ik zou zeker niet bang zijn dat je hem verkeerd gedrag aanleert. Als je merkt dat het steeds beter gaat kun je langzaam proberen af te bouwen

één maand geleden

Dank jullie wel voor jullie snelle reacties! Ik denk er precies zo over, maar wat ik zei... m'n man denkt echt dat we hem "slecht gedrag" aanleren. Ik vind gewoon dat hij nog te klein is om hem zo alleen in zijn kamer te laten en als het helpt om hem tussen ons in te leggen zodat we allemaal nog slapen, waarom niet. We proberen het wel altijd eerst gewoon nog bij hem in de kamer, maar als dat niet werkt... ik ga niet 2 uur lang heen en weer lopen 😅

één maand geleden

Lastig dat hij daar zo anders over denkt! Misschien kun je voorstellen dat als hij wilt dat Finley in zijn eigen bedje slaapt dat hij er dan ook 's nachts elke keer uit mag? Bij ons zou het dan heel snel klaar zijn namelijk😂

één maand geleden

Wij hebben hetzelfde, ook sinds een week en volgens mij schelen onze kindjes 1 dag. We halen haar pas in bed als ze er snachts wakker van wordt. Daarnaast vind m'n man het heel leuk dat ze nu opeens tot half 10 door slaapt op z'n papadag (en dan dus maar 1 slaapje), dus hij is om😅

één maand geleden

Bij ons hetzelfde geweest. Echt bijna 2 weken drama met slapen. Gillen alsof ze vermoord werd als ze. ‘s nachts wakker werd. Toch bij ons gelegd, want ik ga haar niet afleren dat we er voor haar zijn. Nu sinds eergisteren slaapt ze de nachten weer in haar eigen bed. Dus even doorzetten en lekker haar bij je nemen. ❤️ Ik heb overigens m’n vent in t logeerbed laten slapen 😂. Of je ligt ernaast of in t andere bed. Maar ze heeft ons nodig joehoe 😜

23 dagen geleden

Mijn dochter sliep heel lang bij ons en op gegeven moment gaat het makkelijker om ze weer alleen te laten slapen, als ze dingen snappen. Er komen genoeg momenten waarop een kind van één op andere moment iets moet en dan gebeurt het ook gewoon. 1 of 2 avonden wat meer huilen en troosten en ze zijn gewend. en als ze baby zijn en geborgenheid zoeken vind ik dat niet het moment. Ik zou toegeven aan je moeder gevoel en het later nog eens proberen. Apen leggen hun babys in de jungle ook niet een boom verderop. Het is heel natuurlijk.

23 dagen geleden

Reactie op Joeddoes88

Mijn dochter sliep heel lang bij ons en op gegeven moment gaat het makkelij ...
Ik heb hem iedere keer gewoon bij me genomen inderdaad en ik moet zeggen, het gaat nu een kleine week weer goed! Hij had ons gewoon even wat meer nodig en we hebben uiteindelijk gedaan wat voor ons goed voelden en dat was doen waar HIJ zich goed bij voelde. Als dat betekende een kleine fles en bij papa en mama in bed, dan was dat maar zo! Dankjewel voor je reactie nog ❤️

23 dagen geleden

Hi, mag ik vragen hoe de verlatingsangst zicht uitte bij jullie kleintjes?