16 Reacties

8 maanden geleden

Laten we hopen een fase, hier hetzelfde. Zij wel over op 1 slaapje. Al 2 maanden. Maar evengoed vroeg wakker

8 maanden geleden

Ja wij hadden dit ook. Wij zijn juist wel wakker gaan maken bij 1 slaapje, zodat hij overdag maximaal 2,5-3 uur sliep en daardoor ging hij langere nachten maken. Zijn slaapdruk was niet hoog genoeg, en daardoor ontwaakte hij sochtends heel vroeg. Het heeft bij ons enorm geholpen door hem overdag iets minder te laten slapen, wel nog steeds 2 slaapjes, waarvan 1 slaapje van max 1 uur.

8 maanden geleden

Wij hebben dit ook gehad! Zo herkenbaar! Wij hebben het ochtendslaapje ingekort naar max 45 minuten en echt pas na 09.00 uur op bed leggen. Dus in de ochtend ging ik vaak al rondje lopen om zo de tijd te overbruggen. Middagslaapje Max 2 uur en naar bed rond 19.00 uur. Even een week consequent volhouden en toen ging hij zijn ochtenden verleggen naar 06.15-6.30 uur wat helemaal prima is. Misschien werkt zoiets bij jullie ook!

8 maanden geleden

Hier hetzelfde probleem sinds bijna een week. Het is altijd een vroege vogel geweest, hij is namelijk altijd rond 6 uur wakker, maar dit is echt te croeg. Elke ochtend om kwart over 5 wakker nu. Wij hebben ook al vanalles geprobeerd, later naar bed.. eerder naar bed. Overdag doet onze nog wel 2 slaapjes, maar in totaal is dat max 2,5 uur. Onze zoontje is nu 15 maanden. Als iemand nog tips heeft.. dan hoor ik dat heeeeeel graag

8 maanden geleden

God ja ik had vanochtend ook om 04.30 tot 07.00 en toen sliep ze tot 09.00 gesloopt hier

8 maanden geleden

Hier hetzelfde… 😵‍💫 Ik ben zwanger en wat is dit zwaar..😩

8 maanden geleden

Reactie op vanille_a

Hier hetzelfde… 😵‍💫 Ik ben zwanger en wat is dit zwaar..😩
Ja zwaar he.. Maar tijdens een zwangerschap nog extra pittig lijkt me!

8 maanden geleden

Hier hetzelfde probleem.. wat ik nog het ergste vind is dat ik bang ben dat mijn andere kind wakker wordt van hem. Denken jullie dat ik hem er gewoon uit kan halen zonder de slechte gewoonte aan te leren dat het dan al ochtend is? In m’n armen gaat hij na een 20 minuten huilen en nu zet ik hem in z’n bedje met boekjes om te lezen en om 6 mag hij er dan echt uit. Is dit denken jullie de goede manier? Krijg hem niet meer aan het slapen maar wil ook niet aanleren dat om 5 uur de dag begint..

8 maanden geleden

Mijn dochter had dit ook, en ik ben toen idd ook over gegaan naar 1 slaapje, die eerst nog rond 10/11 gedaan, en uiteindelijk uitgebreid naar 12

8 maanden geleden

Reactie op Mommynaadje

Mijn dochter had dit ook, en ik ben toen idd ook over gegaan naar 1 slaapje ...
En dat hielp gelijk? Of duurde dit even? En hoe laat deed je haar ‘s avonds dan op bed?

8 maanden geleden

Hier was dit echt omdat ze over moest naar 1 slaapje. Nu ze op 1 slaapje zit heeft ze weer gewoon nachten van 11,5/12 uur aan een stuk!

8 maanden geleden

Reactie op Nina9494

En dat hielp gelijk? Of duurde dit even? En hoe laat deed je haar ‘s avonds ...
Een paar dagen eerlijk gezegd. En ik doe haar nu rond 19:30/20:00 naar bed, dit komt eigenlijk meer ook vanwege haar jongere broertje die ik eerst op bed leg

8 maanden geleden

Hoelang hield dit bij jullie aan? Hier duurt het nu 3 weken en ben er zooo klaar mee elke ochtend op zijn laatst om 05:00 uur wakker.. We hebben ook al vaker 1 slaapje geprobeerd maar dat is overdag echt pittig voor haar en helpt dus precies niks voor het langer uitslapen in de ochtend. Help🤓

8 maanden geleden

Hier is het nu ook weer tussen 0500 en 0600. En hij gaat nu ook echt pas rond 2030 slapen. We zaten eerst mooi op 1 slaapje, maar dat is nu niet haalbaar meer 🤷‍♀️.. Hopelijk snel weer naar 0700.

8 maanden geleden

Reactie op Niefesteph

Hier is het nu ook weer tussen 0500 en 0600. En hij gaat nu ook echt pas ro ...
Ah pfoe ook heftig! Dankjewel voor je reactie, ergens toch fijn om herkenning te zien🤭 hopelijk gaat het inderdaad ook snel de goede kant op..🤞🏻

8 maanden geleden

Reactie op LaurenvdD

Ah pfoe ook heftig! Dankjewel voor je reactie, ergens toch fijn om herkenni ...
Het duurt bij jullie nu al wel lang ook 😔. De vorige keer dat wij dit hadden was het ook iets van 2,5 a 3 weken.. Ik merk wel weer veel nieuwe ontwikkelingen, wie weet heeft het daar weer mee te maken.