29 Reacties
3 jaar geleden
Mijn verloskundige zei dat je deze multivitamine, waaronder dus visolie en foliumzuur, gewoon de gehele zwangerschap mag slikken!
3 jaar geleden
Ik heb de combinatie van Davitamon met omega 3. Voor de rest neemt mijn vriend om de week verse gebakken vis mee 😊. Zo deed ik het ook in mijn eerste zwangerschap. Je kan ook losse supplementen visolie halen.
3 jaar geleden
Ik slik krillolie, het schijnt dat je de omega 3 daaruit beter op kunt nemen
3 jaar geleden
Ik slik de zwanger multivitamine van kruidvat. Daarnaast probeer ik dan 1x per week vis te eten.
Ik vind de vis uit de vriezer een stuk betaalbaarder, maar eet het inderdaad ook niet voor mn plezier. Daarnaast wat vaker zalmsalade van johma op een toastje/boterham, en zo komen we er wel :)
3 jaar geleden
Ik gebruik deze van H&B. Ik heb persoonlijk de omega tabletten apart. Deze heeft niet zo'n vies (na)smaakje.
Verder gebruik de vitamine van vitakruid mama. Zeker niet de goedkoopste(vaak in de aanbieding), maar je krijgt wel alles in de actieve vorm binnen. Denk aan folaat ipv foliumzuur etc.

3 jaar geleden
Reactie op smb24
Zalm zit vol met parasieten, tenzij je voor een wilde zalm gaat. Zou dit ni ...
Als je zwanger bent, kun je zalm eten mits je deze goed verhit. Daarmee wordt bedoelt; boven de 70°C. Bak de zalm dus goed door op een middelhoog vuur. Normaal is een 5 minuten voldoende, maar bak de zalm als je zwanger bent 4 minuten op de eerste zijde en 3 minuten op de andere zijde. Controleer ten alle tijde of de zalm goed roze is geworden en ook in het midden de eiwitten zijn gestold. Zo weet je zeker dat je op een veilige manier zalm kunt eten als je zwanger bent.
3 jaar geleden
Reactie op Tuttebel93
Ik slik van vitakruid mama dag+nacht en visolie forte.
Ik ook de vitakruid dag&nacht mama
En de visolie capsules🤢
Maar ik lust gewoon echt geen vis, ja, tonijn uit blik of kibbeling/vissticks HEEL soms, maar dat kan je nu natuurlijk beter niet eten.
Maar van die capsules krijg ik (ookal beweert vitakruid zelf dat hun capsules geen vissige oprispingen veroorzaken) dus toch écht vissige oprispingen waar ik vervolgens kotsmisselijk van ben🥲
Ben nu dus op zoek naar een omega 3 die niet zeeig proeft😬😬
3 jaar geleden
Respect voor de mensen die visolie kunnen slikken. Door mijn misselijkheid boer ik de hele dag die vislucht op. Zo intens goor.
3 jaar geleden
Reactie op Yikes
Ik ook de vitakruid dag&nacht mama
En de visolie capsules🤢
Maar ik lu ...
Ik moet heel eerlijk zeggen, ik proef geen vis en heb ook geen oprispingen. Ik neem ze net voordat ik naar bed ga, misschien dat dit verschil maakt. 😊
3 jaar geleden
Hoi hoi, ik lust ook echt geen vis en ga al over me nek als ik het ruik. Ik kreeg als tip om deze pillen van Testa te bestellen. De pillen zijn vegan en hebben geen vissmaak. Het zijn algen dus geen vis, maar de vissen krijgen omega door de alg die ze eten dus algenolie is naar mijn weten gewoon beter en dus geen vissmaak…
Op dit moment ben ik op vakantie dus heb ik ze nog niet kunnen bestellen, maar zodra ik thuis ben ga ik ze wel bestellen.
Ik zal er even een link bij doen, maar kijk vooral ook op andere sites.. ze zijn best wel aan de dure kant maarja ik ben van mening dat het wel wat mag kosten zodat je zeker weet dat het goed is voor jou en je baby 😊
https://testa-omega3.com/nl/product/dha-epa-omega-3-algenolie-capsules/

3 jaar geleden
Reactie op DD94
En oja, ik slik de Vitakruid muliti mama dag&nacht. Ook niet goedkoop, ...
Vitakruid heeft ook algen capsules, maarja die zijn ook duur en die visolie capsules waarvan ze beloofden dat het geen vissmaak heeft waren ook duur en die heb ik dus al staan. Maar ik krijg ze echt niet weg🤢🤣 wat een ellende hahah
3 jaar geleden
Reactie op smb24
Zalm zit vol met parasieten, tenzij je voor een wilde zalm gaat. Zou dit ni ...
Zalm (of andere vette vis) en een keer witvis wordt juist aangeraden om 1x per week beide soorten te eten. Wel goed verhitten boven 70 graden laten worden (kerntempratuur) dan gaan eventuele ziekmakende parasieten etc dood en is het volkomen veilig.
Mocht je twijfelen download dan de zwangerhap app. Hierin kan je van alles checken of je het wel of niet mag eten en krijg je gelijk meldingen mochten er in bepaalde producten ziekmakende stoffen (lesteria/ salmonella etc) aangetroffen worden.
Tijdens mijn vorige zwangerschap ook gewoon gegeten en gebruikt en heb er een kerngezond meisje van inmiddels 7,5 mnd aan overgehouden.