23 Reacties

2 jaar geleden

Op het moment staan wij overal nog op de wachtlijst dus nog geen plekje bij de opvang. Ik maak me er niet heel druk over maar dat kan ook omdat wij maar 1 dag echt nodig hebben en die het eerste jaar ook nog wel kunnen opvangen met beide een halve dag extra ouderschapsverlof.

2 jaar geleden

Ik sta ook overal nog op de wachtlijst. Halve dagen doet de opvang niet meer en ik zal 2 dagen nodig zijn. Waarvan er waarschijnlijk maar een halve dag tussen zit. Zal de kleine dan al wel in de ochtend moeten brengen en mag haar dan pas aan het einde van de dag weer halen. Jammer! Ik vind het ook behoorlijk stressen moet ik eerlijk zeggen. Ik ben ook nog flink aan het puzzelen met ouderschapsverlof.

2 jaar geleden

Yep ook in mijn woonplaats wachtlijsten van 2.5-3 jaar. Echt belachelijk. Dus ruim voor de zwangerschap inschrijven :(. Nu heb ik het geluk dat ik werk voor Nederlands grootste kinderopvang organisatie waardoor mijn plek per 2 april 2024 al geregeld is. Maar ook mijn man en ik hebben onze werkdagen moeten aanpassen. De wachtlijsten zijn het langst op maandag, dinsdag en donderdag. Die dagen moet je zoveel mogelijk zien te vermijden. Mijn kleine gaat straks op dinsdag, woensdag en vrijdag naar de opvang. Maandag is voor mij en donderdag is straks voor mijn man.

2 jaar geleden

Ik heb geen idee hoe het bij mij in het dorp is. Nu wil mijn man geen kinderopvang, want hij wil zoveel mogelijk bij de kleine zijn. Daarnaast heb ik momenteel nog geen werk. Ik twijfel ook wel heel erg of we uiteindelijk wel kinderopvang willen gaan doen of niet. Maar als ik overal hoor dat er lange wachtlijsten zijn, denk ik dat ik toch maar gewoon thuis moet blijven of iets moet vinden voor 2-3 dagen wanneer mijn man thuis werkt, zodat ik thuis kan zijn wanneer mijn man op kantoor moet zijn. Lastig pakket allemaal

2 jaar geleden

Gelukkig heb ik dit probleem niet gehad. Hier in het dorp zijn er 2 organisaties en bij beiden was er vanaf 1 april plek voor 4 dagen opvang. Als ik jou was zou ik regelmatig contact opnemen met de organisatie, vragen op welke plek je nu op de wachtlijst staat en wat de verwachting is. Ons kindje stond ook voor 1 dag nog op de wachtlijst op plek 3, maar toen mijn vriend contact opnam was er opeens wel een plek beschikbaar. 'gelukkig' duurt het nog een half jaar voordat je opvang nodig hebt. En als het echt niet lukt kunnen jullie misschien meer thuis werken, vakantie dagen opnemen of andere opvanglocaties aanschrijven.

2 jaar geleden

Wij hebben onlangs te horen gekregen dat we vanaf november 2024 een plekje hebben. Dit gaan we tot die tijd oplossen d.m.v. betaald ouderschapsverlof, is dit voor jullie geen optie?

2 jaar geleden

Scheelt dat je tegenwoordig een deel betaald ouderschapsverlof kan opnemen! Dat zou je eerst kunnen doen. Het is wel echt ontzettend balen en stressvol allemaal! Hier kregen we bij 1 ook te horen dat er pas plek is vanaf september. Anderen nog niks van gehoord en 1 heeft gelukkig wel plek. Tip is wel om dus echt bij meerdere als die in je buurt aanwezig zijn. En anders gast ouder proberen?

2 jaar geleden

Nou we hebben vandaag even samen gezeten en ons ouderschapsverlof ingepland en het is nu voor volgend jaar geregeld. Bel morgen nog even om te vragen of we al gestegen zijn op de wachtlijst en ze al een datum weten en dan leveren we het schema in bij onze werkgevers. Moet zeggen geeft wel rust🙈

2 jaar geleden

Reactie op Nooss1

Ik sta ook overal nog op de wachtlijst. Halve dagen doet de opvang niet mee ...
Je mag haar pas aan t einde vd dag halen? Je bent verplicht haar daar tussen bepaalde tijden hebben? Snap ik dat goed? Als je haar om 1 uur al wilt halen mag dat niet?

2 jaar geleden

Je mag haar pas aan t einde vd dag halen? Je bent verplicht haar daar tusse ...
Ja dat heb je helemaal goed! Ik werk als verpleegkundige, dus heb soms een late dienst. Dan hoef ik alleen voor het middagdeel oppas te hebben. Dat was uit den boze. Ik mag haar dan in de ochtend brengen en in de avond bij sluit ophalen!🫤 te belachelijk voor woorden, maar helaas voor ons de enige manier om toch op de wachtlijst te blijven. Je zou denken dat ze juist blij zouden zijn met een dagdeel zodat ze een ander kindje dan de ochtend kunnen bieden. Helaas zien ze het dus anders. Tevens geld hier in het dorp, dat wanneer je kindje al opvang heeft en er een baby geboren wordt, zij automatisch voorrang genieten omdat ze dan samen op de zelfde opvang zitten. In dit dorp is iedereen zich daar van bewust dus jaar na jaar volgt er een kindje in dat gezin waardoor zij steeds opvang hebben…. En wij dus niet. Onze vorige twee kindjes waren ook aangemeld maar doordat we vroeggeboorten met een slechte afloop hadden geen opvang af kunnen nemen…. Tja dan ben je een “kersverse” ouder en kom je onderaan de wachtlijst.

2 jaar geleden

Bij ons is ook de regel dat je jouw kind vanaf 16 uur mag halen. Niet eerder. Uitzonderingen daargelaten, maar dan moet je dat van te voren aan de groep laten weten. Brengen moet voor 09 uur.

2 jaar geleden

Ik werk zelf in de kinderopvang en iedere locatie heeft een vast dag ritme. Tussen een bepaalde tijd zijn ouders inderdaad niet welkom. Uitzonderingen daargelaten( doktersbezoeken, consultatiebureau etc). Het in en uit lopen verstoord de rust en ritme van de groep. Mocht je op een vaste dag tussen de middag je kind op willen halen, kan daar vast een mouw aan worden gepast maar dan is het wel heel strikt op dat vaste tijdstip. De factuur zal echter voor 2 dagen blijven. De extra tijd kan je ook gebruiken voor jezelf.

2 jaar geleden

Reactie op Hunnybunch83

Ik werk zelf in de kinderopvang en iedere locatie heeft een vast dag ritme. ...
Ik ben echt oprecht verbijsterd dat jullie kdv's deze regels hanteren. Had er nog nooit van gehoord. Ben eerlijk gezegd ook blij dat die bij ons dat niet doet. Wij geven onze kindjes op de gang af (rond plein met alle lokalen er op aansluitend) waardoor je de klas niet verstoord. En eigen tijd, ja is wat voor te zeggen, maar das wel bijzonder prijzige eigentijd 🙈 Maar goed, ik denk iedereen z'n eigen voorkeur. Net als op de basisschool continue rooster versus niet continue.

2 jaar geleden

Reactie op Nooss1

Ja dat heb je helemaal goed! Ik werk als verpleegkundige, dus heb soms een ...
Ja , wat betreft voorrang regeling. Dat is hier ook. Voor ons nu met nummer 2 wel fijn, dat ik niet t halve dorp door zou moeten. Maar voor jou snap ik helemaal. Ik vind t wel fantastisch om te horen dat je nu een prachtige 26 weken zwanger bent van een prachtig meisje. En ik hoop echt dat het qua opvang een beetje losloopt. Alle geluk vanuit hier de kant op van je mooie gezin

2 jaar geleden

Ja , wat betreft voorrang regeling. Dat is hier ook. Voor ons nu met nummer ...
Lief van je, dankjewel! Voor het eerst zo’n eind gekomen…. Nog even een aantal weken billen knijpen, maar komt vast goed🤞🏻🫶🏻

2 jaar geleden

Net gebeld dat ze vanaf april een plekje voor ons hebben. Had ik nog helemaal niet verwacht dus nu even schakelen en donderdag langs voor een rondleiding. Had me er al helemaal op ingesteld dat er pas na de zomer plek zou zijn als we geluk hadden 😅

2 jaar geleden

Ik heb net een contract ontvangen! Gelukkig aan kunnen melden. Vanaf 1 januari (rekening houdend met 3 januari) kan ik dan de kinderopvangtoeslag aanvragen, 3 maand voor opvang! 😊

2 jaar geleden

Wij hebben helaas hetzelfde probleem, bij 5 kinderdagverblijven ingeschreven. Eerste optie is zomer volgend jaar tot nu toe.. 💁‍♀️

2 jaar geleden

Nou hier ook eindelijk alles rond. Als m'n ouders een beetje meewerken 😅 Vandaag gesprek op het werk over m'n verlof volgend jaar. Ik neem op de dinsdagen vrij tot dat m'n zoontje in augustus ook op dinsdag naar kdv kan. Na de zomervakantie neem ik de vrijdag ouderschapsverlof zolang m'n oudste nog op de wachtlijst staat. In de eerste helft van het jaar doet m'n man dit. Er valt echt een last van m'n schouders. Oja ik heb vorige week gebeld met kantoor over de startdatum van onze jongste en toen bleek dat hij al eerder geplaatst kon worden. Dus even een tip van mij bel nog eens misschien is er iets veranderd zonder dat ze het gecommuniceerd hebben

2 jaar geleden

Reactie op Naatje12

Wij hebben helaas hetzelfde probleem, bij 5 kinderdagverblijven ingeschreve ...
Zoals trotse mama ook al aangaf, ik ben er zelf achteraan blijven zitten. Mailen, bellen. Vragen nummertje hoeveel ik op de wachtlijst ben, welke dagen het probleem zijn. Bij onze opvang lag het probleem op de dinsdag en donderdag. Dat waren de drukste dagen. Kunnen regelen dat ik de dinsdag vrij ben, mijn man de donderdag. En ineens was er voor de maandag, woensdag en vrijdag opvang!