Hi mama's,
Wij zitten sinds een paar weken in een vicieuze cirkel die we willen doorbreken, maar niet helemaal weten hoe. Ons zoontje (10,5mnd) eet in principe goed, maar aan het einde van de dag lijkt zijn honger en dorst af te nemen. Zo eet hij best wel weinig avondeten (rond 17-17.30) en drinkt hij maar weinig van zijn avondfles voor het slapengaan rond 19.00 (+/-100-120cc). Het gevolg; hij wordt tussen 4.30-5.30 wakker met honger.. dan kan ik niet anders dan hem een flesje geven, die drinkt hij dan ook gulzig leeg (180cc) en slaapt wel of niet nog even door (verschilt). Dan eet hij de rest van de dag weer hartstikke goed, tot einde middag..
Herkent iemand dit en/of tips om dit te doorbreken? Hij drinkt dus in totaal nog +/-450/500 cc over 3 flessen verspreid op een dag. Dank!
Lastig. Misschien even rond 22:00 ofzo wakker maken voor een extra flesje zodat hij niet meer om 4:30 wakker wordt met honger? En dan vervolgens die van 22:00 weer langzaam vervroegen tot die samenvalt met de fles van 19u?
Het consultatie bureau raadde mij een keer aan om ‘s nachts de fles af te bouwen. Dus eerst een schepje minder en dan ook minder water tot je niets of bijv alleen water heeft. Dit kan best een paar weken duren maar als het goed is heeft ie dan overdag meer honger.
Dit deden wij tot vorige maand maar het consultatiebureau raadde mij dit juist af ivm het gebit van mijn zoontje. De melk houd toch wat suiker en mijn zoon heeft al wat tanden. Vandaar de tip om de nachtfles echt af te bouwen.