20 Reacties
3 dagen geleden
Rond 7 uur bv
8 uur boterham of kwark
9 uur bv en naar bed
Half 11 fruit
12 uur 2 boterhammen
Half 2 bv en naar bed
4 uur tomaatjes, crackers, of wat we in huis hebben 馃槀
Half 6 avondeten
Rond 7 uur bv en naar bed!
Dit verschilt dagelijks hoor, want soms slaapt ze langer/korter! Soms eet ze me arm, soms eet ze niks 馃槀
3 dagen geleden
Reactie op jessicaaa20
Rond 7 uur bv
8 uur boterham of kwark
9 uur bv en naar bed
Half 11 fruit ...
Thanks!! Wij hebben laatste paar keer gehad dat onze zoon moest spugen na de laatste fles.. we dachten dat het avondeten en de fles te dicht op elkaar zaten.. wat geven jullie qua avondeten?
3 dagen geleden
07.00 uur papfles
09.00 uur fruit
11.30 uur 2 sneetjes brood
15.00 uur snack (yoghurt, cracker, fruit etc.)
17.00 uur avondeten
18.30 uur fles
Tussendoor drinkt hij water en thee en krijgt hij soms nog een maisstick. De tijden wijken wel vaak iets af.
We hebben afgelopen week de fles die hij in de middag kreeg afgebouwd, omdat hij zijn laatste fles steeds slechter ging drinken.
3 dagen geleden
Reactie op ief94
Dankjewel! Hoeveel krijgt hij in de fles voor hij gaat slapen?
Hij krijgt in de ochtend en avond 180+6. In de ochtend voegen we er dan nog granen aan toe.
3 dagen geleden
Reactie op ief94
Thanks!! Wij hebben laatste paar keer gehad dat onze zoon moest spugen na d ...
Oh joh, ja ik weet dat m鈥檔 dochter weinig drinkt nog hoor! Als ze gekolfd de fles krijgt, drinkt ze ong 80 cc op! (Alleen ze drinkt s nachts nog wel vaak bij me)
We geven eigenlijk tot wat ze wilt! Dit is vaak met de pot mee (aardappelen, groente, vlees, rijst, pasta) als we iets eten wat ze niet mee kan eten, eet ze een potje/zakje of wat we over hebben in de vriezer. Ene x eet ze een heel bordje leeg, andere x niet eens de helft!
3 dagen geleden
06:00 180+6 fles
07:30 boterham of overnight oats
10:00/10:30 fruit
12:00 2 boterhammen + 120+4 fles
15:00/15:30 tussendoortje (cracotte, maiswafel, yoghurtje, beetje fruit)
17:00/17:30 200-250 gr avondeten
18:30 180+6 fles of 210+7 fles, hangt een beetje af van hoe goed hij z'n avondeten gegeten heeft
馃槉
3 dagen geleden
Reactie op xsorayaa
06:00 180+6 fles
07:30 boterham of overnight oats
10:00/10:30 fruit
12:00 2 ...
Dankjewel! Wat zijn de slaapjes tussendoor bij jullie? En hoe gaan op dit moment bij jullie de nachten? Hier gaat het zo op en af.. maar weet niet zo goed of het komt door voeding overdag 馃
3 dagen geleden
Reactie op ief94
Dankjewel! Wat zijn de slaapjes tussendoor bij jullie? En hoe gaan op dit m ...
Hier gaat hij tussen 09:00 en 09:30 naar bed voor zijn eerste dutje, mits hij een beetje tegen 06:00 wakker is geworden. Finley is een vroege vogel en de afgelopen dagen is hij rond 05:30 wakker, dus ligt hij er om 09:00 (soms zelfs iets eerder) echt weer in. Dan slaapt hij van 09:00 tot ong 10:30 en krijgt hij om 10:30 zijn fruit. Daarna gaat hij tussen 13:30 en 14:00 naar bed en slaapt hij tot 15:00/15:30. Ik haal hem er max 15:30 uit, zodat hij om 19:00 weer zijn bed in kan! Maar hier is het ook niet iedere dag hetzelfde hoor... vandaag liep ook weer anders door een mislukt middagdutje (13:45 in slaap gevallen en 14:30 weer wakker), dus hij lag er nu ook al om 18:30 in!
3 dagen geleden
Reactie op ief94
Nou dat klinkt precies zoals het bij ons gaat haha! Slaapt hij wel door tot ...
Jawel! Hij slaapt de hele nacht door tot 05:30/06:00! Ik heb het idee dat hij het wat fris heeft en dat hij daarom dus wat vroeger wakker wordt, dus heb hem nu warmer aangekleed in de hoop dat hij de nacht ieeets langer doorpakt 馃馃徏
Wordt jullie kindje nog vaak wakker 's nachts?
3 dagen geleden
Reactie op xsorayaa
Jawel! Hij slaapt de hele nacht door tot 05:30/06:00! Ik heb het idee dat h ...
Ohja slim, dat kan inderdaad wel!
Bij ons wisselt het enorm, ene keer gaat het goed andere keer wordt hij vaak wakker. En dan wil hij zijn tut, dan is het ook direct goed.. maar nu gaan we iedere keer vrij snel, terwijl hij soms ook zelf in slaap kan vallen. Dus we gaan komende nachten wat langer wachten met naar hem toe gaan馃槄馃檴
3 dagen geleden
Reactie op ief94
Ohja slim, dat kan inderdaad wel!
Bij ons wisselt het enorm, ene keer gaat ...
Hier wordt hij 's nachts ook weleens een soort huilend wakker en dan wacht ik inderdaad af. 9/10 keer vindt hij zelf z'n speen en slaapt hij daarna meteen weer door. Hier gaat het terug in slaap vallen vaak beter als ik me er zo min mogelijk mee bemoei, want als hij me eenmaal gezien of gehoord heeft, wilt hij dat ik hem bij me neem en in slaap wieg (wat ik dus liever niet heb midden in de nacht haha). Ik zou gewoon even kijken wat er gebeurt wanneer je een afwachtende houding aanneemt en als het hem echt niet lukt, kan je altijd nog zijn speen geven en even helpen!
3 dagen geleden
7.30/8 fles 180
daarna eet ze nog wat mee van ons ontbijt.
11.00 fruit
12.30/13 2 broodjes
14.00 fles 150
16.00 snack, vandaag bv bananenbrood
18.00 avondeten
19.00 fles 180
flessen worden lang niet altijd leeg gedronken.
2 dagen geleden
Zie dat iedereen hier start met een fles en ik nu de eerste ben waar we dat niet doen 馃槣
07:30u 2 broodjes
09:15 flesje 90 ml muv van de dagen op de opvang. Dan eerder.
(Slapen)
13u 2 broodjes en een bekertje melk
14u cracotte oid
(Slapen)
16u fruit oid
17:30 eten
19u flesje 210ml plus vezels
Alle tijden zijn ongeveer en wisselen nog wel eens met fruit of cracotte. Net wat handig uitkomt.
De middagfles van 14 hebben we net losgelaten (zaten op 90ml) en al vervangen door een bekertje melk.
Dat gaat eigenlijk prima. Hij is goed op gewicht dus een flesje is wat dat betreft ook niet meer nodig.