11 Reacties

2 jaar geleden
De bevalling zelf....vreselijk en mooi tegelijk. Toch sla ik dat gedeelte graag over. Ik kan namelijk niet zo goed tegen pijn.
Ik kan niet wachten om die kleine in z'n kamertje te leggen (welke ik met veel liefde helemaal heb klaargemaakt). Om hem deel uit te laten maken van ons gezin. Bij papa, mama en zijn 2 hondenbroers.
Kan niet wachten op het moment dat hij daadwerkelijk bij ons is.
Foto omdat ik zo trots ben op het resultaat 🥰

2 jaar geleden
Onze baby is (te) groot en er wordt gepraat over een mogelijke inleiding.
Onze eerste is met behulp van inleiding geboren, nr 2 zou ook met inleiding komen maar die is een dag van te voren spontaan gekomen. En het verschil tussen die twee bevallingen is zo groot dat ik absoluut geen inleiding wil. Maar goed misschien heb ik geen keus. Maar dat is iets waar ik echt tegen op zie.
En idd de kraamtijd. Ik hoef ook niet hele dagen iemand om me heen. Ik heb m'n eigen routine en ben daar heel moeilijk in. Vaatwasser moet op bepaalde manier gevuld worden. Was moet op een bepaalde manier opgehangen/opgevouwen worden. Dat zijn dingen die ik dan een week lang moet laten gaan

2 jaar geleden
Begin nu wel spanning te krijgen voor de bevalling. Ik ben zwanger van een tweeling en de kinderen worden hoe dan ook tussen de 37 en 38 weken gehaald vind dit heeel spannend (ben nu 31 weken).
En de kraamtijd kijk ik precies hetzelfde naar als jou, ik haaaaat het als er iemand onbekends is die alles wil doen. Ik kijk er wel enorm naar uit dat mijn man vader word, ben zo benieuwd naar alles.

2 jaar geleden
Ik kijk het meest uit naar het allereerste moment met baby op de borst ❤️ hopelijk kan ik hem zelf aanpakken en dan lekker bij me leggen. Vind ik de vorige keer fantastisch en hoop er nu weer op.
En kijk uit naar de ontmoeting tussen mijn dochter en haar broertje. Ben zo benieuwd en denk dat ze gelijk verliefd op hem zal zijn.
Ik zie op tegen de onzekerheid die bij een newborn hoort. Krijgt hij genoeg voeding binnen, zijn de luiers goed, wat doen we hem aan en is hij goed op temperatuur enz enz. Is in vergelijking met een peuter weer zoveel werk 😝

2 jaar geleden
Ik zie op tegen de kraamweek (en eigenlijk het hele 1e jaar, want weet van mijzelf dat ik geen babymoeder ben). Bij onze zoon hebben we echt nieuwe levels van moeheid ontdekt. Had geen idee dat je zó moe kon zijn. Zal nu wel pittiger worden met een baby + peuter 😅
Ik kijk uit naar de onvoorwaardelijke liefde die je voelt voor je kind! Voordat ik moeder was, kon ik mij echt niet voorstellen hoe intens dat is. Eigenlijk dagelijks dat m’n vriend en ik tegen elkaar zeggen hoe ontzéttend gek we op onze zoon zijn! En als ik mij nu al inbeeld hoe dat voor nóg een kleintje is. Of als ik mij m’n zoon inbeeld met z’n zusje op schoot ofzo. Oh, I just can’t, kan er nu al om janken 😭🥰 Wat een rijkdom!

2 jaar geleden
Ik kijk uit naar het niet meer zwanger zijn 🤣 en wat ik spannend. Hoe zal het zijn met 3 onder 3 😅 handen kom ik nu al eens te kort. En bijvoorbeeld ze zijn nu beide ziek. Nou… de dagen duren behoorlijk lang kan ik je vertellen 🤣 en de nachten nog langer hahaha. Het zal allemaal wel goed komen maar toch. Even pittig straks

2 jaar geleden
Ik kijk heel erg uit naar het moment dat ik onze zoon eindelijk in armen kan houden en kan vertroetelen en verzorgen. Ook kijk ik uit naar hoe mijn man gaat reageren op het vader zijn.
Waar ik tegenop kijk is de geplande keizersnede en het herstel daarvan en om te zien hoe de kleine in een couveuse ligt.
Het liefste zou ik hem meteen mee willen nemen, maar ik weet dat het niet kan, dus daar zie ik wel echt tegenop.

2 jaar geleden
Hoe mijn zoontje straks gaat reageren op 2 broertjes.. en hoe het leven zal zijn met 3 onder 2 (zoontje word rond de geboorte 2 jaar)
En het niet meer zwanger zijn.. pff zwanger zijn van 2ling is wel next level

2 jaar geleden
Ik zie best wel op tegen de bevalling.. dit wordt ons eerste kindje en ik heb geen idee hoe het gaat verlopen.. (dat weet je natuurlijk nooit van te voren) ik hou er er niet van als mensen mij zo zien liggen of wat dan ook. Daarom wil ik ook het liefst zo min mogelijk mensen bij de bevalling hebben. Maar mijn wens is zo groot dus ik heb het er maar voor over haha.
Verder herken het heel erg wat je zegt over de kraamweek. Ik vind het ook verschrikkelijk als iemand anders die ik niet ken mijn taken over neemt. Ik wil graag altijd alles zelf doen en ook op mijn manier. Heb er trouwens geen problemen mee als mijn man dit doet hoor.
En ja ik weet dat ik dit los moet laten en natuurlijk is het fantastisch dat er kraamzorg bestaat.
Maar ik voel me er ook ongemakkelijk bij..
Het is al een paar keer genoemd maar ik kijk ook heel erg uit naar de komst van onze dochter, en mijn man die papa wordt, lijkt me zo mooi om te zien! 🥰

2 jaar geleden
Ik kijk op tegen weer maandenlang slaapgebrek 😅
Ik kijk uit naar langzaam weer ons kindje leren kennen en z’n karakter zien ontwikkelen

2 jaar geleden
Ik kijk er naar uit om de baby straks te ontmoeten. Wel vind ik het spannend hoe we het als ouders gaan doen en hoe hij is. Ook de combi met de hond. Ik hoop dat we straks met 1 kind en hond een mooi gezin kunnen maken.
Ik zie niet specifiek ergens tegen op. Vindt het vooral spannend hoe mijn leven als moeder straks is. En ook hoe alles verloopt.